Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα των άρθρων -Τα δημοσιεύματα στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν τους συγγραφείς.

Οκτωβρίου 01, 2016

Η ΑΓΝΩΣΤΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΛΟΦΟΥ ΦΙΛΟΠΑΠΠΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΙΧΝΗ ΤΕΛΕΤΩΝ ΜΑΓΕΙΑΣ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Ο λόφος Φιλοπάππου, ή λόφος Μουσών, ή λόφος Σέγγιο, είναι λόφος της Αθήνας που βρίσκεται απέναντι, νοτιοδυτικά, από την Ακρόπολη. Συνδέεται με τους παρακείμενους λόφους του Αστεροσκοπείου (λόφος Νυμφών) και της Πνύκας. Στην κορυφή του υπάρχει το μνημείο Φιλοπάππου που έστησε ο ύπατος Φιλοπάππος κατά την Ρωμαϊκή περίοδο και έδωσε το όνομά του στον λόφο. Γύρω από τον λόφο Φιλοπάππου βρίσκεται η ομώνυμη συνοικία καθώς και οι συνοικίες Κουκάκι, Πετράλωνα και Ακρόπολη. Στην νότια πλευρά του λόφου υπάρχει επίσης το θέατρο Δόρα Στράτου.Η παλαιότερη ονομασία "λόφος Σέγγιο" χρονολογείται από την εποχή της Φραγκοκρατίας που διατηρήθηκε μέχρι τις αρχές του προηγούμενου αιώνα. Η ετυμολογία της ονομασίας αυτής προφανώς προέρχεται από την ιταλική λέξη "σένιο", (segno = σινιάλο, σήμα), ίσως επειδή επί φραγκοκρατίας υπήρχε στη νότια προβολή της κορυφής του λόφου είδος σηματογραφικού σταθμού που λάμβανε και μετέδιδε σήματα και πληροφορίες με άλλους πύργους παρατηρητήρια, κατά μήκος ακτών και νήσων του Σαρωνικού, που αφορούσαν κυρίως εμφάνιση στόλων ή πειρατικών πλοίων.
Το 2002 στα πλαίσια της Ενοποίησης Αρχαιολογικών Xώρων Αθήνας ξεκίνησε μια προσπάθεια ο λόφος του Φιλοπάππου να περιφραχθεί, να είναι επισκέψιμος με ωράριο και στα σχέδια ήταν και η ένταξη του στο ενιαίο εισιτήριο των χώρων της ενοποίησης.

ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΛΟΦΟΥ ΤΟΥ ΦΙΛΟΠΑΠΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΛΑΞΕΥΤΗ ΣΤΟ ΒΡΑΧΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ, ΠΙΘΑΝΩΝ ΤΡΙΩΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, ΜΕ ΤΡΙΑ ΥΠΟΣΚΑΦΑ ΔΩΜΑΤΙΑ ΣΤΟ ΒΡΑΧΟ. ΚΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΓΝΩΣΤΗ Η ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΔΩΜΑΤΙΩΝ ΑΥΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΥΣ. ΟΜΩΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΠΕΡΙΗΓΗΤΕΣ (ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ) ΚΑΙ ΤΗΝ ΛΑΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΘΕΛΟΥΝ ΤΟΝ ΣΩΚΡΑΤΗ ΝΑ ΕΙΧΕ ΚΡΑΤΗΘΕΙ ΕΚΕΙ ΔΕΣΜΩΤΗΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΟΥ. ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΟΛΕΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΙΣΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΛΥΦΘΗΚΕ ΜΕ ΜΠΕΤΟΝ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΩΣ ΚΡΥΠΤΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ. ΣΗΜΕΡΑ, ΑΝ ΚΑΙ ΚΛΕΙΔΩΜΕΝΗ ΜΕ ΤΡΕΙΣ ΒΑΡΙΕΣ ΣΙΔΕΡΕΝΙΕΣ ΠΟΡΤΕΣ, ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΝΕΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΔΥΤΙΚΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΛΟΦΟ ΤΟΥ ΦΙΛΟΠΑΠΠΟΥ ΑΠΟ ΘΗΣΕΙΟ. ΣΤΑ ΝΕΟΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΛΑΤΡΕΥΟΤΑΝ ΟΙ ΚΑΛΟΚΥΡΑΔΕΣ NΥΜΦΕΣ ΑΠΟ ΚΟΠΕΛΕΣ ΠΟΥ ΕΨΕΛΝΑΝ ΣΤΙΧΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΡΦΙΚΟΥΣ ΥΜΝΟΥΣ ΠΡΟΣΠΑΘΩΝΤΑΣ ΝΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΟΥΝ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΣΥΖΥΓΟΥ ΤΟΥΣ. ΕΠΙΣΗΣ, ΠΟΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΜΑΣ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΑΟΓΡΑΦΟ ΝΙΚΟΛΑΟ ΠΟΛΙΤΗ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ''ΠΑΝΤΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΘΡΥΛΟΥΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ'' ΤΗ ΦΥΛΑΚΗ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ ΩΣ ΤΟΠΟ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΤΩΝ ΞΩΤΙΚΩΝ, ΝΕΡΑΙΔΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΑΙΜΟΝΩΝ.






Με το όνομα Μνημείο Φιλοπάππου φέρεται το έναντι και ΝΔ. της Ακρόπολης της Αθήνας, επί του ομώνυμου σήμερα, λόφου Μουσών, (στην αρχαιότητα), μνημείο του Φιλοπάππου, εγγονού του Αντίοχου Δ΄ του Επιφανούς, τελευταίου Βασιλέως της Κομμαγηνής στη Συρία, που είχε ανακηρυχθεί Ύπατος της Αθήνας (90 - 100 μ.Χ.), καθώς επίσης και «Αθηναίος πολίτης». Από τις τέσσερις πλευρές του Μαυσωλείου αυτού σώζεται σήμερα μόνο η βορειοανατολική, στην εξωτερική πλευρά της οποίας φέρεται φιλοτεχνημένη ανάγλυφα μια από τις σημαντικότερες στιγμές της ζωής του Φιλοπάππου, που ενταφιάσθηκε σ΄ αυτό, και που ήταν η ανακήρυξή του ως Ρωμαίος Ύπατος στις αρχές του 2ου αιώνα μ.Χ. Πάνω δε από την ανάγλυφη αυτή παράσταση που παρουσιάζει τον Φιλόπαππο σε τέθριππο άρμα με ακολουθία ραβδούχων είχαν τοποθετηθεί σε ισάριθμες κόγχες τρεις ανδριάντες. Ο κεντρικός ανδριάντας παρουσιάζει τον Φιλόπαππο καθήμενο να θαυμάζει την έναντι Ακρόπολη, που ακριβώς πίσω του ήταν ο νεκρικός θάλαμος με την σαρκοφάγο. Δεξιά του κενρώου ανδριάντα ήταν ο ανδριάντας του παππού του Φιλόπαππου, του Αντίοχου Δ΄ του τελευταίου Βασιλέως της Κομμαγηνής, και αριστερά ο ανδριάντας του ιδρυτή της Βασιλικής δυναστείας των Σελευκιδών, στη Συρία, δηλαδή του Σέλευκου Α' του Νικάτωρα από τον οποίο και καταγόταν η βασιλική δυναστεία της Κομμαγηνής.








ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ Ο ΛΟΦΟΣ ΦΙΛΟΠΑΠΠΟΥ (ΛΟΦΟΙ ΠΝΥΚΑΣ, ΜΟΥΣΩΝ, ΝΥΜΦΩΝ) ΣΧΕΤΙΖΟΤΑΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΕΙΔΩΝ ΤΕΛΕΤΩΝ ΜΑΓΕΙΑΣ. ΑΠΟ ΠΑΓΑΝΙΣΤΙΚΕΣ ΜΕΧΡΙ ΣΑΤΑΝΙΣΤΙΚΕΣ ΤΕΛΕΤΕΣ.

Το βουντού προέρχεται από την Αϊτή και οι ακολουθοι του Βουντού πιστεύουν σε ένα πάνθεον θεοτητων που αποκαλούν Λοα (Lwa). Τα χαρακτηριστικά του Βουντού είναι ο σεβασμός προς τους νεκρούς και η προστασία από μαύρη μαγεία. Τα υποκατάστημα ομοιώματα ανθρώπων τα χρησιμοποιούν για να προκαλέσουν πόνο, ασθένεια ή κακό! Οπότε στη κούκλα την οποία βλέπουμε ήθελε σε αγαπημένο της πρόσωπο να προξενησει κάποιο κακό και συγκεκριμένα κάποια πάθηση της καρδιάς.




ΠΕΡΙΕΡΓΟ ΣΠΗΛΑΙΩΜΑ ΣΤΟ ΛΟΦΟ ΦΙΛΟΠΑΠΠΟΥ. ΙΣΩΣ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΘΟΛΩΤΟ ΤΑΦΟ Ή ΦΥΣΙΚΟ ΣΠΗΛΑΙΩΜΑ.

ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΠΕΡΙΕΡΓΑ ΠΟΥ ΣΥΝΑΝΤΗΣΑΜΕ(!). ΙΣΩΣ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΗΧΗΤΙΚΟ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ, ΕΥΡΕΘΗ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟ ΣΠΗΛΑΙΩΜΑ.


Ο πετρινος κύκλος λειτουργεί ως " μαγικός κύκλος " για προστασία του χώρου αλλά και του ίδιου από περιέργα μάτια, λειτουργεί ως ο κύκλος προστασίας αλατιού. Η προστασία δεν σημαίνει απαραίτητα ότι αυτός που εκτελεί πρέπει να ναι εντός του κύκλου εφόσον τα ξορκια δίνουν αυτή την ιδιότητα και προς τα έξω εφόσον λειτουργεί ως αόρατο πέπλο! Βέβαια ο κύκλος είναι σχηματισμενος ανάλογα με την διαδικασία που θέλει να κάνει ο χρήστης




Ανάμεσα στους σημαντικότερους αρχαίους λόφους της Αθήνας, βρισκεται και αυτος της Πνύκας. Ο λόφος της Πνύκας κατά την αρχαιότητα ήταν η περιοχή στην οποία συγκαλούνταν η Εκκλησία του Δήμου, δηλαδή η Συνέλευση των Αθηναίων στην αρχαία Αθήνα από τον 6ο αιώνα π.Χ. έως τα τέλη του 4ου αιώνα π.Χ. Βρίσκεται έναντι και Δυτικά της Ακρόπολης , μεταξύ των ακραίων υψωμάτων, του λόφου των Νυμφών ( βόρεια) και λόφου Μουσών ή αλλιώς Φιλοπάππου ( νότια). Στο αρχαίο βήμα αυτού του ιερού χώρου αγόρευσαν σημαντικοί πολιτικοί, ρήτορες και στρατιωτικοί, μεταξύ των οποίων ήταν ο Θεμιστοκλής, ο Περικλής, ο Δημοσθένης, ο Αισχίνης, κ.ά.. Ο αρχαιολογικός χώρος της Πνύκας κατά την αρχαιότητα αποτελούσε έναν σπουδαίο ιερό χώρο που ήταν αφιερωμένος στον Δια ( πατέρα ανδρών τε θεών) που θεωρούνταν μέγας προστάτης του αθηναϊκού πολιτεύματος. Για τον σκοπό αυτό υπήρχε και ο μεγάλος "Βωμός του Αγοραίου Διος". Επίσης ο ίδιος χώρος ήταν αφιερωμένος στον Δία τον Ύψιστον με απόδοση χαρακτήρα Θεού θεραπευτή, όπως αποδεικνύουν και οι λαξευμένες κόγχες, καθώς και άλλα λαξεύματα στο φυσικό βράχο, και η αναφορά: "Ιερό Διός Υψίστου". Από το τέλος του 4ου αιώνα ο χώρος παρέμενε μόνο ιερός, αφού οι συνελεύσεις των Αθηναίων μεταφέρθηκαν στο Διονυσιακό θέατρο.

ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΩΔΗ ΜΠΑΖΩΜΕΝΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΡΑΓΜΕΝΑ ΦΡΕΑΤΙΑ ΚΑΙ ΣΠΗΛΑΙΩΜΑΤΑ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΛΟΦΟΥ ΠΝΥΚΑΣ. ΕΝΩ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΑΓΝΩΣΤΟ ΤΟ ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΝ ΚΑΙ ΠΟΙΑ ΧΡΗΣΗ ΕΙΧΑΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ










ΚΑΤΕΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΛΟΦΟΥ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΑ ΠΕΤΡΑΛΩΝΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΑΜΕ ΤΑ ΕΠΙΣΗΣ ΠΕΡΙΦΡΑΓΜΕΝΑ ΑΙΝΙΓΜΑΤΙΚΑ ΑΝΟΙΓΜΑΤΑ ΣΤΟ ΒΡΑΧΟ ΤΟΥ ΛΟΦΟΥ.





Ν. ΠΟΛΙΤΗΣ - ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ

ΠΗΓΗ : Η ΑΓΝΩΣΤΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΛΟΦΟΥ ΦΙΛΟΠΑΠΠΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΙΧΝΗ ΤΕΛΕΤΩΝ ΜΑΓΕΙΑΣ | ΠΕΡΙΕΡΓΑ - STRANGE http://periergaa.blogspot.com/2016/09/blog-post_781.html#ixzz4Livq6Xi2 
Follow us: PERIERGAA on Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου