Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα των άρθρων -Τα δημοσιεύματα στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν τους συγγραφείς.

Ιουνίου 20, 2024

Πάρκα, ποδήλατα, πράσινο: Πώς το Παρίσι έγινε το ιδανικό μέρος για να αφήσεις στην άκρη το αμάξι σου

Oι κάτοικοι εγκατέλειψαν τα αυτοκίνητά τους σε μεγάλο βαθμό
 Το Παρίσι προχωρά με πρωτοβουλίες βιώσιμων μεταφορών και αλλαγές στη ζωή των κατοίκων του. Μακάρι να συνέβαινε το ίδιο και εδώ, στην Ελλάδα




Ποδηλατώντας

Το Παρίσι διαθέτει πλέον περισσότερα από 1.300 χιλιόμετρα ποδηλατόδρομων, από τα 500 χιλιόμετρα που είχε. Έχουν προστεθεί νέες λωρίδες αξίας 30 χιλιομέτρων τόσο εντός όσο και εκτός του κέντρου της πόλης για τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Εξακολουθούν να υπάρχουν ορισμένα προβλήματα με τη μετατροπή του Παρισιού σε μια πλήρως ποδηλατική πόλη, αλλά με τα στενά συνδεδεμένα διαμερίσματα του, το περπάτημα ήταν μια λύση μεταξύ των Παριζιάνων.

Περισσότερος χώρος στους πεζούς

Τα τελευταία χρόνια παραχωρήθηκε περισσότερος χώρος στους πεζούς. Το 2013 και το 2016 αντίστοιχα, το δημαρχείο απαγόρευσε την κυκλοφορία από την αριστερή και τη δεξιά όχθη του Σηκουάνα.

Οι Παριζιάνοι ψήφισαν τριπλασιασμό των τελών στάθμευσης για τους οδηγούς SUV από έξω από την πόλη τον Φεβρουάριο. Επίσης αν και είναι λιγότερο αισθητό για τον μέσο flâneur, ίσως, αλλά το Παρίσι εναντιώνεται στα πιο ρυπογόνα οχήματα.



Φωτογραφία από Viviana Ceballos

Place de Catalogne

Ένας άλλος κυκλικός κόμβος που γίνεται ακόμα πιο πράσινος είναι η Place de Catalogne κοντά στο Gare Montparnasse. Ο δήμαρχος έχει μεγάλες φιλοδοξίες να είναι αυτό το πρώτο «αστικό δάσος» του Παρισιού, το οποίο μετατρέπεται από μια περιοχή ομοιόμορφου σκυροδέματος σε μια περιοχή με 478 δέντρα. Ένα μεγάλο μέρος με γρασίδι για να κάθονται, να τρώνε και να παίζουν τα παιδιά.

Το μοντέλο πόλης των 15 λεπτών

Το μοντέλο πόλης των 15 λεπτών - μια έννοια πολεοδομικού σχεδιασμού όπου οι άνθρωποι θα ζουν σε μέρη που θα μπορούν με τα πόδια ή με το ποδήλατο να βρίσκονται σε απόσταση 15 λεπτών από όλα όσα χρειάζονται - αγκαλιάστηκε από τη δήμαρχο του Παρισιού, Αν Ινταλγκό πριν από χρόνια, αλλά έχουν γίνει κάποια βήματα για την πληρέστερη υλοποίηση του οράματος.

Αλλαγές στην πολεοδομία

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες πολεοδομικού σχεδιασμού, οι ιδιοκτήτες κτιρίων είναι υποχρεωμένοι να διασφαλίσουν ότι φιλοξενούν έναν συνδυασμό ισόγειων καταστημάτων καθώς και κατοικιών και γραφείων, λέει ο εκπρόσωπος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου