Ένα τεράστιο μουσείο αφιερωμένο στην ιστορία του Τιτανικού, από το ξεκίνημα έως το ναυάγιο του, λειτουργεί στο Μπέλφαστ από τον
περασμένο Μάρτιο, την πόλη όπου ναυπηγήθηκε πριν από 100 χρόνια το διάσημο υπερωκεάνιο.
περασμένο Μάρτιο, την πόλη όπου ναυπηγήθηκε πριν από 100 χρόνια το διάσημο υπερωκεάνιο.
Το κτίριο, έξι επίπεδων, εκτείνεται στην περιοχή των παλιών ναυπηγείων του Μπέλφαστ, σαν αστέρι που σχηματίζεται από τέσσερις πλώρες πλοίων. Οι πλώρες είναι στην κλίμακα εκείνης του πλοίου που ναυάγησε στις 15 Απριλίου του 1912 κατά τη διάρκεια του παρθενικού ταξιδιού του από το Σαουθάμπτον (νότια Αγγλία) στη Νέα Υόρκη.
Στο εσωτερικό του λειτουργούν εννέα διαδραστικές γκαλερί. «Υπάρχουν πολλά αξιοθέατα επικεντρωμένα στον Τιτανικό στον κόσμο, τα οποία όμως δεν έχουν καμία σχέση με το υπερωκεάνιο. Αυτό είναι το μεγαλύτερο και το μόνο που θα έχει μια αυθεντική ιστορία να πει», εξήγησε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο διευθυντής του Μουσείου Τιμ Χάσμπαντς.
Οι επισκέπτες μπορούν να ονειρεύονται την πολυτέλεια των καμπινών της πρώτης θέσης περνώντας μπροστά από τις βιτρίνες όπου έχουν αναδημιουργηθεί με όλα τους τα τμήματα οι αυθεντικές καμπίνες… και να μετρήσουν τη «μικρότητα» της τρίτης θέσης. Ο χώρος δεν περιλαμβάνει αντικείμενα εποχής, τα πάντα έχουν αναδημιουργηθεί, από τα πιάτα έως τα έπιπλα.
Στην γκαλερί που είναι αφιερωμένη στο ναυάγιο, στο οποίο έχασαν τη ζωή τους 1.514 άνθρωποι, η θερμοκρασία πέφτει απότομα, και κυριαρχεί η φρίκη.
Οι δύο επάνω όροφοι είναι αφιερωμένοι στις δεξιώσεις και στεγάζουν ένα αντίγραφο της περίφημης τελετουργικής σκάλας του πλοίου, που έγινε διάσημη από την ταινία του Τζέιμς Κάμερον του 1997.
Ένα κέντρο έρευνας διεξάγει έρευνες σχετικά με το ναυάγιο, από τα δεδομένα που συλλέγονται από τους επιστήμονες.
«Η ιστορία του ήταν μια καταστροφή, αλλά ο Τιτανικός δεν ήταν απλώς μοναδικός, ήταν το σύμβολο της βιομηχανίας της εποχής» υπογραμμίζει ο Χάσμπαντς.
Οι εργασίες για το μουσείο διήρκεσαν συνολικά εννέα χρόνια- τρία για την κατασκευή, κατά τα πρότυπα του Τιτανικού – και κόστισαν περίπου 117 εκατομμύρια ευρώ, από ιδιωτικά και δημόσια κεφάλαια.
Με την κατασκευή του το Μπέλφαστ ελπίζει να προσελκύσει ξένους τουρίστες. «Αυτός είναι ο δικός μας Πύργος του Άιφελ, το δικό μας Μουσείο Γκουγκενχάιμ» δήλωσε η Κλερ Μπράντσοου επικεφαλής του μάρκετινγκ, η οποία ελπίζει ότι «το μουσείο θα «αλλάξει εντελώς τον τρόπο, που ο κόσμος βλέπει την πόλη μας.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου