Πληθώρα ευρημάτων που χρονολογούνται από το 2006 μ.Χ., μεταξύ των οποίων σιδηροδρομικές γραμμές, οικοδομικά και ηλεκτρολογικά υλικά καθώς και αρχιτεκτονικά σχέδια για υπόγειους σταθμούς, έφερε στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη στα έργα του μετρό Θεσσαλονίκης.
Ήδη στα εργοτάξια των σταθμών Αγίας Σοφίας και Βενιζέλου έχει σπεύσει η αρχαιολογική υπηρεσία, η οποία έχει αποκλείσει το χώρο προκειμένου να μελετήσει τα ευρήματα. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, φαίνεται πως βρισκόμαστε μπροστά σε μια μεγάλη ανακάλυψη που απειλεί να ανατρέψει όσα γνωρίζαμε ως τώρα για τον πολιτισμό της περιόδου αυτής.
Όπως εξηγούν οι αρχαιολόγοι, οι Θεσσαλονικείς του 2006 μ.Χ. ήταν πολύ πιο προηγμένοι τεχνολογικά από όσο νομίζαμε και πλέον είναι σχεδόν βέβαιο πως κατείχαν όλα τα τεχνολογικά μέσα ώστε να κατασκευάσουν υπόγειο σιδηρόδρομο ήδη από τότε.
«Όλα τα ευρήματα μαρτυρούν πως είχαν στη διάθεσή τους σιδηροτροχιές καθώς και ηλεκτροφόρα καλώδια υψηλής τάσης. Ακόμα, είχαν στη διάθεσή τους σκαπτικά εργαλεία ικανά να σκάψουν σήραγγες σε τέτοιο βάθος (σ.σ. πιθανώς κάτι αντίστοιχο με τους σύγχρονους μετροπόντικες), ενώ είχαν την απαραίτητη τεχνογνωσία για να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν υπόγειους σταθμούς» σημειώνει σχετικά ο επικεφαλής των ερευνών και αρχαιολόγος του ΑΠΘ, Ιάκωβος Ξενοφών.
«Το αξιοπερίεργο ερώτημα είναι βεβαίως το γιατί δεν κατάφεραν τελικά να κατασκευάσουν τον υπόγειο σιδηρόδρομο, όμως αυτό είναι ένα μυστήριο που πιθανώς να μην καταφέρουμε ποτέ να απαντήσουμε με βεβαιότητα» προσθέτει ο δρ. Ξενοφών, ο οποίος δεν αποκλείει κάποιο αναπάντεχο συμβάν όπως μια φυσική καταστροφή να διέκοψαν απότομα τις προσπάθειες των μηχανικών της εποχής.
Πλέον τα έργα στο μετρό της Θεσσαλονίκης θα «παγώσουν» για ένα διάστημα τριών έως δεκαπέντε ετών, μέχρις ότου ολοκληρωθούν οι ανασκαφικές εργασίες. Παράλληλα, προχωρά η καταγραφή και μελέτη των ευρημάτων, με τους αρχαιολόγους να δηλώνουν ενθουσιασμένοι καθώς οι αρχαιότητες έχουν διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, σχεδόν σαν να μην έχουν περάσει τόσα χρόνια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου