Μια ωραία πρωία τέθηκε σε εφαρμογή το νέο
σύστημα διοδίων στο τμήμα Ελευσίνα - Κόρινθος της Ολυμπίας Οδού. Δεν ήταν φυσικά και τα μοναδικά.
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοΐδης διερρήγνυε τα ιμάτιά του δύο μήνες νωρίτερα πως δεν επίκεινται νέες αυξήσεις και λειτουργία νέων πλευρικών σταθμών.
Μία ακόμα φορά που είχε πιαστεί αδιάβαστος. Όπως τότε που παραδέχτηκε ότι δεν διάβασε το Μνημόνιο επειδή είχε άλλες υποχρεώσεις. Ε τι; Να άφηνε τον γάμο να πάει για πουρνάρια;
Αναγκάστηκε βέβαια πολύ σύντομα να οδηγηθεί σε αναδίπλωση, προαναγγέλλοντας μάλιστα και εκπτώσεις. Το κατά πόσο έχει εφαρμοστεί αυτό το μέτρο, το γνωρίζουν καλύτερα οι άμεσα ενδιαφερόμενοι.
Οι αυξήσεις που έβαλαν φωτιά στις τσέπες των πολιτών αποτέλεσαν τη σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Οι αντιδράσεις πιο έντονες από ποτέ.
Μπορεί οι μέχρι τώρα κινητοποιήσεις να έχουν ξεκινήσει ειρηνικά, αλλά δεν είναι λίγες οι φορές που η κατάσταση έχει ξεφύγει από τον έλεγχο.
Χαρακτηριστική η περίπτωση στη Μαλακάσα, με κατοίκους του Ωρωπού, του Καλάμου και των γύρω περιοχών να βάζουν φωτιά στα διόδια.
Λίγες ημέρες αργότερα, τα επεισόδια που σημειώθηκαν στα πλευρικά διόδια της Πάχης Μεγάρων θα οδηγούσαν στη σύλληψη του δημάρχου Ιωάννη Μαρινάκη, ενός αντιδημάρχου, δύο δημοτικών συμβούλων και τεσσάρων πολιτών.
Κύριο αίτημα των κατοίκων να μπορούν να γίνονται ενδοδημοτικές μετακινήσεις χωρίς να πληρώνουν διόδια στην Πάχη και τη Νέα Πέραμο.
"Απέχουμε μόλις 39 χιλιόμετρα από την Ομόνοια και όμως φαντάζει ολόκληρο "ταξίδι" μόνο και μόνο λόγω του κόστους.
Είναι ανεπίτρεπτο με την βενζίνη να κοντεύει τα 2 ευρώ να επιβαρυνόμαστε επιπλέον διόδια προςΑθήνα και η μέχρι τώρα "δωρεάν" διαδρομή προς Πελοπόννησο να χρεώνεται πλέον και από τις 2 κατευθύνσεις.
Κανονικά έπρεπε να θεωρούμαστε προάστιο της πρωτεύουσας- λόγω της χιλιομετρικής απόστασης από το κέντρο- και όμως παραμένουμε κωμόπολη με το μέλλον της πόλης μας να προδιαγράφεται με μαθηματική ακρίβεια σε υποβάθμιση σε χωριό.
Στην εποχή της παγκόσμιας κρίσης θεωρούμαστε τοπικιστές, αμυνόμενοι στη "νέα τάξη" πραγμάτων- δηλαδή να πληρώνουμε καθημερινά επιπλέον αντίτιμο, απλά κατευθυνόμενοι προς τις δουλειές μας. Έλεος!", σχολιάζει κάτοικος των Μεγάρων στο NEWS 247.
Σε μια προσπάθεια να αποφύγουν τα διόδια, οι κάτοικοι παραδέχονται πως με κίνδυνο ζωής χρησιμοποιούν την Παλιά Εθνική Οδό.
Ο Χρήστος, οδηγός φορτηγού σε επιχείρηση με οικοδομικά υλικά, περιγράφει στο NEWS 247 την κατάσταση που επικρατεί.
Διερωτήθηκε ακόμα κατά πόσο έπρεπε κάτοικοι και δήμος να έχουν αντιδράσει νωρίτερα από τη στιγμή που οι υποδομές για τα νέα διόδια στην αερογέφυρα Μεγάρων έχουν τοποθετηθεί εδώ και δύο χρόνια.
Ένα ΙΧ αυτοκίνητο πλήρωνε μέχρι πρότινος 3,20 ευρώ στη μία κατεύθυνση σε Ελευσίνα και Ισθμό. Πλέον πληρώνει 2,10 ευρώ στην Ελευσίνα και 1,80 ευρώ στον Ισθμό ανά κατεύθυνση.
Για τα δίκυκλα και τρίκυκλα οι τιμές διαμορφώνονται σε 1,50 και 1,30 ευρώ αντίστοιχα από 2,20, για τα οχήματα με 2-3 άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2μ20 5,40 και 4,60 ευρώ από 8,10 ευρώ ενώ τα οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2μ20 θα πληρώνουν 7μ60 και 6μ50 ανά κατεύθυνση πάντα σε Ελευσίνα και Ισθμό αντίστοιχα από 11,40 ευρώ.
Να σημειωθεί ότι στην Κορίνθου - Πατρών, στους σταθμούς διοδίων Ζευγολατιού και Ρίου η κατάσταση παραμένει ως έχει, με χρέωση μόνο προς τη μία κατεύθυνση και μειωμένες τιμές κατά 20%, όπως ισχύουν από το τέλος του περασμένου Δεκεμβρίου, με πρόσθετη έκπτωση 10% για φορτηγά και ΙΧ με Ολυμπία Pass.
"Πληρώνει κανείς για να μετακινηθεί από τη μία πόρτα του σπιτιού του στην άλλη" σημείωσε σε επικοινωνία μας ο δήμαρχος Μεγάρων Ιωάννης Μαρινάκης.
Μας εξήγησε πως βάσει συμβάσεων η ανώτερη τιμή που αναφέρεται ανά χιλιόμετρο είναι αυτή την 6,66 λεπτών, κάτι που δεν τηρείται πλέον φυσικά.
"Αν κάνετε μία αναλογία τιμών και αποστάσεων, κάποιος που περνάει από τα διόδια της Ελευσίνας και πληρώνει 2,10 ευρώ για να πάει στη Νέα Πέραμο που είναι 7,5 χιλιόμετρα και άρα 30 λεπτά ανά χιλιόμετρο. Αυτό είναι παράνομο, πέρα από κάθε λογική", υπογραμμίζει.
Με τους φόρους και τις αυξήσεις να πιέζουν ασφυκτικά, οι πολίτες, έχοντας στο πλευρό τους και τους τοπικούς άρχοντες, φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με δυναμικό τρόπο τις κινητοποιήσεις τους. Φαντάζει πράγματι εξωφρενικό να πρέπει να πληρώνεις διόδια για να πας στη δουλειά σου ή ακόμα και στην Εφορία...

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου