Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα των άρθρων -Τα δημοσιεύματα στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν τους συγγραφείς.

Ιανουαρίου 15, 2019

Αισχύλος καi Λορέντζος Μαβίλης

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...Γράφει η Ειρήνη Κομνηνού* 

Μητρός τε και πατρός και των άλλων προγόνων απάντων τιμιώτερον εστίν η Πατρίς (Πλάτων, Κρίτων).
Όπως έχει αναφέρει ο κορυφαίος Έλληνας σε ηθική, παιδεία, θάρρος,
ευρηματικότητα-δημιουργικότητα, της δεκαετίας που διανύουμε, ο Άγγελος

Φ. Γιαννόπουλος, ο Πλάτωνας εiναι ο πρώτος-κορυφαίος εθνικιστης
φιλόσοφος, διότι καθόρισε το πρώτο καi σπουδαιότερο πατριωτικό
αξίωμα.


Επίσης ο Πλάτωνας είναι ο μοναδικός φιλόσοφος στον κόσμο ο οποίος
πήγε ενάντια, στην Φιλοσοφική καi ηθική του διδασκαλία για να
επιβιώσει η Ελλάδα ( ΆγγελοςΦ. Γιαννόπουλος-Επικρατεειν η Απολλυσθαι).

http://kataggeilte.blogspot.com/2018/09/blog-post_1982.html

Αριστοκλής ο κορυφαίος Εθνικιστής όλων των εποχών


-ΓΡΑΦΕΙ Ο ΑΓΓΕΛΟΣ Φ. ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ






Επικρατέειν ή Aπόλλυσθαι-Γράφει ο
Άγγελος Φ. Γιαννόπουλος)

http://kataggeilte.blogspot.com/2018/09/m-a.html

Μητέρα μεγαλόψυχη στον πόνο και στην δόξα Mερος A

http://kataggeilte.blogspot.com/2018/09/m-b.html

Μητέρα μεγαλόψυχη στον πόνο και στην δόξα Mερος B


Αν είσαι ανήμπορος να κρατήσεις αναμμένες τις λαμπάδες της Πατρίδα σου … δεν είσαι συνειδητός Έλληνας , δεν είσαι Πατριώτη. Χρωστάμε σ’ όσους ήλθαν, πέρασαν, θα ‘ρθούνε, θα περάσουν. Κριτές θα μας δικάσουν, οι αγέννητοι, οι νεκροί!».

Κωστής Παλαμάς,

Ο Αισχύλος ήταν γιος του Ευφορίωνα και η οικογένεια του ανήκε στην αγροτική αριστοκρατία, αυτή των Ευπατρίδων. Από μικρός ασχολήθηκε δίπλα στον πατέρα του.


Το όνομα του ήταν σχετικό με την πράξη του κουρέματος των κοπαδιών.


Γεννήθηκε το 525 π.Χ. στην Ελευσίνα, μια πόλη κοντά στην Αθήνα που υπήρξε ένα αρχαίο κέντρο των Μυστηρίων.


Η ευγενική καταγωγή του, η αριστοκρατική ανατροφή του, η δημοκρατική ελευθερία, και οι μεγάλοι εθνικοί αγώνες των Ελλήνων εναντίον των Περσών, συνετέλεσαν ώστε να διαπλαστεί ο γενναίος χαρακτήρας του ποιητή και το υψηλό φρόνημα που τον διέκριναν.


Ο Αισχύλος ήταν της γενιάς των Περσικών-Μηδικών Πολέμων.



Γαλουχημένος με την αρετή της αγάπης προς την πατρίδα του και την ελευθερία, πολέμησε με μεγάλο θάρρος στις μάχες του Μαραθώνα, της Σαλαμίνας και των Πλαταιών.
Στην πρώτη μάλιστα από αυτές πληγώθηκε,


Κατά την διάρκεια της μάχης της μάχης ο Αισχύλος μεταφέρθηκε
λιπόθυμος με πολλά τραύματα.


Επίσης στην ίδια μάχη σκοτώθηκε ηρωικά ο αδελφός του, ο Κυναίγειρος.
.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ίδιος θεωρούσε ως το μεγαλύτερο επίτευγματα της ζωής του, τις συμμετοχες του στiς Μάχες του Μαραθώνα, στην Ναυμαχία του Αρτεμισίου και τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας.



OI ΠΡΑΞΕΙΣ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ (1).



Ίσως στην σημερινή εποχή να φαίνεται περίεργο αστεio για τους απαiδευτους, οi Ελληνες διανουμενοι θεωρούσαν ως την μεγαλύτερη τιμή το ότι υπήρξαν πολεμιστες.


Αυτό είναι ενδεικτικό της διαφορετικής αντίληψης της ζωής και της αξίας που δίνουν στα γεγονότα οι αυθεντικοi Ελληνες σχετικα με την πατριδα.



Η αξία που έδινε ο Αισχύλος στην πολεμική του δράση στην υπηρεσία της πατρίδας, μας δινει την ευκαιρiα να εκτιμήσουμε το κείμενο του επιτύμβιου επιγράμματος, που ο ίδιος σύνθεσε και έλεγε:


"Αισχύλον Ευφορίωνος Αθηναίον τόδε κεύθει μνήμα καταφθίμενον πυροφόροιο Γέλας, αλκήν δ’ ευδόκιμον Μαραθώνιον άλσος αν είποι και βαθυχαιτήεις Μήδος επιστάμενος".


Στο επιτάφιο επίγραμμα του Αισχύλου εκείνο που δοξαστικά τονίζεται δεν είναι το ποιητικό έργο του αλλά η συμμετοχή του στη μάχη του Μαραθώνα και η «ευδόκιμος αλκή» που επέδειξε.


Η περίπτωση του Αισχύλου αποτελεί το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα διανοουμενου Ελληνα που παίρνει ενεργά μέρος σε τρεις μεγαλες μαχες που καθορισαν την Ελληνικη και την παγκοσμια ιστορια.


Ανάλογο παράδειγμα πολεμιστή και ποιητή είναι ο Λορέντζος Μαβίλης, ο οποίος σκοτώνεται, ντυμένος το κόκκινο χιτώνιο των Γαριβαλδινών.



ΛΟΡΕΝΤΖΟΣ ΜΑΒΙΛΗΣ :




"Δεν είχα φανταστεί ποτέ ότι θα είχα την μεγάλη τιμή να πεθάνω για την Ελλάδα". Ήταν 28 Νοεμβρίου 1912 όταν Λορέντζος Μαβίλης θα χάσει τη ζωή του μαχόμενος για την Ελλαδα στα βουνά της Ηπείρου στη διάρκεια του Α’ Βαλκανικού Πόλεμου.


Ειχαν κοκκινο χρωμα την στολη, για να μην φαίνεται το αίμα. Πεθανε σε ηλικία 52 ετών, στον Δρίσκο, απέναντι από τα Γιάννενα, στις 28 Νοεμβρίου 1912.


Ο Λορέντζος Μαβίλης είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες μορφές των γραμμάτων μας και όχι μόνο. Υπήρξε κάποτε αγαπημένος καi φλογερός πατριώτης και οραματιστής. Συμμετέχει ενεργά στους απελευθερωτικούς αγώνες του έθνους.



Η ανώτατη πράξη του Μαβίλη υπήρξε ο θάνατός του στο πεδίο της μάχης.


Υπαρχει καi μiα φωτογραφία με τον ποιητή να κείτεται στο χώμα και γύρω του, σκυφτοί, να τον φροντίζουν οι συμπολεμιστές του. Ηρωικός θάνατος με στυλ ομηρικό! Αλλωστε ο τρόπος που σκοτώνεται oμοιάζει με τον θάνατο του Πάνδαρου (Ιλιάδα Ε 290 κκ) όπου το βέλος που κατευθύνει η Αθηνά στη μύτη του ήρωα, δίπλα στο μάτι, του τρύπησε τα δόντια και του έκοψε τη γλώσσα.




Με τον ιδιο ακριβως τροπο πεθαίνει και ένας άλλος ήρωας: ο καπετάν Μιχάλης του Νικου Καζαντζάκη, καθως την ωρα που φωνάζει «Ελευτερία ή…», χωρίς να τελειώσει την φράση, μια μπάλα μπήκε μέσα στο στόμα του, μια άλλη πέρασε από το δεξι του μελίγγι και βγήκε από το ζερβό».



Την ώρα της μάχης μια σφαίρα τού διαπερνά τα μάγουλα του Μαβιλη και του σπάει τα δόντια. Καθώς μεταφέρεται αιμόφυρτος στο πρόχειρο νοσοκομείο μια δεύτερη σφαίρα τον χτυπά στο στόμα.



Πάνω του στέκονταν ο εθελοντής παπά Φώτης και η εθελόντρια νοσοκόμα Ασπασία, συζ. Ιωάννη Ράλλη, κόρη του πρώην πρωθυπουργού Κυριακούλη Μαυρομιχάλη και ανηψιά του αρχηγού, εμπνευστή και χρηματοδότη των Ελλήνων εθελοντών, Αλέξανδρου Ρώμα. Πιο πέρα, σφίγγοντας τα δόντια από τους πόνους του δικού του τραύματος, χαιρετούσε σε στάση προσοχής ο ίδιος ο Αλέξανδρος Ρώμας,μονολογώντας: «Αγαθή η μοίρα σου λοχαγέ Μαβίλη».

Κλεiνοντας σας υπενθυμιζω την διδαχή των
αρχαίων 
φιλοσόφων.



Να 
  ζούνε οι Έλληνες με ειρήνη και να λύνουν τις διαφορές τους μεσω των φιλοσοφικών διαλόγων. 





* Η Ειρήνη Κομνηνού ειναι γυμνάστρια-Personal Trainer καi 
απόφοιτη της Παιδαγωγικής Ακαδημίας.    


ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΒΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ
ΡΑΤΣΙΣΜΟ.



(1) OI ΠΡΑΞΕΙΣ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ. 

ΟΙ ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΜΑΣ ΠΡΩΤΑ ΠΟΛΕΜΟΥΣΑΝ 
ΚΑΙ ΕΚΑΝΑΝ ΠΡΑΞΕΙΣ, ΕΝΩ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ 
ΕΙΧΑΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΟΜΙΛΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ. (ΑΓΓΕΛΟΣ Φ. ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ).

ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΕΙΡΗΝΗ ΚΟΜΝΗΝΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου