Μία φιλόδοξη πρόταση από το Βέλγιο για το ευρωπαϊκό αεροσκάφος που θα μπορούσε να αντικαταστήσει σταδιακά τον γηρασμένο στόλο αεροπυρόσβεσης στην Ευρώπη με τα καναντέρ, αλλά και την άρση του αδιεξόδου από την κατασκευάστρια εταιρεία, την Canadair, που έχει εξαγοραστεί από την Viking, που ζητά μεγάλη παραγγελία αεροπλάνων για να βάλει μπρος και πάλι την γραμμή παραγωγής.
Σε ειδική εκδήλωση που έγινε στην Πρεσβεία του Βελγίου, παρουσιάστηκε το πρόγραμμα SEAGLE, με ταυτόχρονο κάλεσμα προς την Ελλάδα και άλλες 5 ευρωπαϊκές χώρες να γίνουν συμπαραγωγοί του ευρωπαϊκού αεροπλάνου πυρόσβεσης. Μάλιστα, λόγω εμπειρίας αλλά και μεγάλου αριθμού αεροπλάνων, προτείνεται στην Ελλάδα να γίνει η επικεφαλής χώρα του προγράμματος.
Στα εντυπωσιακά στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι ο σχεδιασμός του, με τα περίεργα πτερύγια στο κάτω μέρος τα οποία χρησιμεύουν ως πλωτήρες, μειώνοντας τους κραδασμούς από τον κυματισμό της θάλασσας, επιτρέποντας παράλληλα την υδροληψία ακόμη και σε κατάσταση θάλασσας με υψηλότερο κυματισμό, από αυτόν που επιτρέπεται στα σημερινά εναέρια μέσα να προχωρήσουν σε υδροληψία.
Ταυτόχρονα, σύμφωνα με την πρόταση το κάθε αεροσκάφος θα μπορεί να μεταφέρει 12.000 λίτρα νερού, ποσότητα διπλάσια από όση μεταφέρει το κάθε Καναντέρ.
Επιπλέον, η ευρεία γωνία θέασης, που προσφέρει βάσει σχεδιασμού το κόκπιτ, δίνει στο πλήρωμα την δυνατότητα καλύτερης αντίληψης των συνθηκών που επικρατούν.
Προς το παρόν δεν έχουν γίνει πολλά στοιχεία γνωστά, όπως ο χρόνος κατασκευής του κάθε αεροσκάφους και το κόστος. Ωστόσο, η αρχική πρόταση περιλαμβάνει την αγορά 2 αεροπλάνων από κάθε χώρα που θα συμμετέχει στο πρόγραμμα κατασκευής αλλά και το πρόγραμμα ευρωπαϊκής συνδρομής, RescEU.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, σε ότι αφορά την Ελλάδα, το «πράσινο φως» για το πρόγραμμα θα πρέπει να το ανάψει η Πολεμική Αεροπορία, που είναι επιφορτισμένη με την συντήρηση και χρήση των αεροπλάνων πυρόσβεσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου