Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα των άρθρων -Τα δημοσιεύματα στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν τους συγγραφείς.

Οκτωβρίου 17, 2016

Αυτά είναι τα 10 πιο παράξενα οχήματα όλων των εποχών


Ιπτάμενα, αμφίβια, bubble cars και σοβιετικής εμπνεύσεως αυτοκίνητα για άτομα με ειδικής ανάγκες. Τα οχήματα που θα δείτε παρακάτω είναι πρωτοποριακά, φουτουριστικά και
ιδιαίτερα, ακόμη και αν τα περισσότερα δεν μπήκαν ποτέ σε γραμμή παραγωγής



Η πορεία της αυτοκίνησης διένυσε πάρα πολύ δρόμο ώστε σήμερα οι περισσότεροι από εμάς να επιβιβαζόμαστε στο αγαπημένο αμαξάκι μας. Αποτυχημένες εμπνεύσεις, παράτολμες προτάσεις, στρατιωτικά πειράματα και εθνικές εμμονές, συνέβαλαν όλα στη διαμόρφωση μιας τάσης, μιας πατέντας. Στην ιστορία όμως της μετακίνησης βρέθηκαν δεκάδες λαμπερά μυαλά που σκέφτηκαν ένα βήμα πιο μπροστά από την εποχή τους.



Αυτοκίνητα που κινούνταν παράλληλα και στο νερό, ιπτάμενα οχήματα για έναν και μόνο επιβάτη, παράξενα μηχανήματα, αναπαραστάσεις της οργιώδους φαντασίας του Ντα Βίντσι και πολλά άλλα συνθέτουν την παρακάτω λίστα με τα πιο παράξενα οχήματα.



01/
Dynasphere
To 1930 o John Archival Purves παρουσίασε το Dynasphere, ένα αυτοκινούμενο με μια ρόδα, βασισμένο σε κάποιο σχέδιο του Leonardo DaVinci.
Δύο πρωτότυπα φτιάχτηκαν, ένα με ηλεκτροκινητήρα και ένα άλλο με βενζινοκίνητη μηχανή. Το τελευταίο άγγιζε τα 30χλμ την ώρα. Θεωρήθηκε το αυτοκίνητο του μέλλοντος, όμως δεν κατάφερε ποτέ να βγει σε γραμμή παραγωγής κυρίως λόγω σοβαρών αδυναμιών στο σύστημα πέδησης και διεύθυνσης.


02/
Flying Platform
Σχεδιάστηκε από τον αμερικανικό στρατό το '50 και αποτέλεσε ό, τι πιο κοντινό στο μαγικό χαλί της μαγικής ανατολής. Βασισμένο στην τεχνολογία της αντίστροφης κίνησης ενός έλικα μπορούσε να σηκώσει έναν άνδρα αρκετά μέτρα από το έδαφος, ενώ για την κίνησή του, ο πλοηγός έπρεπε να γείρει κατάλληλα το σώμα του.
Το πρωτότυπο σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε στα τέλη του '40 από τον Charles H. Zimmerman, όμως η πρώτη πτήση του έγινε το 1957. Τρία τέτοια οχήματα σχεδιάστηκαν για τον αμερικανικό στρατό, όμως κανένα δεν κατέληξε στη γραμμή παραγωγής. Οι υπεύθυνοι του στρατού έκριναν πως δεν ήταν αξιόπιστο μέσο μετακίνησης στη μάχη, εξαιτίας του μεγέθους τους, αλλά και του γεγονότος πως δεν μπορούσαν να απογειωθούν πολύ πάνω από το έδαφος.


03/
Flying Saucer/UFO
Τα στρογγυλά αεριωθούμενα είναι ίσως η πηγή έμπνευσης όλων των συνομωσιολόγων που υποστήριζαν πως εξωγήινη ζωή έχει ήδη επισκεφθεί τον πλανήτη μας.
Τα στρογγυλά ιπτάμενα, σχεδιάστηκαν και μελετήθηκαν από τις στρατιωτικές υπηρεσίες μιας σειράς από χώρες, όπως η Αμερική, κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του '50.



04/
Amphicar
Το όνομά του αποκαλύπτει και την πρωτότυπη λειτουργία του. Το αμφίβιο αυτοκίνητο σχεδιάστηκε και μπήκε σε παραγωγή στη Γερμανία το 1961. Ήταν το προϊόν έμπνευσης του Hanns Trippel και κατασκευαζόταν στο Βερολίνο.
Το αυτοκίνητο που διέθετε προπέλες στο πίσω μέρος και μπορούσε να μπει στο νερό και να κινηθεί με χαρακτηριστική άνεση, στόχευε την αμερικανική αγορά, όμως οι "φτωχές επιδόσεις" του, ανάγκασαν τους παραγωγούς του να φτιάξουν μόλις 4.000 τέτοια αυτοκίνητα. Παρόλα αυτά, το τολμηρό μοντέλο διασώζεται από φανατικούς συλλέκτες και πολλά τέτοια οχήματα συντηρούνται και κυκλοφορούν μέχρι και σήμερα.

05/
Amphibious Water Scooter
Μπορεί να μοιάζει με Σκούτερ που έχει φορτωθεί με δυο σανίδες του σερφ, είναι όμως ο πρωτότυπος τρόπος να μπουν και τα δίτροχα στο νερό, όπως την ίδια εποχή (το 1960) τα αυτοκίνητα.
Το βίντεο που μοιάζει με ρεπορτάζ, δείχνει έναν καλοντυμένο κύριο να ανοίγει τις δύο σανίδες και να μπαίνει με το σκούτερ του στον Τάμεση και να αποφεύγει όπως αναφέρεται την αφόρητη κίνηση των δρόμων. Στο ίδιο αυτό βίντεο μαθαίνουμε πως δεν υπήρχαν ακόμη τότε σχεδιασμοί για μαζική παραγωγή.


06/
Land Yacht (Ή αλλιώς "καράβια βγήκαν στη στεριά")
Αν το πανί μπορεί να σαλπάρει ένα πλοίο, γιατί να μην μπορεί να συμβάλει και στην μετακίνηση στη στεριά; Η ανακάλυψη ταξιδεύει αιώνες πίσω στην κινεζική αυτοκρατορία, όπου και ανακαλύφθηκε η χρήση αμαξών που κινούνταν με τη βοήθεια ιστίων και τα οποία μάλιστα είχαν τη δυνατότητα να μεταφέρουν ως και 30 άτομα.
Μια χιλιετία αργότερα, η κινεζική τεχνολογία στην μετακίνηση με πανιά επί ξηράς φαίνεται πως είχε εξελιχθεί τόσο που τα οχήματα είχαν πολλά βαγόνια.
Στα τέλη του '50, τα οχήματα αυτά επιστρατεύθηκαν ώστε να διοργανώνονται αγώνες, πολλές φορές σε αμμώδεις παραλίες.


07/
Double Round Skate
Πρόκειται για μια νέα πρόταση για τους λάτρεις του Skate και σαφώς δεν έχει ιστορικές καταβολές. Όπως και να έχει μοιάζει ιδιαίτερα φουτουριστικό και είναι σίγουρα εντυπωσιακό. Δύο δακτύλιοι περιβάλουν μια και μοναδική ρόδα, ενώ στο μέσο τους περιλαμβάνουν ένα πεντάλ όπου πατάει κάθε πόδι.
Αν και μάλλον θεωρείται μέσο διασκέδασης και όχι μεταφοράς, δεν θα έλεγε κανείς όχι σε μια τέτοια μετακίνηση από και προς τη δουλειά. Αφήστε που είναι και εύκολα στο κουβάλημα.






08/
Bubble Cars
Τα λεγόμενα bubble cars είναι όλα εκείνα που είναι τόσο μικρά που κατά κάποιο τρόπο θα χώραγαν σε μια γωνιά του σαλονιού σας. Η παραγωγή τους γνώρισε τεράστια άνθιση το '50 και το '60, αφού θεωρήθηκαν τα αυτοκίνητα πόλεως του μέλλοντος.
Τα πιο διάσημα από αυτά ήταν το Heinkel Kabine και η Isetta 300 της BMW (πρώτη και δεύτερη φωτό αντίστοιχα). Εκείνο που δεν είναι όμως τόσο αναγνωρίσιμο είναι το παράξενο όχημα με τις ρόδες "αεροπλάνου". Αποκαλούνταν Automodule, σχεδιάστηκε το 1970 από τον Γάλλο μηχανικό Ζαν Πιερ Ποντιέ και διέθετε ηλεκτρονική διεύθυνση, υδραυλική μετάδοση και ανέπτυσσε ταχύτητες ως και 45χλμ την ώρα.
Διαβάζουμε πως ελβετική εταιρία αναλαμβάνει να φέρει και πάλι στους δρόμους τα μικρά αμαξάκια με την πόρτα στο... τιμόνι. Θα ονομάζεται Mixrolino και αναμένεται να κοστίζει πέριξ των 10.000 ευρώ.


09/
SZD
Το εντυπωσιακό μικρό αμαξάκι δεν ήταν απλά ένα έργο του υπαρκτού σοσιαλισμού για τους δρόμους της πόλης. Όπως διαβάζουμε κατασκευάζονταν και προσφέρονταν κατά κανόνα δωρεάν σε άτομα με κινητικές δυσκολίες.
Το περίεργο σουλούπι του εξέλειψε από τους δρόμους μετά την πτώση του καθεστώτος και λίγα από αυτά επιβίωσαν της σκουριάς.

10/
Σοβιετικό Χόβερ (πρωτότυπο)
Το πειραματικό χόβερ αυτοκίνητο είναι πόνημα των Σοβιετικών πίσω στο 1962 και όπως βλέπετε και στο βίντεο κινείτο με εκπληκτική άνεση σε ξηρά ή θάλασσα. Άγνωστο βέβαια σε τι αποσκοπούσε η κατασκευή του και που κατέληξε το πρωτότυπο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου