Στη δεκαετία του 1960, ο Baker προσπαθούσε να βρει νέους τρόπους για να κάνει και πάλι το κοτόπουλο συναρπαστικό για τους Αμερικανούς. Στη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, η κυβέρνηση των ΗΠΑ είχε δημιουργήσει ένα σύστημα κατανομής, παρόμοιο με αυτό που χρησιμοποιείται στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ο κατάλογος των σιτηρεσίων αντικειμένων ήταν εκτενής και περιελάμβανε τρόφιμα όπως το βόειο κρέας, το χοιρινό, την ζάχαρη, το λάδι και τα κονσερβοποιημένα ή παστά κρέατα. Αν και αργότερα προστέθηκαν στη λίστα των σιτηρεσίων το τυρί και η κρέμα, το γάλα, τα αυγά και τα πουλερικά δεν ήταν στην λίστα, κάτι που έκανε τα πιάτα με κοτόπουλου μια δημοφιλή επιλογή για πολλά νοικοκυριά κατά τη διάρκεια του πολέμου.
Μετά τον πόλεμο, σύμφωνα με την ιστοσελίδα Slate, η ζήτηση για πουλερικά σημείωσε απότομη πτώση, επειδή τα κοτόπουλα πωλούνταν συνήθως ολόκληρα, κάτι που ήταν άβολο για τις οικογένειες. Μερικοί κρεοπώλες ήταν πρόθυμοι να κόψουν τα κοτόπουλα σε μικρότερα κομμάτια για να διευκολύνουν το μαγείρεμα, αλλά ο Baker -ο οποίος είχε τη φήμη του καινοτόμο των τροφίμων (ήταν ο άνθρωπος πίσω από τις παγωμένες αυγοφέτες και τα χοτ-ντογκ από κοτόπουλου, και επεξεργαζόταν μεθόδους για να αυξήσει την αξία των κοτόπουλων που δεν μπορούσαν πλέον να γεννήσουν αυγά)- ενδιαφέρθηκε να δημιουργήσει έναν τρόπο απλοποίησης της διαδικασίας.
Αρχικά, δημιούργησε αυτό που ήταν γνωστό ως στικ κοτόπουλο, δηλαδή κρέας κοτόπουλου που είχε αλεσθεί σε αυγό και μετά καταψύχθηκε. Συνειδητοποίησε ότι μπορούσε να λύσει μερικά από τα προβλήματα που αντιμετώπιζαν οι επιστήμονες τροφίμων αφαιρώντας το δέρμα και πανάροντας το κομμάτι το οποίο στη συνέχεια θα μπορούσε να τηγανιστεί, ακόμη και αν ήταν παγωμένο. Έστειλε τα στικ κοτόπουλου σε τοπικά παντοπωλεία και είχαν αμέσως επιτυχία -μερικά έφτασαν να πουλάνε μέχρι και 200 κουτιά την εβδομάδα.
Όμως, ο Baker πίστευε ότι η διαδικασία του μπορούσε να βελτιωθεί κι άλλο και να τελειοποιηθεί, οπότε με χαρά άφησε άλλους να το δοκιμάσουν. Αντί να κατοχυρώσει με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τα στικ του, δημοσίευσε ολόκληρη τη διαδικασία δημιουργίας τους στην Agricultural Economics Research και απέστειλε αντίγραφα σε εταιρείες πουλερικών και επιστήμονες τροφίμων σε όλες τις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με το History.com, η δημιουργία του Baker ήρθε την καλύτερη στιγμή. Ξεκινώντας τη δεκαετία του 1970, οι επιστήμονες και η κυβέρνηση των ΗΠΑ άρχισαν να προτείνουν στους Αμερικανούς να μειώσουν την κατανάλωση κόκκινου κρέατος, καθώς η υπερκατανάλωσή του μπορούσε να οδηγήσει σε προβλήματα υγείας -όπως η υψηλή χοληστερόλη- και προώθησαν το κοτόπουλο ως μια πιο υγιής εναλλακτική λύση.
Παρόλο που δεν υπάρχει κάποια πηγή που να επιβεβαιώνει ότι ο ιδρυτής της McDonald's Corporation, Ray Kroc, διάβασε την αρχική έκθεση του Baker, ήταν σαφές ότι ο μεγιστάνας του fast food ήθελε να την εκμεταλλευτεί. Ο Kroc ήθελε να δημιουργήσει ένα προϊόν κοτόπουλου που θα προσφέρει ευκολία -"ένα κομμάτι κοτόπουλου χωρίς κόκαλα, [πουλήθηκε] σχεδόν σαν τηγανιτές πατάτες", εξηγεί ο πρόεδρος της McDonald, Fred Turner.
Αν ο εκτελεστικός σεφ της McDonald, René Arend ασχολήθηκε με μερικές πιθανές συνταγές, ο Kroc ζήτησε την βοήθεια μιας εταιρίας προμήθειας κρέατος (την Keystone Foods) για να βρει έναν τρόπο αυτοματοποίησης της διαδικασίας κοπής κοτόπουλου. Επίσης, ζήτησε την βοήθεια της Gorton's, μια εταιρεία που ήταν γνωστή για τα στικ ψαριών, για να δημιουργήσει ένα παναρισμένο κομμάτι κοτόπουλου. Το 1981, παρουσιάστηκαν επίσημα τα Chicken McNuggets, τα οποία αποδείχθηκαν ένα από τα πιο επιτυχημένα νέα προϊόντα που κυκλοφόρησαν στην ιστορία του fast food. Ακόμα και σήμερα, τα McNuggets εξακολουθούν να αντιπροσωπεύει περίπου το 10% των πωλήσεων της αλυσίδας.
Εν τω μεταξύ, το 1970, ο Baker ίδρυσε το Ινστιτούτο Επιστήμης Τροφίμων και Μάρκετινγκ του Πανεπιστημίου του Κορνέλ και ήταν ο πρώτος διευθυντής του. Επίσης βοήθησε στην εφεύρεση μιας μηχανής κοπής κοτόπουλου. Αν και δεν έλαβε κανένα χρηματικό όφελος από την επιτυχία των κοτομπουκιών που βοήθησε να δημιουργήθουν, η θέση του στην ιστορία των πουλερικών τον οδήγησε να γίνει γνωστός ως "George Washington Carver of Chicken".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου