Τι πρέπει να προσέχετε όμως όταν πάτε για ψώνια στα σούπερ μάρκετ; Ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος, Απόστολος Ραυτόπουλος μιλώντας στον Realfm 97,8 και την εκπομπή του Μάνου Νιφλή περιέγραψε τα πιο συχνά «κόλπα» των σούπερ μάρκετ με «δήθεν» προσφορές.
Όπως είπε, σε συγκεκριμένη αλυσίδα σούπερ μάρκετ αναγράφεται το ποσοστό της έκπτωσης ενός προϊόντος και οι καταναλωτές θεωρούν ότι αυτή ισχύει για όλους. Όταν όμως, φτάνουν στο ταμείο, διαπιστώνουν ότι ισχύει μόνο για όσους έχουν την κάρτα μέλους του συγκεκριμένου σούπερ μάρκετ.
Σύμφωνα με τον κ. Ραυτόπουλο, «ακόμη ένα τέχνασμα είναι η μείωση της ποσότητας του προϊόντος. Πολλές επιχειρήσεις αφού ανατίμησαν πρώτα το προϊόν, μείωσαν στη συνέχεια το περιεχόμενο. Αρκετές αλυσίδες πάνω από την αναγραφόμενη τιμή που είχε το προϊόν, έβαζαν -ειδικά κατά την εορταστική περίοδο – νέο καρτελάκι που έδειχνε ότι το προϊόν αυτό είναι σε προσφορά. Αν ο καταναλωτής σήκωνε το καρτελάκι θα έβλεπε από κάτω ότι ήταν ακριβώς η ίδια τιμή πριν από την προσφορά που έλεγε».
Ο πρόεδρος της ΕΕΚΕ, πρόσθεσε ότι αυτό που γίνεται επίσης κατά κόρον είναι ότι αναγράφεται άλλη τιμή στο ράφι και άλλη τιμή χρεώνουν στο ταμείο.
«Αυτό όχι μόνο είναι παραπλάνηση αλλά εξαπάτηση του καταναλωτή. Δεν γίνεται κάποιος να αγοράζει ένα προϊόν επειδή βλέπει στο ράφι να κοστίζει 1 ευρώ και στο ταμείο να πληρώνει 1,20 ευρώ» είπε ο κ. Ραυτόπουλος.
Άλλο ένα τέχνασμα είναι εκείνο με τις προσφορές τύπου 1+1 δώρο. Για παράδειγμα φρυγανιές (1+1 δώρο) μπορεί να κοστίζουν περισσότερο από τη συσκευασία που έχει 4 πακέτα, άρα μεγαλύτερη ποσότητα με μικρότερη τιμή.
Από το υπουργείο Ανάπτυξης έλεγαν ότι τον Ιανουάριο θα άλλαζε η γραμματοσειρά στα ταμπελάκια ώστε να είναι πιο ευκρινή και ευανάγνωστα τα στοιχεία. Κοντεύουμε στα τέλη Απριλίου και αυτό δεν έχει ακόμα γίνει. Τώρα μαθαίνουμε ότι θα βγει μια νέα Υπουργική Απόφαση ότι θα αλλάξει η γραμματοσειρά» υποστήριξε ο κ. Ραυτόπουλος.
Σε ερώτηση για το κατά πόσο αντιμετωπίζονται νομικά τέτοια φαινόμενα, ο κ. Ραυτόπουλος απάντησε ότι «οι Ενώσεις Καταναλωτών για να κάνουν μια συλλογική αγωγή θα πρέπει να συγκεντρωθεί ένας αριθμός καταναλωτών που θέλουν να προχωρήσουν σε μια τέτοια ενέργεια. Κάτι τέτοιο έχει ένα κόστος. Εκεί ποντάρουν οι επιχειρήσεις. Πέρα από το κόστος όμως και η εκδίκαση μιας αγωγής μπορεί να καθυστερήσει και να γίνει έπειτα από 2-3 χρόνια. Εμείς για παράδειγμα τώρα θα προχωρήσουμε σε συλλογική αγωγή για το ρεύμα, καθώς από 1η Μαΐου θα αυξηθεί κατά 752% η τιμή του Διαχειριστή Ενέργειας και θα φτάσει τα 4,43 ευρώ».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου