Σταμάτα να ακούς τον κάθε μαστρο-Μήτσο
Στον τομέα του αυτοκινήτου κυκλοφορούν διάφοροι μύθοι αναφορικά με την οδήγηση, τη συντήρηση και την προστασία του γενικότερα.
Όλοι μας έχουμε ακούσει-και μερικές φορές τηρήσει-συμβουλές μεγαλυτέρων μας σχετικά με τα του αυτοκινήτου. Αν μάλιστα είσαι νέος-αρχάριος οδηγός, τότε οι εν λόγω “συμβουλές” όχι μόνο υιοθετούνται εν μέρει, αλλά ακολουθούνται με πιστή ευλάβεια.
Πρέπει λοιπόν να σταματήσεις να ακούς τη κάθε "μαστοράτζα" να βάλεις το μυαλουδάκι σου να σκεφτεί λιγάκι και να ανοίξεις, να διαβάσεις, εκείνο το "τιμημένο" εγχειρίδιο που σου έχει δώσει ο κατασκευαστής, γιατί είσαι ηλίθιος/α αν έχεις δώσει μερικές δεκάδες χιλιάδες ευρώ για το αυτοκίνητό σου και δεν έχεις σπαταλήσει ένα δυωράκι για να το διαβάσεις. Εξ'άλλου, ο μόνος που γνωρίζει καλύτερα το αυτοκίνητό σου (και όλα τα αυτοκίνητα δεν είναι ίδια), είναι αυτό που το έφτιαξε.
Η 100άρα βενζίνη είναι καλύτερη
Όχι δεν είναι, εκτός και αν το αυτοκίνητο σου βγάζει πολλά, μα πάρα πολλά άλογα.
Ο αριθμός οκτανίων της βενζίνης συνδέεται με την ικανότητα του μείγματος να μην αυταναφλέγεται κάτω από υψηλή πίεση. Πρόκειται για το φαινόμενο της μη ομαλής καύσης του μείγματος αέρα-καυσίμου, η οποία γίνεται αντιληπτή από τους μεταλλικούς θορύβους που προκαλεί η «άτακτη» έκρηξη εντός του θαλάμου. Κάτι τέτοιο είναι καταστροφικό για έναν κινητήρα, μιας και αλλοιώνεται ο «συγχρονισμός» του, υπερθερμαίνεται, ενώ κινδυνεύουν και τα ζωτικά του μέρη.Συνεπώς, όσο υψηλότερος είναι ο αριθμός των οκτανίων, τόσο μεγαλύτερη είναι και η πίεση που μπορεί να δεχτεί το μείγμα πριν εμφανιστεί το φαινόμενο που προαναφέραμε.
Αν λοιπόν δεν έχεις καμμιά Ferrari 458 Speciale που η συμπίεση στον κύλινδρο είναι 14:1 δεν πα να βάλεις και 1.000.000 οκτάνια!!... το ίδιο κάνει. Ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου σου αναγράφει στο "μάνιουαλ" τί βενζίνη να βάζεις.
Αν τώρα εσύ βάζοντας στο 1400αρι τούρμπο σου, 100άρα και έχεις δει βελτίωση στην απόδοση και στην κατανάλωση... τότε είσαι "ψωνάρα" γιατί αυτό δεν στέκει επιστημονικά. Φαινόμενο πλασέμπο λέγεται!
Αλλαγή λαδιών κάθε 5.000 χιλιόμετρα
Άντε πάλι...
Ο κατασκευαστής αναφέρει σαφέστατα στο "μάνιουαλ" κάθε πότε να αλλάζουμε τα λάδια και τί λάδια να βάλουμε. Μάλιστα, σε αυτό που αναφέρει έχει υπολογίσει και την "ασφάλεια". Όταν δλδ. λέει αλλαγή λαδιών κάθε 10.000 χλμ ή 1 χρόνο δεν θα πάθει τίποτα το αυτοκίνητό σου, αν αλλάξεις τα λάδια στα 13.000 χλμ ή στους 16 μήνες. Φτάνει βέβαια να βάζεις τα "προβλεπόμενα" λάδια και όχι ότι "φοινικέλαια" σου πλασάρουνε ή αποφασίζεις μόνος/η σου να βάλεις για να γλυτώσεις 10-20€ το χρόνο. Το χρόνο!!! Πόσο πιο "τσίπης";
Αλλαγή φίλτρων και υγρών κινητήρα μαζί με τα λάδια
Κάποιοι συνηθίζουν μαζί με την προγραμματισμένη αλλαγή λαδιών στον κινητήρα του αυτοκινήτου, να αλλάζουν παράλληλα με το φίλτρο λαδιού και αυτό του αέρα, καθώς και το ψυκτικό υγρό του κινητήρα. Η αλήθεια όμως είναι πως δεν υπάρχει λόγος να ασχοληθείς με τα τελευταία δύο.
Θα μου πεις... "γιατί κακό κάνει"; Όχι! Κακό δεν κάνει... αλλά αν είσαι ο τσίπης που βάζει τα "φοινικέλαια" (δες παραπάνω) αλλά αλλάζεις φίλτρο αέρα και ψυκτικό υγρό τότε τί να σου πω...
"Ζέστανε" το αυτοκίνητο προτού οδηγήσεις στο κρύο
Ναι ρε φιλαράκι; Πως το βάζεις μπροστά το εργαλείο; Με μανιβέλα, έχοντας τραβηγμένο το τσοκ;
Αυτά... στη δεκαετία του '80. Η πρακτική της προθέρμανσης του κινητήρα του αυτοκινήτου σου σε συνθήκες χαμηλών θερμοκρασιών χαρακτηρίζεται τουλάχιστον εκτός τόπου και χρόνου για την εποχή που ζούμε. Τα πάντα ελέγχονται ηλεκτρονικά πλέον... ακόμα και η διαδικασία "ζεστάματος". Εσύ, απλά, μην το παρακάνεις και το πας "στα κόκκινα" αμέσως μόλις το βάλεις μπροστά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου