Ενα απο τα πλεον δραματικα δυστυχηματα στην ιστορια της χωρας. Πουλμαν με 49 μαθητες της A’ Λυκειου επεστρεφε απο εκδρομη που ειχαν παει τα παιδια στην Αθηνα και γυρνουσαν στο Μακροχωρι Ημαθιας.

Την ωρα που βρισκοταν στην παλαια Εθνικη Οδο, στα Τεμπη, ειχε εισελθει μια νταλικα με ρυμουλκουμενη καροτσα, η οποια μετεφερε φυλλα ξυλειας- νοβοπαν. Στη στροφη ο οδηγος της νταλικας χανει τον ελεγχο, βγαινει απο την πορεια του και συγκρουεται πλαγιομετωπικα με το πουλμαν που μετεφερε τους μικρους μαθητες.
Τα ξυλα-νοβοπαν φευγουν απο τη θεση τους και σκιζουν στην κυριολεξια την αριστερη πλευρα του πουλμαν.
Δυο ωρες χρειαστηκαν τα σωστικα συνεργεια, πυροσβεστικης και ΕΚΑΒ για να ανασυρουν ζωντανους και νεκρους μαθητες. Στις 02:00 τα ξημερωματα γνωστοποιηθηκε επισημα ο τραγικος απολογισμος: 21 νεκροι μαθητες και 20 τραυματιες εκ των οποιων οι εννια σε σοβαρη κατασταση.
Η συλληψη και τα αιτια
Την επομενη μερα η αστυνομια προχωρα στη συλληψη του οδηγου της νταλικας που μετεφερε τα ξυλα-νοβοπαν,οπως αναφερει το gazetta.
Η νταλικα, οπως φανηκε απο το πορισμα, ηταν σε κακη κατασταση, το φορτιο που μετεφερε ηταν υπερβαρο, τα ελαστικα φθαρμενα και η ταχυτητα μεγαλυτερη απο το επιτρεπομενο οριο. Ο οδηγος μαλιστα οδηγουσε εξι ωρες χωρις διακοπη και ηταν… καινουριος.
Ειχε πει τοτε, πως «αισθανομαι συντριβη γι’ αυτο που συνεβη και θα προτιμουσα να ειχα σκοτωθει και εγω για να μη ζησω αυτη την τραγωδια», ενω για το φορτιο και την υπερβαρη ξυλεια, ειχε αναφερει:
«Στην εξοδο απο το εργοστασιο ζυγισα παλι τη φορτωμενη νταλικα και διαπιστωσα κατα την οδηγηση οτι ηταν υπερβαρο το φορτιο μου κατα δυο η τρεις τονους.
Ακομη και αν ηξερα οτι ηταν υπερβαρο κατα τη φορτωση, δεν θα αρνιομουν να εκτελεσω το δρομολογιο μηπως με διωξουν απο τη δουλεια, γιατι ημουν και καινουργιος.
Πιστευω οτι, αν δεν ηταν υπερβαρο το φορτιο μου και το υψος μεγαλο, δεν θα εχανα τον ελεγχο του αυτοκινητου».
Δεκαπεντε χρονια καθειρξη
Τον Οκτωβριο του 2008 εγινε το δικαστηριο και ο οδηγος νταλικας καταδικαστηκε σε 15 χρονια καθειρξη.
Οι ιδιοκτητες της σε 14 και 11 χρονια, ενω ποινες επιβληθηκαν και στους υπευθυνους του εργοστασιου στον Εβρο. Η εταιρεια επισης κατεβαλε το ποσο των 8.500.000 ευρω στις οικογενειες των θυματων.
Δυο ωρες χρειαστηκαν τα σωστικα συνεργεια, πυροσβεστικης και ΕΚΑΒ για να ανασυρουν ζωντανους και νεκρους μαθητες. Στις 02:00 τα ξημερωματα γνωστοποιηθηκε επισημα ο τραγικος απολογισμος: 21 νεκροι μαθητες και 20 τραυματιες εκ των οποιων οι εννια σε σοβαρη κατασταση.
Η συλληψη και τα αιτια
Την επομενη μερα η αστυνομια προχωρα στη συλληψη του οδηγου της νταλικας που μετεφερε τα ξυλα-νοβοπαν,οπως αναφερει το gazetta.
Η νταλικα, οπως φανηκε απο το πορισμα, ηταν σε κακη κατασταση, το φορτιο που μετεφερε ηταν υπερβαρο, τα ελαστικα φθαρμενα και η ταχυτητα μεγαλυτερη απο το επιτρεπομενο οριο. Ο οδηγος μαλιστα οδηγουσε εξι ωρες χωρις διακοπη και ηταν… καινουριος.
Ειχε πει τοτε, πως «αισθανομαι συντριβη γι’ αυτο που συνεβη και θα προτιμουσα να ειχα σκοτωθει και εγω για να μη ζησω αυτη την τραγωδια», ενω για το φορτιο και την υπερβαρη ξυλεια, ειχε αναφερει:
«Στην εξοδο απο το εργοστασιο ζυγισα παλι τη φορτωμενη νταλικα και διαπιστωσα κατα την οδηγηση οτι ηταν υπερβαρο το φορτιο μου κατα δυο η τρεις τονους.
Ακομη και αν ηξερα οτι ηταν υπερβαρο κατα τη φορτωση, δεν θα αρνιομουν να εκτελεσω το δρομολογιο μηπως με διωξουν απο τη δουλεια, γιατι ημουν και καινουργιος.
Πιστευω οτι, αν δεν ηταν υπερβαρο το φορτιο μου και το υψος μεγαλο, δεν θα εχανα τον ελεγχο του αυτοκινητου».
Δεκαπεντε χρονια καθειρξη
Τον Οκτωβριο του 2008 εγινε το δικαστηριο και ο οδηγος νταλικας καταδικαστηκε σε 15 χρονια καθειρξη.
Οι ιδιοκτητες της σε 14 και 11 χρονια, ενω ποινες επιβληθηκαν και στους υπευθυνους του εργοστασιου στον Εβρο. Η εταιρεια επισης κατεβαλε το ποσο των 8.500.000 ευρω στις οικογενειες των θυματων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου