Τα στελέχη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας συγκεντρώθηκαν στη Σαγκάη για την έκθεση αυτοκινήτου που ξεκινά στις 18/4, αλλά ανακάλυψαν ότι η επιστροφή τους έγινε σε μια εντελώς διαφορετική αγορά από αυτή που έφυγαν το 2021, όταν οι εκπρόσωποι του κλάδου συγκεντρώθηκαν σε μια εκδήλωση με περιοριστικά μέτρα λόγω του Covid19.
Η μεγάλη αλλαγή συνίσταται στο εξής: οι κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες πλέον πρωτοστατούν στην κατασκευή βασικών τμημάτων των οχημάτων και η άνοδός τους τροφοδοτείται από την κατασκευή νέων μοντέλων ηλεκτροκίνησης που κερδίζουν μερίδιο τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.
Ο μεγαλύτερος νικητής ήταν η BYD, η οποία θα χρησιμοποιήσει την έκθεση της Σαγκάης για να παρουσιάσει το νέο ηλεκτροκίνητο όχημα για αγοραστές που νοιάζονται για το value for money και ένα πιο ακριβό EV με στυλ SUV.
Οι πωλήσεις της BYD στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 69% μέσα στους πρώτους μήνες του 2023, και πλέον έχει μερίδιο αγοράς 11% στη συνολική αγορά αυτοκινήτων της Κίνας, υψηλότερο από της Volkswagen και της Toyota, σύμφωνα με ανάλυση των πωλήσεων δεδομένα.
«Η διαστρωμάτωση της αγοράς της Κίνας ανάμεσα σε καθαρούς νικητές και ηττημένους γίνεται σαφής», δήλωσε ο Bill Russo, ιδρυτής της συμβουλευτικής εταιρείας Automobility σε σημείωμά του. «Και υπάρχουν πολύ λίγοι νικητές και πολλοί ηττημένοι».
Οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Κίνα μειώθηκαν κατά 13% το πρώτο τρίμηνο, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας.
Ωστόσο, οι πωλήσεις EV και plug-in υβριδικών – μια περιοχή όπου κυριαρχούν πλέον οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες με επικεφαλής την BYD – αυξήθηκαν κατά 22%.
Ανάλογα μειώθηκαν οι πωλήσεις οχημάτων με μηχανή εσωτερικής καύσης.
Το αποτέλεσμα αποτέλεσε ένα μείζον πλήγμα για εταιρείες όπως η Volkswagen, η General Motors, η Honda και η Nissan που είχαν να μειώνονται και οι πωλήσεις τους και το μερίδιο αγοράς τους.
Περισσότερες από 40 μάρκες αυτοκινήτων ακολούθησαν την Tesla στη μείωση των τιμών στα EV από τον Ιανουάριο σε έναν πόλεμο τιμών που υποστήριξε τις πωλήσεις EV και plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων (PHEV), τα οποία και τα δύο ταξινομούνται ως «οχήματα νέας ενέργειας» στην Κίνα, κίνηση η οποία περιόρισε επίσης σε μεγάλο βαθμό την κερδοφορία σε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία, λένε οι αναλυτές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου