διαβάζω πολλά και διάφορα από σχετικούς και άσχετους με το θέμα, η κατάσταση έχει ως εξής:
Το σήμα μετατρέπεται από ηλεκτρικό σε οπτικό μέσα στο κτήριο του πάροχου, μεταφέρεται μέσα από οπτικές ίνες μέχρι το φρεάτιο παρόχων του ΟΤΕ, στο οποίο συνδέονται με άλλο οπτικό
καλώδιο το οποίο καταλήγει μέσα στο δωμάτιο παρόχων του ΟΤΕ. Εκεί από τα όρια του οπτικού κατανεμητή που θα δώσει ο ΟΤΕ στον πάροχο, ο τελευταίος θα ξαναλάβει το σήμα του το οποίο και θα οδηγήσει στον εξοπλισμό του, ο οποίος βρίσκεται μέσα στο ίδιο δωμάτιο και εκεί θα μετατρέψει ξανά το οπτικό σήμα σε ηλεκτρικό. Από εκεί θα το πάρει ξανά ο ΟΤΕ ο οποίος θα αναλάβει μέσω των υποδομών του να το φτάσει μέχρι τα σπίτια μας, πράγμα το οποίο χρεώνεται ο πάροχος και γι’αυτό η ΕΕΤΤ δεν επιτρέπει για λόγους ανταγωνιστικότητας να απελευθερώσει τα τιμολόγιά του ο ΟΤΕ. Από όλη την παραπάνω πορεία, ο πάροχος σε ότι αφορά την υπηρεσία που λαμβάνουμε στα σπίτια μας, είναι υπεύθυνος α)για την μετατροπή του σήματος από ηλεκτρικό σε οπτικό και ξανά σε οπτικό και β) για τη μεταφορά αυτού μέσω οπτικής ίνας μέχρι το φρεάτιο του ΟΤΕ. Από εκεί και μετά.. αναλαμβάνουν οι ‘’υποδομές’’ και οι τεχνικοί του ΟΤΕ. Στο φρεάτιο παρόχων (ΦΥΠ) θα αναλάβουν να συγκολλήσουν την οπτική ίνα του παρόχου με τη δική τους η οποία καταλήγει σε έναν οπτικό κατανεμητή μέσα στο δωμάτιο παρόχων (και η αλήθεια είναι ότι σε αυτό το κομμάτι στο οποίο παρεμβάλλεται ο ΟΤΕ δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα συνήθως) . Από τον κατανεμητή οι τεχνικοί του παρόχου λαμβάνουν τελικά το σήμα τους και το ‘’κουμπώνουν’’ πάνω στον εξοπλισμό τους για να μετατραπεί ο οπτικός παλμός ξανά σε ηλεκτρικό. Ως εδώ δεν έχουμε σχεδόν καμία απώλεια σήματος και το μόνο που μπορεί να επηρεάσει το τι πραγματικά θα λάβει ο χρήστης στο σπίτι του είναι το πόσοι χρήστες είναι συνδεδεμένοι και μοιράζονται την παρεχόμενη ταχύτητα. Δεν θα πάρεις 24MB; Θα πάρεις 23, άντε 22. Πού; Αν συνδεόσουν κατευθείαν πάνω στον εξοπλισμό του παρόχου! Γιατί; Γιατί μετά αναλαμβάνουν οι ‘’υποδομές’’ χαλκού του ΟΤΕ, οι οποίες στις περισσότερες περιοχές των αστικών κέντρων, μετρούν πάνω από τρεις δεκαετίες στις πλάτες τους. Το ηλεκτρικό σήμα λοιπόν (to double play σας δηλαδή) το μεικτονομούν οι τεχνικοί του ΟΤΕ (οι οποίοι πραγματικά δεν ευθύνονται σε κάτι και κάνουν πάρα πολύ καλά τη δουλειά τους) πάνω στις ,πολλές φορές απαρχαιωμένες, ρεκλέτες του κέντρου(οι πρώτες απώλειες σήματος) και από εκεί οδεύει για το ΚΑΦΑΟ στην γειτονιά μας. Σε αυτή του την πορεία διέρχεται από τα παλιά οξειδωμένα – χτυπημένα – βραχυκυκλωμένα καλώδια χαλκού (και άλλες απώλειες), καλώδια τα οποία λόγο μήκους συνδέονται μεταξύ τους με ‘’μούφες’’ χαλκού (και άλλες απώλειες) μέχρι να καταλήξουν στο ΚΑΦΑΟ, όπου και θα μεικτονομηθούν ξανά (και άλλες απώλειες) για να φτάσουν μέχρι τον κατανεμητή της πολυκατοικίας σας, όπου και θα ξανα – ματα –μεικτονομηθούν (και άλλες απώλειες) για να φτάσουν στο διαμέρισμά σας. Το τι συμβαίνει βέβαια μέσα στην πολυκατοικία και το διαμέρισμά σας είναι καθαρά δική σας ευθύνη, αλλά πολλές φορές και εκεί προκύπτουν και άλλες απώλειες και όχι δεν μιλάω για τα 15μ καλώδια όσο αφορά το μήκος, αλλά το κατά πόσο αυτά τα καλώδια κάνουν καλή επαφή στην πρίζα, αν η πρίζα είναι σε καλή κατάσταση, αν υπάρχουν διακλαδώσεις (ντούμπλεξ) τηλέφωνα μέσα στο σπίτι, αν μπαίνουν τα φίλτρα και άλλα πολλά. Όπως καταλαβαίνετε και το πόσο μακριά είσαστε από τον ΟΤΕ παίζει ρόλο και το πόσες μούφες υπάρχουν στα καλώδιά του μέχρι εσάς (είτε λόγο μήκους, είτε από βλάβες) και το πόσες μεικτονομήσεις παρεμβάλλονται. Εν ολίγης, αν καλή τη πίστη δεχτεί κάποιος πως ο χρήστης δεν έχει κάνει ματσακολιές μέσα στο σπίτι του, τότε όσο αφορά την μεταφορά της υπηρεσίας του ως εκεί, εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι το ‘’παραμύθι’’ του ότι τις περισσότερες φορές φταίει ο ΟΤΕ, δεν είναι και τόσο παραμύθι, για να μη πω πως έχει και δράκο! Attenuation, noise margin, αποσυνδέσεις και υπερβολικά χαμηλές ταχύτητες (κάτω από 18mb) είναι καθαρά και μόνο ευθύνη του απαρχαιωμένου δικτύου χαλκού του ΟΤΕ και είναι καιρός κύριοι του οργανισμού να αναλάβετε τις ευθύνες σας έναντι των πολιτών. Τα φταίει η HOL, η Forthnet και όλα τα υπόλοιπα που ακούγονται από ανθρώπους που απλά δεν γνωρίζουν τις διαδικασίες, δεν σας καλύπτουν πλέον, γιατί ο περισσότερος κόσμος ξέρει και αν όχι.. μαθαίνει! Πουλάτε φούμαρα για μεταξωτές κορδέλες και αφήνετε τον κάθε πάροχο να εκτίθεται πάνω στις γραμμές που του μισθώνεται. Εσείς απλά μετράτε τα ζευγάρια σας και δίνετε στους πελάτες του ΟΤΕ όσες γραμμές έχουν τα λιγότερα προβλήματα (τι καλά που τρέχουν οι πελάτες του ΟΤΕ) και αφήνετε τις άλλες για τους παρόχους. Και λένε κάποιοι.. ‘’με τον ΟΤΕ γιατί δεν υπάρχει πρόβλημα’’; Γιατί από τις 100 (τυχαίος αριθμός) γραμμές που έχει ο ΟΤΕ, οι 70 έχουν πάει πλέον στους εναλλακτικούς πάροχους και ο ΟΤΕ από τις 30 που του έμειναν πιστοί πελάτες, ξεδιάλεξε και κράτησε γι’αυτούς ότι γραμμή ήταν σχετικά καλή. Λες και δεν θυμόμαστε τι γινόταν όταν και οι 100 ήταν στον ΟΤΕ και το πόσα προβλήματα είχαμε στο INTERNET με τις pstn και τις ISDN που κλείδωναν στα 10kb. Λες και δεν ξέρουμε τι θα γίνει αν επιστρέψει ο κόσμος στον ΟΤΕ και πρέπει πάνω από τις γραμμές που τώρα μισθώνει στους άλλους, να εξυπηρετήσει πλέον τους δικούς του, ισάξια με αυτούς που του έχουν μείνει! Αντε ντε επιτέλους…!
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου