Το καλοκαίρι του 1967 ξεκίνησε ένα διεθνές κυνήγι θησαυρού. Έπαθλο του κυνηγιού ήταν
Σε μια από τις πιο έξυπνες διαφημιστικές προωθήσεις, το ουίσκι Canadian Club έκρυψε 25 κιβώτια σε όλη την υφήλιο -από τα βάθη των θαλασσών μέχρι και τις κορυφές βουνών- και ενθάρρυνε τον κόσμο (σε όσους επιτρέπεται η κατανάλωση αλκοόλ φυσικά) να ψάξει να τα βρει. Μέχρι και σήμερα, περίπου 16 από αυτά τα κιβώτια δεν έχουν βρεθεί!
Η καμπάνια ονομάστηκε "Hide a Case" (Κρύψε ένα Κιβώτιο) και τα κιβώτια κρύφτηκαν σε μέρη όπως το όρος Κιλιμάντζαρο (το υψηλότερο βουνό της Αφρικής με ύψος 5.895 μέτρα που βρίσκεται στη βορειοανατολική Τανζανία), ο Μεγάλος Κοραλλιογενής Ύφαλος (εκτείνεται σε μήκος μεγαλύτερο των 2.600 χλμ σε μία θαλάσσια περιοχή έκτασης περίπου 344.400 τετ. χλμ), οι καταρράκτες Έιντζελ στην Βενεζουέλα (ο ψηλότερος καταρράκτης στο κόσμο με ύψος 979 μέτρα και με ελεύθερη πτώση 807 μέτρων), η Λοχ Νες στα Χάιλαντς της Σκωτίας (με μέγιστο βάθος τα 230 μέτρα), το Μανχάταν στη Νέα Υόρκη και την Κοιλάδα του Θανάτου στις πολιτείες Καλιφόρνια και Νεβάδα των ΗΠΑ (με έκταση 7.800 τετ. χλμ). κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1970, η αξία του κάθε κιβωτίου ήταν 125 δολάρια. Μόλις κρύφτηκαν τα κιβώτια, το Canadian Club έδωσε στη δημοσιότητα τη διαφήμιση δίνοντας σαν βοήθεια μόνο την τοποθεσία (π.χ. το χωριό Lake Placid στη Νέα Υόρκη) και το κυνήγι ξεκίνησε.
Οι λάτρεις του ουίσκι που δεν είχαν ιδέα από αναρρίχηση σε βράχους, αλεξίπτωτο πλαγιάς ή ικανότητες κατάδυσης τα βρήκαν δύσκολα. Αλλά η εκστρατεία τράβηξε το ενδιαφέρον του κοινού.
Κάποιος David Mattoon, για παράδειγμα, πήγε μήνα του μέλιτος με τη σύζυγό του, Diana, στη Βενεζουέλα. Φυσικά, το κίνητρό του ήταν να βρει το κιβώτιο στους καταρράκτες Έιντζελ. Η προσπάθεια κάποιου άλλου, του John Blewett, στέφθηκε με επιτυχία. Μελέτησε σχολαστικά την έρευνα στο Μανχάταν και το 1978 βρήκε -μαζί με έναν φίλο του- το κιβώτιο πάνω σε έναν ουρανοξύστη. Ο Larry Hedrick βρήκε ένα κιβώτιο στα βουνά της Αριζόνα των ΗΠΑ, κοντά στα ορυχεία χρυσού Lost Dutchman.
Τα υπόλοιπα κιβώτια παρέμειναν κρυμμένα μέχρι το 1991. Η καμπάνια αναζωπυρώθηκε το 2010 και το μεγάλο βραβείο πλέον δεν ήταν μόνο το ουίσκι, αλλά και 100.000 δολάρια.
Ένας δημοσιογράφος επικοινώνησε το 2010 με έναν υπεύθυνο του Canadian Club και τον ρώτησε για την κατάσταση των υπόλοιπων κιβωτίων. "Καλή ερώτηση... υποψιαζόμαστε ότι υπάρχουν περίπου πέντε ακόμη εκεί έξω που έχουν χαθεί".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου