Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα των άρθρων -Τα δημοσιεύματα στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν τους συγγραφείς.

Οκτωβρίου 26, 2021

Ξεκινά η υλοποίηση για την υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας – Ποια τα πρώτα βήματα

Ξεκινά η υλοποίηση για την υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας. Σε ράγες εκκίνησης μπαίνει ακόμα ένα

μεγάλο οδικό έργο ειδικού αυτή τη φορά ενδιαφέροντος. Πιο συγκεκριμένα στην έναρξη των διαδικασιών για την υλοποίηση της υποθαλάσσιας Ζεύξης Λευκάδας περνάει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενός έργου που έχει υπάρξει προεκλογική δέσμευση του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.

Αυτό που θα γίνει σε πρώτη φάση (όπως πλεόν συμβαίνει με όλα τα έργα) είναι η πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου για Συμβούλου (κατά το άρθρο 128 του Ν. 4412/2016) για την υποβοήθηση της Αναθέτουσας Αρχής (Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης) στην προωθημένη αναγνωριστική μελέτη οδοποιίας, προμελέτη οδοποιίας και υδραυλικών έργων για την προώθηση της υλοποίηση του έργου: «Υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας».


Διαγωνισμός το 2022

Σύμφωνα με πληροφορίες θα εξεταστεί η υλοποίηση του έργου μέσω ΣΔΙΤ ή Παραχώρησης προκειμένου να μπορέσει να τρέξει μέσα στο 2022 ο σχετικός διαγωνισμός.

Η λύση που εξετάζεται είναι η χάραξη μέσω της λιμνοθάλασσας του Αβλαίμονα ενώ το κόστος εκτιμάται σε περίπου 50 εκατ. ευρώ. Το έργο στο σύνολο του περιλαμβάνει οδικό τμήμα μήκους περίπου 3 χλμ, την υποθαλάσσια σήραγγα συνολικού μήκους περίπου 1,1χλμ. Η σήραγγα θα εδράζεται στην περιοχή του Διαύλου Λευκάδας ο οποίος πιθανόν να πρέπει να διαπλατυνθεί.

Προ μηνών είχε γνωματεύσει υπέρ της κατασκευής υποθαλάσσιας σήραγγας η αρμόδια Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με έγγραφό της προς τη Γενική Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Πολιτικής του Υπουργείου Περιβάλλοντος.

Επισημαίνεται ότι η Δ/νση Συγκοινωνιακών Υποδομών αξιολογεί ως πλέον κατάλληλη την παραλλαγή που ακολουθεί τη χάραξη και τη μέθοδο της υποθαλάσσιας, με μοναδική διαφοροποίηση την περιοχή διέλευσης από τη λιμνοθάλασσα του Αβλαίμονα, όπου αντί του χαμηλού επιχώματος συνιστάται η βελτίωση του εδάφους με χαλικοπασσάλους, όπως προβλέπεται στο Σχεδιασμό Περιβαλλοντικών Απαιτήσεων.

Να θυμίσουμε πως ο Φορέας Διαχείρισης Αμβρακικού κόλπου (ΦΔΑΚ) έχει προκρίνει την νότια χάραξη εκτός της λιμνοθάλασσας του Αβλέμονα και του ΓΠΣ Λευκάδας με διάνοιξη νέου οδικού τμήματος στην Αιτωλοακαρνανία μέχρι την Περατιά.

Ένα απαραίτητο έργο

Το έργο κατασκευής υποθαλάσσιας ζεύξης της Λευκάδας με την Αιτωλοακαρνανία είναι κατά πολλούς ένα απαραίτητο έργο. Αυτό λόγω της μεγάλης κυκλοφοριακής κίνησης που παρουσιάζεται στην είσοδο του νησιού κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Η υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας-Αιτωλοακαρνανίας θα δώσει ανάσες στην πόλη του νησιού, ενώ θα συνδέεται θα αποτελεί την απόληξη του υπό κατασκευή έργου της διπλής σύνδεσης Λευκάδας με την Αμβρακία Οδό που θα λειτουργήσει το 2023.

Παράλληλα με τον αυτοκινητόδρομο που θα φτάνει στην Αμβρακία θα δημιουργήσει έναν οδικό άξονα στον οποίο ο οδηγός θα χρειάζεται περίπου 40 λεπτά. Η απόσταση από την Αθήνα θα συρρικνωθεί στις 3 περίπου ώρες, δηλαδή 40 λεπτά λιγότερο από ότι σήμερα.

Παράλληλα θα μπορέσει να αναπτυχθεί περαιτέρω ο οδικός τουρισμός της Λευκάδας, χωρίς να επιβαρύνει υπέρμετρα την λειτουργία της πόλης που υποφέρει για σχεδόν 4 μήνες κάθε χρόνο.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου