Η μέθοδος διδασκαλίας “Yo, sí puedo”(Εγώ, ναι μπορώ), που δημιουργήθηκε στην Κούβα, έχει μάθει ανάγνωση και γραφή, μέχρι στιγμής
Η Eσκαλόνα επεσήμανε ότι από το πρόγραμμα επωφελήθηκαν αυτόχθονες κοινότητες στην Αυστραλία και τη Μοζαμβίκη και, στην περίπτωση του Μεξικού και της Αϊτής, βρίσκεται σε αναστολή λόγω της πανδημίας COVID-19. Σήμερα εργαζόμαστε για να εφαρμόσουμε το “Yo, sí puedo σε κινητά τηλέφωνα και στα κοινωνικά δίκτυα, με προσανατολισμό στη ψηφιακή εκμάθηση, εξήγησε.
Επιπλέον, το κουβανικό υπουργείο παιδείας συνεργάζεται σε 13 χώρες, με 290 επαγγελματίες, στην παροχή συμβουλών στα υπουργεία εκπαίδευσης και στη διδασκαλία σε διαφορετικά εκπαιδευτικά επίπεδα.
Το πρόγραμμα δημιουργήθηκε από ειδικούς του Παιδαγωγικού Ινστιτούτο της Λατινικής Αμερικής και της Καραϊβικής, έναν συνδεδεμένο με το υπουργείο οργανισμό από μια ιδέα του ιστορικού ηγέτη της Κουβανικής Επανάστασης, Φιντέλ Κάστρο, για να αναπτύξει μια μέθοδο διδασκαλίας των γραμμάτων μέσω των αριθμών.
Το «Αλφαβητάριο» της μεθόδου κυκλοφόρησε επίσημα στις 28 Μαρτίου 2001, με την καθοδήγηση του κουβανού γιατρού στις Παιδαγωγικές Επιστήμες, Λεονέλα Ρέλυς Ντιας, και σχεδιάστηκε για να προσαρμοστεί σε διαφορετικές κοινωνικές πραγματικότητες και γλώσσες.
Η μέθοδος χρησιμοποιεί αριθμούς για την τόνωση της διαδικασίας εκμάθησης του ανάγνωσης και γραφής, σε συνδυασμό με οπτικοακουστικά βοηθήματα, και καθοδηγείται από έναν διαμεσολαβητή, ο οποίος μεταδίδει τις γνώσεις.
Η μέθοδος έχει συσσωρεύσει 20 παραλλαγές, έχει φτάσει σε χώρες της Λατινικής Αμερικής και της Καραϊβικής, της Αφρικής, της Ωκεανίας και της Ευρώπης, και υπάρχουν επίσης παραλλαγές για τυφλούς, κωφούς και άτομα με ήπια διανοητική καθυστέρηση.
Σύμφωνα με διάφορες πηγές, η εφαρμογή του κουβανικού συστήματος επιτρέπει την εκμάθηση ανάγνωσης-γραφής σε επτά εβδομάδες και θα μπορούσε να εξαλείψει τη μάστιγα του αναλφαβητισμού, μόνο με το ένα τρίτο του σχετικού ταμείου του Οργανισμού Εκπαίδευσης, Επιστημονικής και Πολιτιστικής Υπηρεσίας των Ηνωμένων Εθνών (UNESCO).
750 εκατομμύρια νέοι και ενήλικες σε όλο τον κόσμο εξακολουθούν να μην μπορούν να διαβάσουν ή να γράψουν και 250 εκατομμύρια παιδιά δεν έχουν βασικές δεξιότητες υπολογισμού και ανάγνωσης - γραφής, αναφέρει η Unesco στον ιστότοπό της.
(Με πληροφορίες από την Prensa Latina)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου