Κι ενώ η «μανία» για το Ozempic, το φάρμακο κατά του διαβήτη με τη «θαυματουργή» παρενέργεια της άμεσης απώλειας βάρους, καταλαμβάνει όλο και περισσότερες χώρες του δυτικού κόσμου, μία άλλη βιομηχανία φαίνεται να ευημερεί στις όχθες της νέας μόδας. Τα λιανικά καταστήματα ειδών ρουχισμού παρατηρούν πως η απώλεια βάρους σημαίνει κέρδος στα ταμεία τους. Καθώς το Ozempic και άλλα παρεμφερή σκευάσματα περιορίζουν απότομα την όρεξη των χρηστών για φαγητό, οι βιομηχανίες έτοιμου φαγητού στις ΗΠΑ προετοιμάζονται για το ενδεχόμενο να πρέπει να προσαρμόσουν την παραγωγή τους σε έναν πληθυσμό που θα τρώει λιγότερο. Οι πωλητές ειδών ένδυσης, από την άλλη, έχουν βρεθεί αντιμέτωποι με ένα πλήθος αδυνατισμένων Αμερικανών που διψά να αγοράσει καινούργια ρούχα.
Οι αδυνατισμένοι καταναλωτές δεν ανανεώνουν απλώς τις ντουλάπες τους. Πολλοί από αυτούς ψάχνουν πλέον πιο εφαρμοστές γραμμές και πιο φανταχτερά σχέδια. Ορισμένες μάρκες ανταποκρίνονται προσθέτοντας στις κολεξιόν τους πιο διάφανα κομμάτια.
Οι ειδικοί δηλώνουν ότι δεν μπορούν να είναι βέβαιοι πως η αιτία για τη νέα ζήτηση είναι τα φάρμακα για την απώλεια βάρους, όμως διαβεβαιώνουν πως δεν έχουν ξαναδεί τέτοια αλλαγή. Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότερα καταστήματα ρούχων έσπευδαν να προσθέσουν μεγαλύτερα μεγέθη στα ράφια τους για να εξυπηρετήσουν το αυξανόμενο βάρος του μέσου Αμερικανού καταναλωτή.
Περίπου σε ποσοστό 5% οι πελάτες του γυναικείου οίκου μόδας Lafayette 148 με έδρα τη Νέα Υόρκη αγοράζουν νέα ρούχα επειδή έχουν χάσει βάρος, αντικαθιστώντας συχνά τα ρούχα μεγέθους 12 με ρούχα μεγέθους έως και 6, όπως δήλωσε στη Wall Street Journal η Ντέρντρε Κιν, διευθύνουσα σύμβουλος της επιχείρησης. Το όφελος είναι διπλό: εκτός από την αύξηση των πωλήσεων, η Lafayette 148 εξοικονομεί χρήματα επειδή τα μικρότερα μεγέθη χρησιμοποιούν λιγότερο ύφασμα, εξήγησε στην αμερικανική εφημερίδα. Οι νέοι πελάτες δείχνουν επίσης μεγαλύτερη προθυμία να πειραματιστούν με διαφορετικά στυλ που αποκαλύπτουν το σώμα. «Οταν αισθάνεστε πιο άνετα μέσα στο σώμα σας, είστε και πιο πρόθυμοι να δοκιμάσετε πιο ακραίες εμφανίσεις», καταλήγει.
Για τη Μάγκι Ρέζεκ, το ντύσιμο αποτελούσε απλώς μια προσπάθεια να κρύψει το επιπλέον βάρος της με υπερμεγέθη πουκάμισα και φαρδιά παντελόνια. Από τότε που έχασε σχεδόν 30 κιλά με τη σεμαγλουτίδη, το δραστικό συστατικό του Ozempic, η 32χρονη μαρκετίστρια από την Ινδιανάπολη έχει αντικαταστήσει σχεδόν τα πάντα στην γκαρνταρόμπα της. Πλέον, τα βασικά της ρούχα για τους ζεστούς μήνες είναι τα crop tops και τα τζιν σορτς. Εχει αντικαταστήσει ακόμη τα αθλητικά της παπούτσια με ψηλοτάκουνα, ενώ ξεκίνησε να δείχνει τα ρούχα της και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Περίπου 15,5 εκατ. άνθρωποι, ή το 6% των ενήλικων Αμερικανών, φαίνεται να έχουν δοκιμάσει ενέσιμα φάρμακα για την απώλεια βάρους, όπως αποκαλύπτει έρευνα της εταιρείας δημοσκοπήσεων Gallup. Οι πωλήσεις των τριών μεγαλύτερων μεγεθών σε γυναικεία πουκάμισα μειώθηκαν κατά 10,9% τους πρώτους τρεις μήνες του 2024 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022 σε δώδεκα μάρκες, σύμφωνα με την Impact Analytics. Οι πωλήσεις των ίδιων πουκαμίσων στα τρία μικρότερα μεγέθη αυξήθηκαν κατά 12,1% την ίδια περίοδο.
Ωστόσο δεν βιάζονται όλοι να διαγράψουν το παρελθόν. Η Τζίλιαν Στέρμπα από το Οστιν του Τέξας έπεσε από το νούμερο 10 στο νούμερο 4. «Σχεδόν κανένα ρούχο μου δεν γινόταν να φορεθεί. Ομως έχω κρατήσει περίπου το 80%. Δεν αποκλείεται να ξαναπάρω βάρος».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου