Ζώνες ασφαλείας στα πίσω καθίσματα: Η ζώνη στο πίσω κάθισμα δεν είναι
“διακοσμητική”. Αυτό είναι το μόνο σίγουροΓια την ακρίβεια, θα λέγαμε ότι η χρήση της ζώνης από όσους βρίσκονται στις πίσω θέσεις είναι ακόμα πιο σημαντική σε σχέση με εκείνους που βρίσκονται μπροστά. Σε ένα υποθετικό πείραμα όπου έχουμε 4 άτομα σε ένα αυτοκίνητο, αλλά μπορούμε να βάλουμε ζώνη μόνο σε δύο από αυτούς, θα επιλέγαμε πάντα τους δύο πίσω επιβάτες.
Ο λόγος είναι ότι σε ένα πολύ απότομο φρενάρισμα ή σε κάποιο τρακάρισμα, αν οι πίσω επιβάτες δε φοράνε ζώνη αποτελούν κίνδυνο τόσο για τους ίδιους, όσο και για εκείνους που κάθονται μπροστά. Επιπλέον, για τους επιβάτες των πίσω καθισμάτων δεν υπάρχει κάποιο σύστημα ασφαλείας όπως είναι οι αερόσακοι.
Έτσι, χωρίς τη ζώνη θα χτυπήσουν πάνω στην πλάτη των μπροστά καθισμάτων, αν κάθονται δεξιά ή αριστερά, ενώ αν κάποιος βρίσκεται στη μέση υπάρχει κίνδυνος να “εκτοξευτεί” και να φτάσει μέχρι το παρμπρίζ.
Σύμφωνα με στοιχεία του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας του ΕΜΠ, ζώνη ασφαλείας στα πίσω καθίσματα φοράει μόλις το 19% εντός κατοικημένων περιοχών και μόλις το 28% εκτός κατοικημένων περιοχών. Δυστυχώς είναι ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά ανάμεσα στα 28 κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι λόγοι είναι πολλοί.
“4 τόνοι στο πίσω κάθισμα”
Οι ζώνες ασφαλείας στο πίσω κάθισμα κάθε άλλο παρά “διακοσμητικές” είναι. Στην πραγματικότητα προσφέρουν πολλαπλή προστασία, όπως αποδεικνύουν οι απλοί νόμοι της φυσικής.
Διότι σε περίπτωση ατυχήματος, χωρίς ζώνη ασφαλείας, ο συνεπιβάτης θα τιναχτεί μπροστά. Εάν το αυτοκίνητο έχει αναπτύξει ταχύτητα, για παράδειγμα 90χλμ/ωρα, το σώμα του συνεπιβάτη μπορεί να αναπτύξει δυναμική πρόσκρουσης 4 τόνων!
Μοιάζει περιττό να αναφέρουμε τι σημαίνει αυτό το ενδεχόμενο για την σωματική ακεραιότητα του οδηγού και του συνοδηγού. Επομένως η ζώνη ασφαλείας στο πίσω κάθισμα προστατεύει τόσο εμάς, όσο και τα αγαπημένα μας πρόσωπα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου