Το Δ.Σ. της Ε.Λ.Μ.Ε. Λέσβου επανέρχεται στο θέμα της εφαρμογής της «αυτοαξιολόγηγησης» της σχολικής μονάδας, όπως είχε προαναγγείλει, με αφορμή δυσάρεστες εξελίξεις σε μια σειρά σχολείων.
Στην ανακοίνωση της 24ηςΦεβρουαρίου είχαμε προειδοποιήσει για το πώς η επιμονή στελεχών της εκπαίδευσης για την υλοποίηση της αυτοαξιολόγησης με νομικίστικα τεχνάσματα, ενάντια στη θέληση της συντριπτικής πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών, έχει διασαλεύσει ανεπανόρθωτα το κλίμα σε πολλά σχολεία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιου σχολείου είναι το Γυμνάσιο – Λ.Τ. της Άγρας, με αποκλειστική ευθύνη της Διευθύντριας κ. Μ. Παναγιωτοπούλου.
Στο σχολείο αυτό ο σύλλογος αποφάσισε πολύ νωρίς, ομόφωνα, με εξαίρεση την ψήφο της Διευθύντριας, ότι δεν συγκροτεί ομάδες εργασίας για την «αυτοαξιολόγηση», επικαλούμενος πολιτικά, παιδαγωγικά, επιστημονικά και νομικά επιχειρήματα. Από τότε η Διευθύντρια του σχολείου έχει επιδοθεί σε μια προσπάθεια να υπονομεύσει την απόφαση του συλλόγου, να αλλοιώσει το περιεχόμενό της, να εκβιάσει την αλλαγή της στάσης του, να εκδικηθεί μέλη του για την αγωνιστική στάση τους. Η καθημερινότητα στο σχολείο έχει γίνει ανυπόφορη για τους εκπαιδευτικούς, οι απαιτήσεις της Διευθύντριας ξεφεύγουν πια από κάθε λογικό όριο και, παρά την παρέμβαση της Ε.Λ.Μ.Ε. τη Δευτέρα 10/3, η στάση της παραμένει αμετακίνητη και οι αυταρχικές συμπεριφορές πολλαπλασιάζονται.
Ευθύνη για την κατάσταση αυτή έχει και η εκπαιδευτική Διοίκηση, που καθοδηγεί τα στελέχη της για να επιβάλουν πάση θυσία μια εντελώς απονομιμοποιημένη διαδικασία που διαλύει το δημόσιο σχολείο και που στρώνει το έδαφος σε Διευθυντές βασιλικότερους τους βασιλέως να συμπεριφέρονται σαν να είναι το σχολείο τσιφλίκι τους.
Οι εκπαιδευτικοί της Άγρας εργάζονται εκεί υπό εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες: καταγόμενοι οι περισσότεροι από μακρινά μέρη της Ελλάδας, άφησαν πίσω τις οικογένειές τους, μετακινούνται καθημερινά με προσωπικό κόστος από Μυτιλήνη και Καλλονή, πηγαίνουν σε δύο και τρία σχολεία, εργάζονται πολλές ώρες κάθε μέρα και έχουν να αντιμετωπίσουν τις γνωστές δυσκολίες που προκύπτουν από την εφαρμοζόμενη πολιτική στη δημόσια εκπαίδευση. Το μόνο που ζητούν είναι να γίνει σεβαστή η απόφασή τους να εναντιωθούν συλλογικά σε μια διαδικασία που απειλεί το δημόσιο σχολείο και την εργασιακή και παιδαγωγική τους αξιοπρέπεια και να τους επιτραπεί να επικεντρωθούν στο παιδαγωγικό τους έργο που έχει διασαλευθεί από την καθημερινή ίντριγκα της Διευθύντριας.
Καλούμε και δημόσια τη Διευθύντρια του σχολείου να ασχοληθεί με τα πραγματικά προβλήματα του σχολείου (λ.χ. γιατί δεν λειτούργησε ενισχυτική διδασκαλία στο σχολείο της), την υπεύθυνη παιδαγωγικής καθοδήγησης του σχολείου να επιληφθεί του πραγματικού προβλήματος που έχει δημιουργηθεί και που έχει άμεσες επιπτώσεις στους μαθητές και τον προϊστάμενο να επέμβει πριν το πρόβλημα πάρει διαστάσεις.
Η Ε.Λ.Μ.Ε. θα βρίσκεται διαρκώς στο πλευρό των συναδέλφων αυτών, όπως και κάθε άλλου σχολείου που αντιμετωπίζει ανάλογες συνθήκες. Τονίζουμε ότι η μάχη απέναντι στην αξιολόγηση έχει ήδη βγάλει τους εκπαιδευτικούς ηθικά νικητές και δεν θα επιτρέψουμε σε αυταρχικές συμπεριφορές με νομικίστικα τερτίπια να καταβάλουν τη συλλογική βούληση του κλάδου.
Στο σχολείο αυτό ο σύλλογος αποφάσισε πολύ νωρίς, ομόφωνα, με εξαίρεση την ψήφο της Διευθύντριας, ότι δεν συγκροτεί ομάδες εργασίας για την «αυτοαξιολόγηση», επικαλούμενος πολιτικά, παιδαγωγικά, επιστημονικά και νομικά επιχειρήματα. Από τότε η Διευθύντρια του σχολείου έχει επιδοθεί σε μια προσπάθεια να υπονομεύσει την απόφαση του συλλόγου, να αλλοιώσει το περιεχόμενό της, να εκβιάσει την αλλαγή της στάσης του, να εκδικηθεί μέλη του για την αγωνιστική στάση τους. Η καθημερινότητα στο σχολείο έχει γίνει ανυπόφορη για τους εκπαιδευτικούς, οι απαιτήσεις της Διευθύντριας ξεφεύγουν πια από κάθε λογικό όριο και, παρά την παρέμβαση της Ε.Λ.Μ.Ε. τη Δευτέρα 10/3, η στάση της παραμένει αμετακίνητη και οι αυταρχικές συμπεριφορές πολλαπλασιάζονται.
Ευθύνη για την κατάσταση αυτή έχει και η εκπαιδευτική Διοίκηση, που καθοδηγεί τα στελέχη της για να επιβάλουν πάση θυσία μια εντελώς απονομιμοποιημένη διαδικασία που διαλύει το δημόσιο σχολείο και που στρώνει το έδαφος σε Διευθυντές βασιλικότερους τους βασιλέως να συμπεριφέρονται σαν να είναι το σχολείο τσιφλίκι τους.
Οι εκπαιδευτικοί της Άγρας εργάζονται εκεί υπό εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες: καταγόμενοι οι περισσότεροι από μακρινά μέρη της Ελλάδας, άφησαν πίσω τις οικογένειές τους, μετακινούνται καθημερινά με προσωπικό κόστος από Μυτιλήνη και Καλλονή, πηγαίνουν σε δύο και τρία σχολεία, εργάζονται πολλές ώρες κάθε μέρα και έχουν να αντιμετωπίσουν τις γνωστές δυσκολίες που προκύπτουν από την εφαρμοζόμενη πολιτική στη δημόσια εκπαίδευση. Το μόνο που ζητούν είναι να γίνει σεβαστή η απόφασή τους να εναντιωθούν συλλογικά σε μια διαδικασία που απειλεί το δημόσιο σχολείο και την εργασιακή και παιδαγωγική τους αξιοπρέπεια και να τους επιτραπεί να επικεντρωθούν στο παιδαγωγικό τους έργο που έχει διασαλευθεί από την καθημερινή ίντριγκα της Διευθύντριας.
Καλούμε και δημόσια τη Διευθύντρια του σχολείου να ασχοληθεί με τα πραγματικά προβλήματα του σχολείου (λ.χ. γιατί δεν λειτούργησε ενισχυτική διδασκαλία στο σχολείο της), την υπεύθυνη παιδαγωγικής καθοδήγησης του σχολείου να επιληφθεί του πραγματικού προβλήματος που έχει δημιουργηθεί και που έχει άμεσες επιπτώσεις στους μαθητές και τον προϊστάμενο να επέμβει πριν το πρόβλημα πάρει διαστάσεις.
Η Ε.Λ.Μ.Ε. θα βρίσκεται διαρκώς στο πλευρό των συναδέλφων αυτών, όπως και κάθε άλλου σχολείου που αντιμετωπίζει ανάλογες συνθήκες. Τονίζουμε ότι η μάχη απέναντι στην αξιολόγηση έχει ήδη βγάλει τους εκπαιδευτικούς ηθικά νικητές και δεν θα επιτρέψουμε σε αυταρχικές συμπεριφορές με νομικίστικα τερτίπια να καταβάλουν τη συλλογική βούληση του κλάδου.
Για το Δ.Σ. της Ε.Λ.Μ.Ε.
| |
Η Πρόεδρος
Περδικούρη Μαρία
|
Ο Γενικός Γραμματέας
Μπάλλας Ανδρέας
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου