Αντίστροφα κυλά πλέον ο χρόνος για τις εκλογές της ερχόμενης Κυριακής.
Η αλήθεια είναι ότι κάτι τέτοιο δεν έχει ξανασυμβεί, όχι μόνο κατά τις τελευταίες δεκαετίες αλλά σε ολόκληρη τη σύγχρονη πολιτική ιστορία του τόπου. Αντιθέτως, όσο παλαιότερα τόσο πιο έντονο γινόταν το σκηνικό κατά το κλείσιμο των προεκλογικών περιόδων. Για να μην πάμε στις εποχές που εκτός από τις «λαοθάλασσες» στις κεντρικές πλατείες όλης της Ελλάδας σημειώνονταν επεισόδια και άλλα τινά.
Θα μπορούσε άραγε αυτό να σηματοδοτεί μια «πρόοδο» στα πολιτικά και προεκλογικά ήθη της χώρας ή μήπως, μέσα στις συνθήκες που παρατηρείται, έρχεται τα προστεθεί στα σημάδια της παρακμής και του αδιεξόδου;
Η «αδιαφορία» καταδεικνύεται και από τις (πολύ) χαμηλές τηλεθεάσεις των προεκλογικών πολιτικών εκπομπών. Μονοψήφια τα ποσοστά τους και με το ζόρι. Ακόμη και τα «τέταρτα» των δελτίων ειδήσεων των καναλιών που φιλοξενούν (υποχρεωτικά) τους πολιτικούς αρχηγούς πάνε χάλια από θεαματικότητα.
Όπως επισημαίνουν πάντως και οι εκλογικοί επιστήμονες, το «αδιάφορο» προεκλογικό κλίμα δεν προεξοφλεί κατ’ ανάγκην και το βαθμό της συμμετοχής και της αποχής την Κυριακή. Μπορεί αυτή η υποτονικότητα και βουβαμάρα στις επόμενες πέντε ημέρες να μετασχηματιστεί σε «ποτάμια» ψηφοφόρων έξω από τα εκλογικά τμήματα, προκαλώντας την πιο τεράστια έκπληξη ή και το …αντίστροφο. Γι’ αυτό και οι «απαντήσεις» που έχουν να δοθούν από την Δευτέρα είναι πολλές αναφορικά και με τη νέα συμπεριφορά του εκλογικού σώματος και τα μυστικά της.
Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι η εικόνα αυτή έχει να κάνει και με την (άτυπη) μακρά προεκλογική περίοδο η οποία προκάλεσε και μια πρόωρη κόπωση. Μήπως όμως η εξάντληση του κοινωνικού σώματος έχει προϋπάρξει και όλα έχουν καταστεί (προ πολλού) «τετριμμένα» και προβλέψιμα;
Αυτό που σίγουρα δεν προκάλεσε εκπλήξεις (σε αυτές τις εκλογές) ήταν οι προεκλογικές καμπάνιες των κομμάτων και των αφηγημάτων των ηγεσιών τους, ιδιαίτερα των μεγαλυτέρων. Καμία πρωτοτυπία, καμία ευρηματικότητα, καμία ζωντάνια. Συνθήματα και τσιτάτα που έρχονται κατά κανόνα από το παρελθόν και ανακυκλώνουν βαρύγδουπα λόγια και επανασερβίρουν γνώριμες και τόσο ξαναζεσταμένες συνταγές. Θα έλεγε μάλιστα κανείς ότι τα (ακριβοπληρωμένα) επικοινωνιακά και διαφημιστικά επιτελεία έχουν στερέψει εντελώς από ιδέες. Ή μήπως στερούνται από ιδέες οι «πελάτες», οπότε αδυνατούν κι αυτοί να τις μετατρέψουν σε «προϊόν»;
Ο ΚΟΡΙΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου