Κυριακή, 30 Ιουλίου 2017

Φαγόπυρο σε Πικάντικη Σαλάτα

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
FAGOPIRI VEGAN SALATA
Με προέλευση από την Ανατολή, το φαγόπυρο ή αλλιώς «μαύρο σιτάρι» (επιστημονική ονομασία Fagopyrum esculentum) είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο στις ασιατικές χώρες, όπου αποτελεί βασικό συστατικό για τα noodles. 



Οι βοτανολόγοι δεν το θεωρούν δημητριακό αλλά σπόρο ενός χαμηλού θάμνου που συγγενεύει με το ραβέντι και το λάπαθο. Οι διατροφολόγοι το κατατάσσουν στα δημητριακά , γιατί μαγειρεύεται όπως αυτά και οι σπόροι μοιάζουν με αυτούς των δημητριακών. Λέγεται ότι οι πρώτοι που το χρησιμοποίησαν ήταν οι μοναχοί στο Θιβέτ, που έφτιαξαν ζυμαρικά από το αλεύρι του. Το φαγόπυρο είναι θάμνος που φτάνει τα 80 εκ., είναι ιδιαίτερα ανθεκτικό στα ψυχρά κλίματα και στα φτωχά εδάφη και ανθίζει τους μήνες Ιούλιο-Σεπτέμβριο. Οι καρποί του έχουν τριγωνικό σχήμα και καφέ χρώμα.


Είναι εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τα 100 γρ. φαγόπυρου περιέχουν 11-14 γρ. πρωτεΐνης. Είναι πλούσιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β και κυρίως σε ριβοφλαβίνη (Β2) και νιασίνη (Β3), σε βιταμίνες Ε και Κ, ενώ περιέχει πολλά μέταλλα και ιχνοστοιχεία (ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο, φώσφορο, κάλιο, ψευδάργυρο, μαγγάνιο, σελήνιο και χαλκό). Μας εφοδιάζει, επίσης, με αρκετές φυτικές ίνες, καθώς 100 γρ. φαγόπυρου περιέχουν 10 γρ. φυτικών ινών, ενώ είναι τροφή πλούσια σε φλαβονοειδή, ουσίες με ισχυρή αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση. Δεν περιέχει γλουτένη και επομένως μπορεί να καταναλωθεί από άτομα με δυσανεξία στη γλουτένη.


Έχει παρατηρηθεί ότι η κατανάλωση φαγόπυρου ενισχύει την καρδιαγγειακή υγεία, καθώς βοηθά στη ρύθμιση της χοληστερίνης (μειώνει τα επίπεδα της LDL «κακής» χοληστερίνης και ανεβάζει την HDL «καλή» χοληστερίνη) και της αρτηριακής πίεσης. Οι ευεργετικές του ιδιότητες στην καρδιά οφείλονται στην υψηλή περιεκτικότητά του τόσο σε φλαβονοειδή και ειδικά στη ρουτίνη όσο και σε μαγνήσιο. Χάρη στις φυτικές ίνες που περιέχει, συμβάλλει στη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα, καθώς οι φυτικές ίνες έχουν την ιδιότητα να καθυστερούν την απορρόφηση της γλυκόζης μετά την κατανάλωση ενός γεύματος. Παράλληλα, βοηθούν σημαντικά στην εύρυθμη λειτουργία του εντέρου, ενώ προσφέρουν γρήγορο κορεσμό.


Το φαγόπυρο μαγειρεύεται σε αναλογία 1 φλιτζάνι ωμού φαγόπυρου προς 2 φλιτζάνια νερού σε χαμηλή φωτιά αφού πρώτα πάρει βράση.
fagopiro salata kalokerini

Είναι έτοιμο σε 20 λεπτά (δεν χρησιμοποιούμε χύτρα ταχύτητας).



Φαγόπυρο σε Πικάντικη Σαλάτα


Υλικά
2 φλιτζάνια φαγόπυρο
4 φλιτζάνια νερό
κολοκυθάκια πολύ μικρά (γύρω στα 10)
2 πιπεριές Φλωρίνης
4 πιπεριές κέρατο
3-4 κρεμμυδάκια φρέσκα
Μισό ματσάκι δυόσμο
Μισό ματσάκι μαϊντανό
Έξτρα παρθένο ελαιόλαδο
Κουρκουμά (όσο θέλετε)
Καγιέν σε σκόνη (όσο αντέχετε)
Χυμός από 3 λεμόνια και 1 πορτοκάλι
Σπόρους κουκουναριού, σκόνη αυγοτάραχου και σπόρους Hemp
Ξύσμα από ένα πορτοκάλι
Ανθη από φρέσκια ρίγανη


Εκτέλεση: Σε μια κατσαρόλα βάζετε το φαγόπυρο με το νερό και λίγο ελαιόλαδο, βράζετε σε μεσαία φωτιά για 20 λεπτά μέχρι να πιει το νερό ανακατεύοντας καλά προς το τέλος για να μην κολλήσει. Το αφήνετε να κρυώσει. Καθαρίζετε και ψιλοκόβετε τα κολοκυθάκια, τις πιπεριές, τα κρεμμυδάκια και τα μυρωδικά. Σ’ ένα σεικερ χτυπάτε το χυμό των εσπεριδοειδών μαζί με το λάδι, τον κουρκουμά και το καγιέν (εναλλακτικά και 1-2 κουταλιές γιαούρτι)


Σε μα σαλατέρια βάζετε τα λαχανικά με το ντρεσινκγ και τα αφήνετε να ψηθούν – μαλακώσουν, μέχρι να κρυώσει το φαγόπυρο.


Προσθέτετε το φαγόπυρο μαζί με το ξύσμα πορτοκαλιού και ανακατεύετε καλά.


Σερβίρετε αμέσως μαζί με σπόρους κουκουναριού, σκόνη αυγοτάραχου, τα άνθη ρίγανης και σπόρους Hemp


Προσθέστε σως από αβοκάντο με κατσικίσιο γιαούρτι ή τρίμμα από λευκά τυριά.


Το φαγόπυρο ταιριάζει με όποια λαχανικά προτιμάτε, ακόμη και με ψητά λαχανικά.


Μπορείτε να αντικαταστήσετε το πλιγούρι με το φαγόπυρο, για tabouleh.


Συνοδεύετε με λευκά αποστάγματα, Ζωντανό Ψωμί και φυσικά καλή παρέα.


Καλή απόλαυση

FAGOPIRI VEGAN SALAT 1

FAGOPIRI VEGAN SALATa b
FAGOPIRI VEGAN SALAT 2

@Aliki Alisa /2017





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου