Πώς ο Νίκος Λούστας, που ξεκίνησε από τα Gilli Diet, κατάφερε στην έκτη επιχειρηματική του προσπάθεια να βρει την συνταγή της επιτυχίας με την "Μέγας Γύρος".
Με δύο εργοστάσια παραγωγής γύρου, ένα στον Ασπρόπυργο και ένα στην Αμερική, ένα ακόμη να έρχεται στην άλλη όχθη του Ατλαντικού και με συνεχώς αυξανόμενες εξαγωγές, ο Νίκος Λούστας, δημιουργός, Διευθύνων Σύμβουλος και ένας εκ των βασικών μετόχων της "Μέγας Γύρος" είναι αναμφισβήτητα ο βασιλιάς του "παρεξηγημένου", σύμφωνα με τον ίδιο, γύρου στην χώρα μας.
"Δεν μπορεί να πωλείται ο σωστός γύρος, που είναι 92% καθαρό, φιλεταρισμένο κρέας, 2 ευρώ όσο πωλείται ένας καφές ή μία τυρόπιτα με αμφιβόλου ποιότητας υλικά. Κάτι δεν πάει καλά και κάποιοι είτε δεν θέλουν να το δουν είτε απλά ανέχονται παρανομίες" Με αυτά τα λόγια υποδέχθηκε στα μέσα της περασμένης εβδομάδας δημοσιογράφους που επισκέφτηκαν το εργοστάσιο της Μέγας Γύρος στον Ασπρόπυργο.
Ο γύρος το No1 εθνικό προϊόν
"Ο γύρος, για εμένα είναι το No1 εθνικό προϊόν, πάνω και από την φέτα, και αντί να τον προστατέψουμε θέτοντας κανόνες για το πως θα πρέπει να είναι, και κυρίως πως να διακινείται, ώστε να διασφαλίσουμε τουλάχιστον την δημόσια υγεία, σφυρίζουμε αδιάφορα. Είναι ένα εντυπωσιακό προϊόν γιατί μαζί με το υποδεέστερο ντονέρ των Τούρκων - μόνο 58% περιεκτικότητα σε κρέας - είναι τα μόνα κρέατα που ψήνονται όρθια δημιουργώντας μία εικόνα επιθυμίας στον καταναλωτή".
Η εταιρεία η οποία είναι η πρώτη η οποία η οποία έβγαλε επώνυμο προϊόν συνεργάζεται με τον Δημήτρη Σκαρμούτσο για να βελτιώσει τις συνταγές της αλλά και να εκπαιδεύσει τους εστιάτορες μέσα από συνεχή σεμινάρια. Παράλληλα διαθέτει τμήμα ποιοτικού ελέγχου και εκπαίδευση των συνεργατών της σε Ελλάδα και εξωτερικό που φθάνει από την Σκανδιναβία έως τον Παναμά και τις χώρες του Αραβικού Κόλπου.
Πρόσφατα ολοκλήρωσε επένδυση 1,5 εκατ. ευρώ για την γραμμή παραγωγής προψημένου γύρου που φτάνει στις καταψύξεις του σούπερ μάρκετ (σ.σ. προς το παρόν στο MyMarket) υπό την επωνυμία My Grillers. Σε ένα χώρο 1.000 τ.μ., ρομποτικά μαχαίρια κόβουν γύρο χοιρινό, κοτόπουλο και ντονέρ, όταν λάβουν το μήνυμα ότι το προϊόν έχει φθάσει στην σωστή θερμοκρασία από 12 γκριλιέρες 350 κιλών, μεγαλύτερες σε μέγεθος από ότι ένα ανθρώπινο σώμα.
Οι αυξημένες ανάγκες στην Αμερική δεν αποκλείεται να οδηγήσουν στην δημιουργία και δεύτερου εργοστασίου στο Νιου Τζέρσει καθώς το ήδη υπάρχον καλύπτει τις ανάγκες για την Βόρεια και Κεντρική Αμερική αλλά και τον Αραβικό Κόσμο. Πλέον σήμερα η Μέγα Γύρος που είναι η κορυφαία εταιρεία στον κλάδο έχει καταφέρει να πραγματοποιεί το 30% του τζίρου της εκτός Ελλάδας και σύμφωνα με το χρηματιστήριο του Λονδίνου συγκαταλέγεται στις 1.000 πιο αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις της Ευρώπης.
Από τα Gilli Diet και το Σουβλάκι της Λωξάνδρας στον Μέγα Γύρο
Ο Νίκος Λούστας, ο οποίος αποτελεί την ψυχή της Μέγας Γύρος, και είναι δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος πίσω από τον Γίωργο Νίκα, ξεκίνησε την επιχειρηματική του καριέρα ως συνιδιοκτήτης των Gilli Diet την δεκαετία του '80. Παράλληλα όπως αναφέρει στο News24/7 δοκιμάστηκε στον χώρο της εστιάσης με τα Sofis House στην Θεσσαλονίκη και το Σουβλάκι της Λωξάνδρας στην Αθήνα. Από την δραστηριότητα του στην εστιάση "απεκόμισε" ζημίες ύψους 150 εκατ. δραχμών τις οποίες τις "ισοφάρισε" με την πώληση του μεριδίου του στα Gilli Diet. Το "αν δεν χάνεις δεν μαθαίνεις" έγινε ένα από τα βασικά μότο στην επιχειρηματική του πορεία τα επόμενα χρόνια.
Στην Θεσσαλονίκη βλέποντας την ανάπτυξη της αγοράς του γύρου δημιούργησε το 1996 τα Ελληνικά Εδέσματα που είχαν ως βασικό πελάτη τα Pita Pan. Μετά από μερικά χρόνια θα εγκαταλείψει και αυτή την προσπάθεια για να κατεβεί στην Αθήνα για να συμμετάσχει σε ισχυρό σχήμα. Ο αλλαντοποιός Παναγιώτης Νίκας, η οικογένεια Δαυίδ της Coca Cola 3E, η εταιρία διανομών Mega Frost, o εφοπλιστής Μαρτίνος, η Alpha Bank και ο Νίκος Λούστας ως μικρομέτοχος θα δημιουργούσαν τον Ελληνικό Γύρο που ήταν η πρώτη σοβαρή προσπάθεια για μαζική παραγωγή προϊόντων ψητοπωλείου, μία αγορά που σήμερα εκτιμάται σε 1 δισ. ευρώ.
Προβλήματα που είχαν να κάνουν κυρίως με την παραγωγική διαδικασία οδήγησαν τον Νίκο Λούστα να επιδιώξει την αποχώρηση του από το σχήμα και να δημιουργήσει τελικά το 2007 μαζί με τον Παναγιώτη Νίκα και άλλους μετόχους (σ.σ. Γιώργος Βάνης, Τάκης Σολωμός και funds συμφερόντων Δημήτρη Δασκαλόπουλου και Αλέξανδρου Παναγόπουλου) την Μέγας Γύρος.
Δώδεκα χρόνια μετά ο στόχος του είναι ξεκάθαρος. Να πάει τον ελληνικό γύρο σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Μπορεί στην Ελλάδα να θεωρεί ότι το προϊόν που παράγει είναι υποτιμημένο και πωλείται φθηνότερα από ένα "σάντουιτς με τρία υλικά" όμως νιώθει ικανοποίηση όταν φεύγει στο εξωτερικό και βλέπει ουρές δεκάδων μέτρων για να αγοράσουν τον γύρο του έναντι 8 δολαρίων στο Μανχάταν και τον Παναμά ή έναντι 6,5 λιρών για έναν γύρο κοτόπουλο στο Λονδίνο. Αν πάλι το θέλετε σε "δικά μας λεφτά" ένα τυλιχτό με γύρο στην Γερμανία πωλείται έναντι 4,5 ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου