Τα βιομετρικά στοιχεία αναγνώρισης - χαρακτηριστικά του προσώπου, το μοτίβο της φωνής, τα δακτυλικά αποτυπώματα ή οι δομές του οφθαλμού - αποκαλύπτουν
απίστευτα ευαίσθητες πληροφορίες, όχι απλά και μόνο επειδή τα χαρακτηριστικά αυτά είναι προσωπικά, αλλά επειδή είναι μόνιμα.
Ο λόγος για τη χρήση βιομετρικών στοιχείων ως αναγνωριστικά σε όλα, είναι ακριβώς επειδή είναι μοναδικά και αμετάβλητα με την πάροδο του χρόνου.
Εάν αυτά τα αναγνωριστικά παραβιαστούν, θα υπάρξουν σοβαρές απειλές για την ιδιωτική ζωή και την ασφάλεια των θυμάτων. Είναι δυνατόν να αντικαταστήσουν ένα αριθμό λογαριασμού κλεμμένης πιστωτικής κάρτας ή τραπεζικού λογαριασμού, αλλά πώς θα αντικαταστήσουν τα δακτυλικά αποτυπώματα, τα χαρακτηριστικά του προσώπου ή της ίριδας; Αντί της παρακολούθησης πιστωτικών ή τραπεζικών λογαριασμών, θα υπάρχουν εταιρείες που θα προσφέρουν στους πελάτες τους πλαστική χειρουργική;
Μεγάλες τράπεζες και επιχειρήσεις στο διαδίκτυο που πρωτοπορούν στη χρήση των βιομετρικών στοιχείων ισχυρίζονται ότι δεν αποθηκεύουν πραγματικά δακτυλικά αποτυπώματα ή την σάρωση της ίριδας - μόνο τους κωδικούς ταυτότητας που μετατρέπονται - αλλά το αυξανόμενο ποσοστό των παραβιάσεων δεδομένων στον κλάδο αυτό, δημιουργεί αμφιβολίες σχετικά με αυτές τις... υποσχέσεις. Ο κίνδυνος αυτός πρέπει να ληφθεί υπόψη στον κανονισμό, το σχεδιασμό και την ανάπτυξη των βιομετρικών συστημάτων, πριν γίνει ευρέως διαδεδομένος.
Ένας άλλος κίνδυνος είναι ότι, χωρίς ρύθμιση, αυτή η τεχνολογία και πληροφορία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ή να πωληθεί για στοχευμένη, Location-based advertising (LBA), διαφήμιση. Η LBA είναι μια νέα μορφή διαφήμισης που ενσωματώνει την κινητή διαφήμιση με υπηρεσίες τοποθεσίας. Η τεχνολογία χρησιμοποιείται για να εντοπίσει την θέση των καταναλωτών και παρέχει συγκεκριμένες διαφημίσεις ανάλογα με την τοποθεσία τους, στις κινητές συσκευές τους. Αναγνώριση προσώπου και άλλα βιομετρικά συστήματα θα επιτρέψουν στις εταιρείες να αναγνωρίσουν αμέσως το άτομο από το περπάτημα στο δρόμο ή σε ένα κατάστημα.
Αυτό είναι ένα σημαντικό θέμα της προστασίας των καταναλωτών. Οι διαφημιζόμενοι ήδη παρακολουθούν κάθε κίνησή μας σε απευθείας σύνδεση, αλλά βιομετρικές τεχνολογίες θα μας παρακολουθούν στον πραγματικό κόσμο. Το περπάτημα σε μια οδό, θα γίνεται όλο και περισσότερο σαν την περιήγηση στο διαδίκτυο, με κάθε κίνηση να καταγράφεται και να αρχειοθετείται μακριά, σε εξαιρετικά λεπτομερές προφίλ, με τις προσωπικές προτιμήσεις του κάθε ατόμου, την οικονομική κατάσταση, τις πολιτικές πεποιθήσεις και την ιατρική του κατάσταση.
Οι κρατικές υπηρεσίες έχουν ήδη ενσωματώσει δυνατότητες αναγνώρισης προσώπου στην τηλεόραση κλειστού κυκλώματος και στην τεχνολογία drone, που συνδέεται με τη βάση δεδομένων, Next Generation Identification, του F.B.I.
Το FBI, έχει συγκεντρώσει κατά τα τελευταία τρία χρόνια, δεδομένα από την ίριδα του ματιού περίπου 430.000 ατόμων, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιοποίησε η ιστοσελίδα τεχνολογίας The Verge. Στους πρώτους μήνες του 2016, η υπηρεσία αυτή έχει συλλέξει κατά μέσο όρο 189 σαρώσεις ίριδας κάθε μέρα.
Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το βρετανικό ειδησεογραφικό δίκτυο BBC επικαλούμενο τα στοιχεία της έρευνας, το εγχείρημα του FBI που ξεκίνησε ως πιλοτικό το 2013 εξελίχθηκε τελικά σε μια σημαντική βάση δεδομένων «χωρίς να έχει προηγηθεί καμία δημόσια συζήτηση επί του θέματος ή εποπτεία».
Το FBI (Ομοσπονδιακό Γραφείο Ερευνών) αναφέρει σε ανακοίνωσή του ότι βρίσκεται στο στάδιο της ανάπτυξης ενός συστήματος για τη φωτογράφιση και αναγνώριση της ίριδας του ματιού. Το εγχείρημα ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2013, με το FBI να συνεργάζεται με φορείς τόσο στο Τέξας και το Μιζούρι όσο και στην πολιτεία της Καλιφόρνιας.
Τα δεδομένα από τη «σάρωση» της ίριδας του ματιού, τα οποία συνέλεξε το FBI από κρατουμένους, μπορούν καταγράφονται μέσα σε μόλις λίγα δευτερόλεπτα. Κατά τη διάρκεια της σάρωσης δημιουργείται μια λεπτομερής εικόνα της επιφάνειας του χρωματιστού μέρους των ματιών, μέρος που είναι τόσο μοναδικό όσο ένα δακτυλικό αποτύπωμα.
Σύμφωνα με τα έγγραφα που συνέλεξε το The Verge, περίπου 189 σαρώσεις γίνονταν κατά μέσο όρο καθημερινά στην Καλιφόρνια στις αρχές του τρέχοντος έτους.
Το πρόγραμμα ξεκίνησε με στόχο την «αξιολόγηση της τεχνολογίας, την αντιμετώπιση βασικών προκλήσεων και την ανάπτυξη ενός συστήματος ικανού να εκτελεί υπηρεσίες αναγνώρισης της ίριδας του ματιού», αναφέρεται στην επίσημη ιστοσελίδα του FBI.
Ένα τέτοιο σύστημα είναι απαραίτητο για την παρακολούθηση και άμεση σύλληψη εγκληματιών και υπόπτων που προσπαθούν να αποκρύψουν την ταυτότητά τους, υποστηρίζει σε ανακοίνωσή του το FBI.
Δεν υπάρχουν ομοσπονδιακοί νόμοι που ρυθμίζουν τη χρήση της αναγνώρισης του προσώπου ή άλλων βιομετρικών αναγνωριστικών στοιχείων, αν και ορισμένες πολιτείες, όπως το Ιλινόις, έχουν υιοθετήσει με σύνεση το καταστατικό για να το περιορίσουν. Μέχρι να συσταθούν οι εγγυήσεις προστασίας της ιδιωτικής ζωής, η Federal Trade Commission (Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου) θα πρέπει να επιβάλει μορατόριουμ για την εμπορική χρήση των βιομετρικών στοιχείων.
Το πρόβλημα δεν είναι κάτι μακρινό, και οι καταναλωτές δεν θα πρέπει να παραμείνουν άπραγοι και αδαείς ενάντια στις βαθιές απειλές για την προστασία της ιδιωτικής ζωής και την οικονομική ασφάλεια.
Ίσως τα λόγια στην έναρξη μιας πολύ καλής σειράς της τηλεόρασης να είναι προφητικά ή αποκαλυπτικά...
"You are being watched. The government has a secret system, a machine that spies on you every hour of every day".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου