Το τρένο δεν φαίνεται να είναι το καλύτερο μέσο μεταφοράς όταν προσπαθείτε να ανεβείτε σε ένα βουνό, αλλά οι Ελβετοί θα παρακαλούσαν να διαφωνήσουν και έχουν αποδείξεις για να υποστηρίξουν τους ισχυρισμούς τους. Στα τέλη του 19ου αιώνα, άρχισαν να εργάζονται σε ένα έργο που δεν έμοιαζε με κανένα άλλο – τον Jungfraubahn, έναν απότομο σιδηρόδρομο μέσω των Άλπεων της Βέρνης μέχρι την «κορυφή της Ευρώπης».
Και, στο τέλος του σιδηροδρόμου Jungfraubahn, έχτισαν τον Jungfraujoch, έναν εντυπωσιακό σιδηροδρομικό σταθμό σκαρφαλωμένο σε έναν βράχο ανάμεσα στα βουνά Jungfrau και Mönch, τα οποία και τα δύο υψώνονται πάνω από 4.000 μέτρα. Σήμερα, ο Jungfraujoch αναγνωρίζεται επίσημα ως ο υψηλότερος σιδηροδρομικός σταθμός στην Ευρώπη και είναι ένα από τα πιο δημοφιλή τουριστικά αξιοθέατα της Ελβετίας.
Ο άνθρωπος ανέβηκε για πρώτη φορά στη Jungfraujoch στις Άλπεις της Βέρνης το 1862, όταν μια αγγλοελβετική ομάδα ορειβατών κατάφερε να την φτάσει με τα πόδια. Ήταν ένα ιστορικό επίτευγμα, και όμως μόλις λίγες δεκαετίες αργότερα, ο Ελβετός βιομήχανος Adolf Guyer-Zeller πρότεινε σχέδια για την κατασκευή ενός σιδηροδρόμου μέχρι το Jungfraujoch.
Κάτι τέτοιο δεν είχε ξανασυζητηθεί, πόσο μάλλον να είχε επιχειρηθεί, και όμως η κυβέρνηση έδωσε το πράσινο φως στο έργο Jungfraubahn. Τα επόμενα 16 χρόνια, εκατοντάδες εργάτες μόχθησαν μακριά στις Άλπεις, τρυπώντας βουνά και ανατινάζοντας σήραγγες με δυναμίτη. Σύμφωνα με πληροφορίες, 30 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια της κατασκευής.
Το Jungfraubahn φαινόταν αδύνατο στα χαρτιά, αλλά το 1912, ο σιδηρόδρομος εγκαινιάστηκε και από τότε λειτουργεί όλο το χρόνο. Αντί να ακολουθήσουν τα χνάρια των τολμηρών ορειβατών που κατέκτησαν για πρώτη φορά το Jungfraujoch, οι άνθρωποι μπορούσαν τώρα να κάνουν τη βόλτα τους με το τρένο για περίπου 30 λεπτά στον υψηλότερο σιδηροδρομικό σταθμό της Ευρώπης για να απολαύσουν μερικές από τις πιο εκπληκτικές ορεινές όψεις του κόσμου.
Ο εντυπωσιακός σιδηρόδρομος ξεκινά από το Kleine Scheidegg, που βρίσκεται στα 2.060 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας και ανεβαίνει για περίπου 9,3 χιλιόμετρα σε υψόμετρο 3.454 μ. Η διαδρομή ξεκινά στην ύπαιθρο, αλλά το τρένο σύντομα φτάνει σε μια μακρά σήραγγα που ανατινάχθηκε μέσα από τα βουνά πριν από περισσότερα από 100 χρόνια. Ορισμένα τμήματα της σήραγγας έχουν πανοραμικά παράθυρα που επιτρέπουν στους επιβάτες να θαυμάσουν τον αλπικό παράδεισο γύρω τους
Η διαδρομή με το τρένο στην «κορυφή της Ευρώπης» είναι εντυπωσιακή, αλλά είναι ο σιδηροδρομικός σταθμός Jungfraujoch στην κορυφή που πολλοί θεωρούν το αποκορύφωμα της όλης εμπειρίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου