Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα των άρθρων -Τα δημοσιεύματα στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν τους συγγραφείς.

Σεπτεμβρίου 15, 2023

ΓΙΑ 25 χρόνια! Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πήρε την Αττική Οδό...

 

Την εταιρεία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε, ανακήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ προτιμητέο επενδυτή για την εκμετάλλευση για 25 χρόνια της Αττικής Οδού με τίμημα 3,27 δισ. ευρώ.

Όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ, κατά τη συνεδρίασή του την Πέμπτη, ανακήρυξε Προτιμητέο Επενδυτή στον διαγωνισμό για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για χρονικό διάστημα 25 ετών (ο «Διαγωνισμός»), την εταιρεία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. με οικονομική προσφορά 3.270.000.000 ευρώ και Επιλαχόντα Προτιμητέο Επενδυτή την ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S. με οικονομική προσφορά 3.106.000.000 ευρώ.

Εφεξής η διαδικασία θα συνεχιστεί σύμφωνα με όσα προβλέπονται στα τεύχη του Διαγωνισμού.

Να σημειωθεί ότι τα έσοδα της Αττική Οδού για το πρώτο εξάμηνο του 2023 εκτιμώνται σε περίπου 104 εκατ. ευρώ, χωρίς ΦΠΑ και είναι αυξημένα σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα κατά 10,5%.

Σε επίπεδο διελεύσεων, η μέση ημερήσια κυκλοφορία στο 6μηνο υπολογίζεται σε πάνω από 256.000 οχήματα έναντι περίπου 230.000 οχημάτων το 2022.

Η Αττική Οδός είναι ένας αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ., που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης.

Αποτελεί τον περιφερειακό οδικό άξονα της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τμήμα της σπονδυλικής στήλης του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής.

Πρόκειται για ένα προαστιακό οδικό δίκτυο και αυτοκινητόδρομο, με δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση.

Σε ορισμένα τμήματα στο μέσον του αυτοκινητόδρομου, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας. Ο αυτοκινητόδρομος έχει ελεγχόμενες προσβάσεις και αποτελείται από δύο κάθετα, διασταυρούμενα μεταξύ τους, τμήματα, την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων, μήκους περίπου 52 χλμ., και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού, μήκους περίπου 13 χλμ.

Στην Αττική Οδό εντάσσεται και τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους περίπου 5 χλμ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου