Γίνε και εσύ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ-ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ του kataggeilte.blog στείλε και εσύ το άρθρο σου,με την φωτογραφία η το βίντεο που θέλεις και δεστο στην ροή των άρθρων του .

Παρασκευή, 7 Οκτωβρίου 2016

Διατροφικό κουίζ: Οι 13 μεγαλύτεροι μύθοι



1. Ποια τρόφιμα έχουν τις περισσότερες φυτικές ίνες;

α) τα μαρούλια

β) οι ντομάτες

γ) τα αγγούρια

β) Οι ντομάτες! 
Οι ντομάτες έχουν τις περισσότερες φυτικές ίνες (από τα παραπάνω λαχανικά), ενώ τα μαρούλια τις λιγότερες. Συγκρίνοντας μια κούπα ψιλοκομμένο μαρούλι το οποίο περιέχει λιγότερο από ένα γραμμάριο φυτικές ίνες και μια κούπα αγγούρι που περιέχει περίπου 1 γραμμάριο φυτικές ίνες, με μια κούπα ντομάτα που περιέχει περίπου 2 γραμμάρια φυτικές ίνες παρατηρούμε ότι οι ντομάτες υπερτερούν σε φυτικές ίνες. Για να ενισχύσετε τον οργανισμό σας με ακόμα περισσότερες φυτικές ίνες προσθέστε στην διατροφή σας το μπρόκολο (4 γρ. φυτικών ινών) και λάχανο ψιλοκομμένο (περίπου 2 γρ. περισσότερα φυτικές ίνες).

2. Το κοτόπουλο με πέτσα έχει περισσότερο κορεσμένο λίπος από ό, τι η μπριζόλα?

α) Σωστό

β) Λάθος

β) Λάθος! Αν και το κοτόπουλο χωρίς πέτσα είναι μια καλή επιλογή για εκείνους που προσπαθούν να περιορίσουν τα κορεσμένα λιπαρά, από «γραμμάριο σε γραμμάριο», το κόντρα φιλέτο και το κοτόπουλο με πέτσα έχουν περίπου την ίδια ποσότητα κορεσμένων λιπαρών. Δεδομένου όμως ότι η πέτσα του κοτόπουλου περιέχει λίπος, μπορείτε να την αφαιρέσετε για να έχετε ένα πιο ελαφρύ γεύμα.

3. Ο καφές έχει περισσότερη καφεΐνη από το τσάι.

α) Σωστό

β) Λάθος

α)Υπάρχει περισσότερη καφεΐνη στον καφέ … αλλά όχι σε πολύ μεγάλη διαφορά. Όμως, ο στιγμιαίος καφές έχει μόνο περίπου 90 χιλιοστόγραμμα καφεΐνη, και το μαύρο τσάι περιέχει περίπου 85 χιλιοστόγραμμα καφεΐνη. Εάν σας αρέσει ο καφές, αλλά θέλετε λιγότερη καφεΐνη, ο καφές χωρίς καφεΐνη περιέχει μόνο 5 χιλιοστόγραμμα καφεΐνη ανά φλιτζάνι.

4. Ο χυμός φρούτων είναι καλύτερος από το νερό.

α) Σωστό

β) Λάθος

Είναι ο χυμός καλύτερος από το νερό; Αυτό εξαρτάται από την κάθε περίπτωση. Αν είστε εξαιρετικά αδύνατος/η ή έχετε αυξημένη φυσική δραστηριότητα και χρειάζεστε επιπλέον θερμίδες, ή τον καταναλώνετε με μέτρο, ο χυμός είναι μια πολύ καλή επιλογή. Ο χυμός ουσιαστικά είναι ζάχαρη σε νερό. Η ζάχαρη των φρούτων είναι γνωστή ως φρουκτόζη, και είναι ίση θερμιδικά με τη ζάχαρη. Αν προσέχετε την γραμμή σας, πιείτε δροσερό, καθαρό νερό.

5. Τα τρόφιμα χωρίς λιπαρά έχουν λιγότερες θερμίδες από τα κανονικά τρόφιμα.

α) Σωστό

β) Λάθος

Αν και ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό … προσοχή; Ο μύθος που διαιωνίζεται στο καταναλωτικό κοινό και άρχισε στη δεκαετία του 1970 από τις ΗΠΑ είναι ότι το λίπος είναι ένα “κακό” τρόφιμο. Αυτό οδήγησε στην παραγωγή προϊόντων απομίμησης χωρίς λιπαρά, που συχνά περιέχει τις ίδιες θερμίδες με τα προϊόντα χωρίς λίπος (fat free versions). Οι άνθρωποι συνηθίζουν να τρώνε περισσότερα από τα προϊόντα χωρίς λιπαρά, αλλά δεν είναι πάντοτε καλύτερα και ίσως μερικές φορές είναι χειρότερα από τα κανονικά τρόφιμα.

6. Τα καφετιά αυγά είναι πιο θρεπτικά από τα άσπρα αυγά.

α) Σωστό

β) Λάθος

β) Καφέ, λευκά ή διάστικτα, το χρώμα των αυγών είναι μια αντανάκλαση της φυλής της κότας και δεν σχετίζετε με τη θρεπτική αξία ή τη φρεσκότητα των αυγών.

7. Ποια από τα παρακάτω φρούτα θεωρούνται ως τα καλύτερα;

α) τα μήλα

β) το καρπούζι

γ) οι φράουλες



γ) Κερδίζουν οι φράουλες! Οι φράουλες είναι γεμάτες από φυτικές ίνες και να περιέχουν 60% περισσότερη ποσότητα βιταμίνης C από ό, τι το γκρέιπφρουτ. Αποτελούν επίσης καλή πηγή βιταμίνης Α και καλίου. Βέβαια πρέπει να τονιστεί ότι πρέπει να στοχεύουμε σε ποικίλη κατανάλωση φρούτων καθημερινά.

8. Θα πρέπει να αποφεύγετε τα αυγά, αν έχετε υψηλή χοληστερόλη.

α) Σωστό

β) Λάθος

β) Λάθος. Τα αυγά δεν είναι μόνο υγιεινά και νόστιμα, θεωρούνται και το τέλειο φαγητό. Με το αυγό, παίρνετε βιταμίνες, πρωτεΐνες και καλά λιπαρά. Τα αυγά περιέχουν περίπου 200 χιλιοστόγραμμα χοληστερίνης. Ωστόσο, έρευνες δείχνουν ότι η διατροφική χοληστερόλη είναι λιγότερο σημαντική από ότι το κορεσμένο λίπος όταν προσπαθείτε να ρυθμίσετε τη χοληστερίνη του αίματος σας, και ότι τα αυγά είναι πολύ χαμηλά σε κορεσμένα λίπαρα.

9. Αν προσπαθείτε να χάσετε βάρος, αποφύγετε τους ξηρούς καρπούς.

α) Σωστό

β) Λάθος

β) Λάθος. Οι ξηροί καρποί είναι γεμάτα φυτικές ίνες, ακόρεστα λιπαρά και πρωτεΐνες. Επειδή έχουν σχετικά υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και θερμίδες, προσέξτε το μέγεθος της μερίδας των ξηρών καρπών, αλλά μην τα αποφεύγετε. Είναι νόστιμα, θρεπτικά και προσθέτουν γεύση σε σαλάτες αλλα και στα φαγητά κατσαρόλας. Τα καρύδια αποτελούν μια ιδιαίτερα καλή πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, τα οποία προστατεύουν κατά των καρδιακών παθήσεων και του καρκίνου. Τα αμύγδαλα είναι πλούσια στην αντιοξειδωτική βιταμίνη Ε.

10. Η ασπαρτάμη είναι επικίνδυνη για την υγεία σας.

α) Σωστό

β) Λάθος

β) Λάθος. Πόσο γλυκιά είναι! Η ασπαρτάμη είναι μια γλυκαντική ουσία που παράγεται από αμινοξέα, και έρευνες δείχνουν ότι σε ποσά που συνιστά ο κατασκευαστής, δεν είναι επικίνδυνη για την υγεία σας. Μερικοί άνθρωποι μπορεί να προτιμούν τη σουκραλόζη που κατασκευάζεται από τη ζάχαρη, μια εναλλακτική γλυκαντική ουσία.

11. Πίνοντας κρύο νερό επιταχύνετε η απώλεια βάρους.

α) Σωστό

β) Λάθος

β) Λάθος. Ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό! Οι επιστήμονες μπορούν να υπολογίσουν τις θερμογενετικές (ή καύση λίπους) ιδιότητες των τροφίμων. Ωστόσο, κάποιο «ποτό» ή κάποιο συγκεκριμένο τρόφιμο, δεν θα σας κάνει να χάσετε βάρος. Επίσης, αν υπερκαταναλωνετε οποιουδήποτε τρόφιμο, τότε θα πάρετε βάρος. Το νερό, κρύο ή ζεστό, είναι καλό για σας, αλλά δεν θα σας κάνει να χάσετε βάρος.

12. Για να αυξηθεί η μυική μάζα, θα πρέπει να τρώτε περισσότερη πρωτεΐνη.

α) Σωστό

β)Λάθος

β) Λάθος. Ακόμα ένας μύθος. Οι μύες σας χρειάζονται επαρκείς θερμίδες και σωστή άσκηση για να «αναπτυχθούν». Εάν τρώτε περισσότερες πρωτεΐνες από αυτές που χρειάζεστε, μπορεί να αποθηκεύσετε την πρωτεΐνη ως λίπος. Όλες οι περισσευούμενες θερμίδες, είτε προέρχονται από πρωτεΐνες, υδατάνθρακες είτε λίπος, αποθηκεύεται ως λίπος. Έτσι, για να αυξήσετε την μυϊκή σας μάζα θα πρέπει να «δραστηριοποιήσετε» τους μυς σας.

13. Το γάλα μπορεί να σας φουσκώσει

α) Σωστό

β) Λάθος

Οι αλλεργίες μπορούν να προκαλούν συμπτώματα, συμπεριλαμβανομένων πρηξίματος, φτέρνισμα, εξανθήματα, στομαχικές διαταραχές και διάρροια. Μία σοβαρή αλλεργική αντίδραση μπορεί να προκαλέσει ακόμη και αναφυλαξία. Όσοι καταναλώνουν γαλακτοκομικά προϊόντα παράγουν το ένζυμο λακτάση στο λεπτό έντερο για να αφομοιώσουν τη λακτόζη, τη ζάχαρη του γάλακτος. Εκείνοι που δεν παράγουν αυτό το πεπτικό ένζυμο μπορεί να παρουσιάσουν πρήξιμο, κράμπες και διάρροια από το γάλα. Όμως μπορούν να καταναλώσουν τρόφιμα που δεν περιέχουν λακτόζη και να μην υποφέρουν με συμπτώματα δυσανεξίας.

Συγχαρητήρια … τελειώσατε το κουίζ!

Όταν πρόκειται για την υγεία και την απώλεια βάρους, όσο περισσότερα γνωρίζετε, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η επιτυχία σας. Με το κουίζ και την αξιολόγησης των γνώσεων σας, έχετε ήδη κάνει το πρώτο βήμα για τους στόχους σας!

ΕΥΜΕΝΗΣ Π. ΚΑΡΑΦΥΛΛΙΔΗΣ BSc (Hons), MSc, NYSCDN
Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Πανεπιστημίου Leeds M., Αγγλία
Πανεπιστημίου Columbia, Νέα Υόρκη, ΗΠΑ
Διευθυντής Διαιτολογικού Τμήματος ΙΑΣΩ General
Μέλος Ογκολογικού Συμβουλίου ΙΑΣΩ General
email: ek2174@columbia.edu
Τηλ:  2107470167 // 6974442646
www.karafillides.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου