Αντί να ενθαρρύνουν την παραδοσιακή κτηνοτροφία και πτηνοτροφία.
Η έγκριση για ένα προϊόν «εργαστηριακού κοτόπουλου» σε μια start-up από τις ΗΠΑ αποτελεί μια μικρή νίκη για τη νεογέννητη εργαστηριακή βιομηχανία κρέατος. Η έγκριση δόθηκε στη Σιγκαπούρη αλλά είναι ασαφές εάν θα ακολουθήσουν και άλλες χώρες.
Θα μπορούσε το κρέας να «αναπτυχθεί» σε εργαστήριο, από υπάρχοντα κύτταρα; Αυτή η προσπάθεια αντιμετώπισε πολλαπλές προκλήσεις, από σκεπτικισμό έως απόλυτη άρνηση.
Η εταιρεία, Eat Just, που εδρεύει στο Σαν Φρανσίσκο και περιγράφει το προϊόν της ως «πραγματικό, υψηλής ποιότητας κρέας που δημιουργήθηκε απευθείας από κύτταρα ζώων για ασφαλή ανθρώπινη κατανάλωση» πήρε την έγκριση της Υπηρεσίας Τροφίμων της Σιγκαπούρης για να πουλήσει «το καλλιεργημένο κοτόπουλο» (cultured chicken) ως κοτομπουκιές.
Στο βίντεο η εταιρεία δείχνει ότι από ένα φτερό ενός κοτόπουλου, ονόματι Ίαν, επιλέγει τα κύταρα και κατασκευάζει κρέας κοτόπουλου το οποίο δεν έχει καμία ασθένεια, ούτε βλάπτει τα ζώα ή το περιβάλλον.
«Αυτή είναι μια ιστορική στιγμή για τη βιομηχανία τροφίμων», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Eat Just, Josh Tetrick. «Τρώμε κρέας για χιλιάδες χρόνια και κάθε φορά που έχουμε φάει κρέας έπρεπε να σκοτώσουμε ένα ζώο – μέχρι τώρα».
Είναι «η πρώτη κανονιστική έγκριση στον κόσμο για ένα προϊόν καλλιεργημένου κρέατος», δήλωσε η Elaine Siu, διευθύνουσα σύμβουλος του Good Food Institute Asia Pacific, ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού που προωθεί «καλλιεργημένο» κρέας και φυτικά υποκατάστατα ζωικών προϊόντων.
Η Υπηρεσία Τροφίμων της Σιγκαπούρης δήλωσε ότι ενέκρινε τις κοτομπουκιές αφού η Eat Just υπέβαλε αξιολόγηση ασφάλειας στην ομάδα εργασίας «νέων τροφίμων» του οργανισμού, της οποίας τα επτά μέλη είναι εξωτερικοί εμπειρογνώμονες στην επιστήμη των τροφίμων, την τοξικολογία, τη διατροφή, την επιδημιολογία και άλλους τομείς.
Ένα εστιατόριο στη Σιγκαπούρη θα αρχίσει να πουλά το προϊόν, λένε εκπρόσωποι της εταιρείας. Η εταιρεία ανέφερε ότι υπολόγιζε το κόστος σε 50 $ για μια μόνο κοτομπουκιά αλλά πλέον δηλώνει πως θα κοστίζουν όσο ένα premium κοτόπουλο.
Η εταιρεία πουλά, ήδη, ένα προϊόν που μοιάζει με αυγά το οποίο παράγεται από ψιλοφάσουλα (ροβίτσα).
Το προϊόν πωλείται στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα, και η εταιρεία σχεδιάζει να επεκταθεί στη Νότια Κορέα στις αρχές του επόμενου έτους. Ένα μπουκαλάκι με υγρό υποκατάστατο αυγού κοστίζει 8$.
Όπως αναφέρει η εταιρεία στον ιστότοπό της έχει πουλήσει προϊόν που ισοδυναμεί με 60 εκατομμύρια αυγά.
Kαι όπως σημειώνει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα είναι σημαντικό μικρότερο. Το προϊόν έχει γεύση αυγού και υψηλή περιεκτικότητα πρωτεϊνης χωρίς χοληστερόλη.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η έγκριση της Υπηρεσίας Τροφίμων και Φαρμάκων δεν απαιτείται για τα περισσότερα νέα συστατικά, συμπεριλαμβανομένου του απομιμητικού κρέατος που αναπτύχθηκε από βίγκαν μάρκες τροφίμων. Οι εταιρείες μπορούν να προσλάβουν συμβούλους για τη διεξαγωγή δοκιμών και δεν έχουν καμία υποχρέωση να ενημερώνουν τον οργανισμό για τα ευρήματά τους, μια διαδικασία γνωστή ως αυτο-επιβεβαίωση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου