Γίνε και εσύ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ-ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ του kataggeilte.blog στείλε και εσύ το άρθρο σου,με την φωτογραφία η το βίντεο που θέλεις και δεστο στην ροή των άρθρων του .

Πέμπτη, 6 Οκτωβρίου 2016

Η «Πέτρα», ο ιδιόρρυθμος και οι άγνωστες ιστορίες



ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ


Μια δεύτερη μεγάλη επιτυχία έκανε το μιούζικαλ «Γοργόνες και Μάγκες» ως...
«Η Πέτρα». Hταν τόσο άψογη η εκτέλεση του τραγουδιού «Aνοιξε πέτρα» από τη Μαρινέλλα, ώστε όλοι στο στούντιο δάκρυσαν. Αυτή ήταν η αρχή για την επιτυχία του τραγουδιού που «έντυσε» το 1968 το μιούζικαλ του Γιάννη Δαλιανίδη «Γοργόνες και Μάγκες».


ΕΘΝΟΣ, 29/5/2015

Η ταινία «Γοργόνες και μάγκες» παρουσιάστηκε στην επαρχία με τον τίτλο «Η πέτρα», λόγω της μεγάλης επιτυχίας του τραγουδιού της Μαρινέλλας που την «έντυνε»

Και ήταν τόση η επιτυχία, που στη δεύτερη προβολή της στην επαρχία, η ταινία παρουσιαζόταν με τον τίτλο «Η πέτρα» και μάλιστα σε κάποια χωριά οι κάτοικοι έλεγαν «απόψε θα δούμε την "Πέτρα" της Μαρινέλλας», αγνοώντας τον σκηνοθέτη και σεναριογράφο, Γιάννη Δαλιανίδη, τον συνθέτη Μίμη Πλέσσα, τον στιχουργό Λευτέρη Παπαδόπουλο και φυσικά τη Φίνος Film.
Aγνωστες ιστορίες από τη μουσική στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο, με αναφορά στις ταινίες του Φίνου, θα παρουσιάσει ο μουσικολόγος, Νίκος Πουλάκης, μέλος του Ειδικού Τεχνικού και Ερευνητικού Προσωπικού στο τμήμα Μουσικών Σπουδών του πανεπιστημίου Αθηνών, στο 1ο Διεθνές Συνέδριο για τον Ελληνικό Κινηματογράφο, που διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη.
Συμβολή
Oπως είπε στο «Eθνος» ο κ. Πουλάκης, «η μουσική στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο αποτέλεσε ουσιαστικό παράγοντα που είχε σημαντική συμβολή στην καλλιτεχνική αρτιότητα και στην εμπορική επιτυχία της ταινίας και στη Φίνος Film δινόταν ιδιαίτερη σημασία στις δύο αυτές πτυχές της κινηματογραφικής μουσικής, καθώς ο Φιλοποίμενας Φίνος από τη μια μεριά πρωτοστατούσε σε τεχνικές και τεχνολογικές αναβαθμίσεις του κινηματογραφικού μέσου και από την άλλη, επιδίωκε να διατηρήσει την εταιρεία του στην πρώτη θέση της παραγωγής».


Γνωστοί και καταξιωμένοι συνθέτες, όπως ο Χατζιδάκις και ο Ζαμπέτας, διέπρεψαν και στον κινηματογράφο. Ο πρώτος ωστόσο «αποκήρυξε» μεγάλο μέρος της μουσικής που είχε γράψει για την 7η τέχνη.
«Η παρουσία του νεαρού τότε συνθέτη, Μάνου Χατζιδάκι, στη Φίνος Film χαρακτηρίζεται από τον ιδιόρρυθμο τρόπο με τον οποίο ο ίδιος αντιμετώπιζε την κινηματογραφική μουσική.
Συγκεκριμένα θεωρούσε πως η ελαφρά μουσική του για τον κινηματογράφο -κυρίως τα δημοφιλή του τραγούδια- προσέδιδε στον ίδιο μια ?ανεπιθύμητη λαϊκότητα?, την οποία δεν αποδεχόταν», δήλωσε ο κ. Πουλάκης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον μουσικολόγο για τη διδακτορική του διατριβή, ο γνωστός μουσικός και μέλος σε πολλές ορχήστρες που συμμετείχαν σε ταινίες του Φίνου, Νίκος Αυγέρης, ανέφερε ότι «ο Χατζιδάκις έδινε τα δικαιώματα της μουσικής των ταινιών γιατί δεν τα εκτιμούσε και τα θεωρούσε γελοιότητες. Δεν τον ενδιέφεραν αυτά τα τραγούδια».
Οι μουσικοί πληρωνόταν με την ώρα και ο Χατζιδάκις ήταν γνωστός για τις καθυστερήσεις στα ραντεβού του, έτσι οι μουσικοί του χρυσοπληρώνονταν. «Ηταν πολύ καλά τα λεφτά. Είχαν κάνει σπίτια οι μουσικοί που είχαν συνεργαστεί σε ταινίες με τον Χατζιδάκι» σύμφωνα με τον Νίκο Αυγέρη.
Το 1ο Διεθνές Συνέδριο για τον Ελληνικό Κινηματογράφο έχει τίτλο «Ο Αγνωστος Ελληνικός Κινηματογράφος: Νέες Χαρτογραφήσεις, Νέοι Πρωταγωνιστές, Νέες Διευρύνσεις του Παρελθόντος(1945-1967)», διοργανώνεται από το τμήμα Κινηματογράφου του Α.Π.Θ., με αφορμή τα 10 χρόνια λειτουργίας του και τελεί υπό την αιγίδα του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης. Το συνέδριο φιλοδοξεί σε μία ολική επανεκτίμηση μίας σχεδόν άγνωστης πτυχής του ελληνικού κινηματογράφου.
Παράλληλα, καλώντας σε μια αναθεώρηση των παραδοσιακών αντιλήψεων, το συνέδριο στοχεύει σε έναν νέο τρόπο γραφής της ιστορίας του ελληνικού κινηματογράφου, φωτίζοντας όλα εκείνα που τον συνδέουν με τον κινηματογράφο του σήμερα και του αύριο.
ΜΑΡΙΑ ΡΙΤΖΑΛΕΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου