Ο διαστροφικός Μίστερ Τζόουνς
Η φυσικών διαστάσεων καλλίγραμμη με τα κοντά μαλλιά είναι πεσμένη με τα χέρια στο πάτωμα. Ακουμπά «στα τέσσερα», σε μια στάση υποταγής, περιμένοντας κάποιον να την περιεργαστεί, να την αγγίξει ή ακόμα και να ακουμπήσει οτιδήποτε επιθυμεί η όρεξή του πάνω της. Τέχνη; Εντυπωσιασμοί; Ή ένα πονηρά κατασκευασμένο χρηματιστήριο;
«Ο Αλεν Τζόουνς (Allen Jones) έκανε τις σεξουαλικές του ορέξεις και τη διαστροφή του Τέχνη, ντιζάιν και μόδα», λένε οι κακές γλώσσες. Πιθανώς κακόμοιροι εμποράκοι και μεσάζοντες που δεν μπόρεσαν έως τώρα να τρυπώσουν στον κύκλο του και στον χορό εκατομμυρίων από τις πωλήσεις των έργων του…
Οι δε διανοούμενοι της Τέχνης φρίττουν στη θέα των τουρλωτών οπισθίων και στηθών, φτιαγμένων από fiberglass, καταγγέλλοντας πως η εμπορικότητα του σεξ ρίχνει το αληθινό επίπεδο της Τέχνης. «Ανοησίες!», απαντούν οι traders και οι μυημένοι στο παιχνίδι της διεθνούς art market. Ξέρουν πως οι πρόστυχες «μετοχές» του κυρίου Αλεν Τζόουνς έχουν ανέβει θεαματικά την τελευταία 10ετία, φέρνοντας υψηλά κέρδη σε όσους μεταπωλούν μία από τις… άσεμνες γυναίκες του.
Πριν από έναν περίπου χρόνο, έντονοι καβγάδες και αναστάτωση είχαν προκληθεί στα σαλόνια του οίκου Sotheby’s στο Λονδίνο έπειτα από την πώληση του έργου «Table Sculpture», διά χειρός Τζόουνς, που είχε αγγίξει το αστρονομικό ποσό των 937.782 στερλινών (!), σχεδόν δηλαδή 1 εκατ. ευρώ!
Η αρχική του εκτίμηση ήταν μόλις 500.000 στερλίνες, όμως η έξαρση που επικρατεί τελευταία για τα έργα του Τζόουνς προκάλεσε μεγάλη ζήτηση, με αποτέλεσμα να διπλασιαστεί η αρχική αξία του έργου και ο πωλητής του να κερδίσει τα… διπλάσια από τα αναμενόμενα! To συγκεκριμένο έργο (75,5 x 140 x 86 εκ.) είχε φτιαχτεί το 1972 και έχει βγει μόνο σε έξι αντίτυπα. Το ίδιο φαινόμενο είχε παρατηρηθεί και πριν από τρία χρόνια, όταν παρόμοια έργα του είχαν αγγίξει εξωπραγματικές τιμές. Στη μια περίπτωση, η σμιλεμένη γυναίκα ήταν… κρεμάστρα καπέλων («Hatstand», 190,5 x 107 x 33 εκ.) και από τις 30.000 στερλίνες που ήταν η πρώτη εκτίμηση πουλήθηκε προς 780.450 στερλίνες! Παρόμοια ζήτηση είχε σημειωθεί και για το «Table» (61 x 130 x 76 εκ.), το οποίο από τις 30.000 έφτασε τις 970.850 στερλίνες!
Τα έργα του Τζόουνς έχουν κάποια απαραίτητα συστατικά για να διαγράψουν ανοδική πορεία στο διεθνές χρηματιστήριο της Τέχνης. Είναι πρωτότυπα και προκαλούν. Κάτι που διεγείρει τόσο τους συλλέκτες όσο και τους καθαρά κερδοσκόπους επενδυτές. Επίσης, έχουν διπλή διάσταση: είναι γλυπτά και έπιπλα (και σε μια… τρίτη διάσταση… στοιχεία φαλλοκρατισμού!).
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου