Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα των άρθρων -Τα δημοσιεύματα στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν τους συγγραφείς.

Ιουλίου 19, 2024

Αρχαιολόγοι ανακάλυψαν θησαυρούς που μαρτυρούν ότι η ιστορία της Βίβλου είναι αληθινή – Τα μυστικά που κρύβουν τα νέα ευρήματα σε μια αρχαία πόλη

Αρχαιολόγοι που μελετούν την ιστορία της Βίβλου, αποκαλύπτουν τα μυστικά μιας αρχαίας πόλης που θα μπορούσαν να αποδεικνύουν την ιστορία του Μωυσή που οδηγεί τον λαό του στη Γη της Επαγγελίας.

Οι πρώτες απτές αποδείξεις που υποστηρίζουν την ιστορία της Βίβλου

Τα πορίσματα δημοσιεύθηκαν από την Ισραηλινή Αρχή Αρχαιοτήτων, και είναι σπουδαίας σημασίας, δεδομένου ότι την ιστορία της Βίβλου υποστηρίζουν ελάχιστες απτές αποδείξεις.

Οι θησαυροί αποκαλύφθηκαν στην περιοχή Zanoah, η οποία αναφέρεται στην Παλαιά Διαθήκη.

 

Τα σημαντικά ευρήματα και τα συμπεράσματα στα οποία οδηγούν

  • Οι ερευνητές ανακάλυψαν πέτρινους τοίχους, κεραμικά και άλλα τεχνουργήματα που χρονολογούνται πάνω από 3.200 χρόνια στο παρελθόν.
  • Σύμφωνα με τη Βίβλο, οι Ισραηλίτες έφθασαν στη Γη της Επαγγελίας, γνωστή ως Χαναάν, περί το 1406 έως το 1407 π.Χ., αφού περιπλανήθηκαν επί σαράντα χρόνια στην Έρημο.
  • Η ερευνητική ομάδα ανακάλυψε μια σπασμένη λαβή κανάτας με το όνομα  βασιλιά που αναφέρεται στη Βίβλο, παρέχοντας περισσότερες αποδείξεις για τη βιβλική ιστορία του Μωυσή.

H ιστορία της Εξόδου είναι διάσπαρτη στα βιβλία της Εξόδου, του Λεϋιτικού (το τρίτο βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης και συνέχεια της Εξόδου), Το Βιβλίο των Αριθμών (το τέταρτο βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης και συνέχεια του Λεϋιτικού) και του Δευτερονομίου (του πέμπτου και τελευταίου βιβλίου της Παλαιάς Διαθήκης).

Η ιστορία ξεκινά με τους Ισραηλίτες που ήταν σκλαβωμένοι στην Αίγυπτο, προτού ο Φαραώ συμφωνήσει να τους απελευθερώσει, αναγκασμένος από τις Δέκα Πληγές του Φαραώ.

Αρχαιολόγοι ανακάλυψαν αρχαία τεχνουργήματα που ίσως αντιστοιχούν στην ιστορία του Μωυσή που οδήγησε τους Ισραηλίτες από την Αίγυπτο στη Γη της Επαγγελίας. Φωτογραφία:www.antiquities.org.il
Αρχαιολόγοι ανακάλυψαν αρχαία τεχνουργήματα που ίσως αντιστοιχούν στην ιστορία του Μωυσή που οδήγησε τους Ισραηλίτες από την Αίγυπτο στη Γη της Επαγγελίας. Φωτογραφία:www.antiquities.org.il

Η ιστορία του Μωυσή

Ο Μωυσής οδηγεί τον λαό του προς την Ερυθρά Θάλασσα, την οποία χωρίζει θαυματουργά στα δύο ανοίγοντας τα χέρια του. Όμως, ο Φαραώ αλλάζει γνώμη, και ο αιγυπτιακός στρατός παίρνει κατά πόδας του Ισραηλίτες που εγκαταλείπουν την Αίγυπτο.

Ο Θεός διατάζει ξανά τον Μωυσή ν’ ανοίξει τα χέρια και, η θάλασσα θαυματουργά καταβροχθίζει τον στρατό. Όταν φθάνουν στη Χερσόνησο του Σινά, σύμφωνα με την Αγία Γραφή, οι Ισραηλίτες ανέβηκαν στο Όρος Σινά, όπου ο Μωυσής έλαβε τις Δέκα Εντολές.

Οι Ισραηλίτες, στη συνέχεια, κατευθύνονται στα βόρεια σύνορα της Χαναάν, όμως φοβόντουσαν πολύ να τα περάσουν και καταδικάστηκαν απ’ τον Θεό να περιφέρονται στην έρημο για δεκαετίες.

Αφού πέρασαν  χρόνια στην όαση του Κάδη-Βαρνή, οι Ισραηλίτες έφθασαν στο ανατολικό σύνορο της Χαναάν,  όπου πέθανε ο Μωυσής και θάφτηκε στο Όρος Νέμπο (το ιερό βουνό της Ιορδανίας).

Στο μεταγενέστερο Βιβλίο του Ιησού του Ναυή, ο Ιησούς του Ναυή αναλαμβάνει την ηγεσία του λαού, οδηγώντας τον στη Γη της Επαγγελίας, διασχίζοντας τον Ιορδάνη Ποταμό και κατακτώντας την Ιεριχώ- η Zanoah αναφέρεται  και στο Βιβλίο του Ιησού του Ναυή.

Στο Βιβλίο του Ιησού του Ναυή, 15:34,56, αναφέρονται τα όρια των πόλεων όπως κατανεμήθηκαν οι φυλές στην Ιουδαία,  όταν μπήκαν στη Γη της Επαγγελίας, στις οποίες περιλαμβάνεται και η Zanoah.

Το 2019, οι ερευνητές ανέσκαψαν την περιοχή, όμως τα πορίσματα της ανασκαφής δημοσιεύθηκαν τον Μάρτιο του 2024.

Η ομάδα ανακάλυψε τους τοίχους που είχαν ανεγερθεί με σειρές από μεγάλους, λευκούς ασβεστόλιθους, οι οποίοι θεωρείται ότι συγκρατούσαν τους τοίχους για καλλιεργούμενες αναβαθμίδες, οι οποίες δημιουργούσαν  ανά επίπεδα περιοχές για καλλιέργειες, και για την προστασία της απότομης υπώρειας απ’ τη διάβρωση.

Στις ανασκαφές βρέθηκε  επίσης διατηρημένη κεραμική με μια σφραγίδα στη λαβή που έφερε την επιγραφή «του Βασιλέως», προς τιμή του Βασιλιά Εζεκία, στην Ιουδαία, το 701 π.Χ.

H ζωή του βασιλιά Εζεκία περιγράφεται στη Βίβλο, στο βιβλίο των δύο Βασιλέων, κεφ. 18-20.

Στα δύο Χρονικά, εξιστορείται ότι ο Βασιλιάς άνοιξε ξανά τον Ναό του Σολομώντα -τον «Πρώτο Ναό» και τον έχτισε στο σημείο όπου ο Θεός δημιούργησε τον Αδάμ.

Στο τοπίο ήταν διάσπαρτα θραύσματα κεραμικής και περίπου το 20%  αυτών χρονολογείται την εποχή της άφιξης των Ισραηλιτών.  Τα υπόλοιπα κεραμικά κατασκευάσθηκαν στα επόμενα 900 χρόνια.

Οι ερευνητές, περιγράφοντας ένα περίτεχνο θραύσμα διακοσμητικού σκεύους από λευκό ασβεστόλιθο, είπαν:

«Το χείλος του είναι πλατύ και διακοσμημένο με τρεις ομόκεντρες ζώνες με ενδιάμεσα διαστήματα».

«Οι εξωτερικές και εσωτερικές ζώνες του σκεύους, είναι στενές και φέρουν  σχοινοειδή διακόσμηση, ενώ η κεντρική ζώνη είναι πλατιά και απεικονίζει ένα διακοπτόμενο μοτίβο πλέξης».

Επιπλέον, οι ερευνητές ανακάλυψαν κύπελα και στάμνες– μία εκ των οποίων ήταν διάτρητη, γεγονός που κάνει τους μελετητές να θεωρούν ότι χρησιμοποιούταν ως λάμπα.

Οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν επίσης καλά διατηρημένα αγγεία, με κάποια σημάδια. Είναι αρχαίες εβραϊκές σφραγίδες που σημαίνουν «του Βασιλιά»

Επίσης, ανακαλύφθηκαν μεταλλικά αντικείμενα, χωρίς ωστόσο οι επιστήμονες να διασαφηνίζουν πότε κατασκευάσθηκαν, μόνο ότι πρόκειται για μπρούτζινα κοσμήματα που περιλάμβαναν θραύσματα από ένα δαχτυλίδι και ένα σκουλαρίκι.

Άλλες πιθανές ενδείξεις που να μαρτυρούν την παρουσία αρχαίων κατοίκων στην περιοχή, περιλαμβάνουν σιδερένια εργαλεία, καρφιά σε διάφορα μεγέθη και λωρίδες από μπρούτζο για τη συγκόλληση σιδήρου.

Οι ερευνητές εξηγούν :«Ενώ είναι πιθανόν ορισμένα από τα ευρήματα να ανήκουν στο ερείπιο και να κατακρημνίστηκαν από την πλαγιά με το πέρασμα των χρόνων, τα περισσότερα απ’ αυτά, ειδικά όσα χρονολογούνται στην πρώιμη Βυζαντινή Περίοδο, σχετίζονται με δραστηριότητες καλλιέργειας που γίνονταν στις πλαγιές του λόφου».

Συμπληρώνουν ότι, «ο μεγάλος αριθμός ευρημάτων είναι ενδεικτικός της σημασίας του μέρους, ενώ τονίζει την πιθανή του σπουδαιότητα».

Ένα νέο κεφάλαιο της Βίβλου

Οι πρόσφατες ανακαλύψεις έρχονται να αποτελέσουν ένα νέο κεφάλαιο της Βίβλου, το οποίο περιλαμβάνει κρυμμένους στίχους που αποκαλύφθηκαν, αφού είχαν σβηστεί από κάποιον γραφέα πριν από 1.500 χρόνια.

Η εκπληκτική ανακάλυψη που ανάγεται στον 3ο αιώνα, περιλαμβάνει τα κεφάλαια 11 έως 12 από το Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον και αποτελεί μια απ’ τις πρώτες μεταφράσεις των Ευαγγελίων στα Ελληνικά.

Ο Ναός  Jabal al-Maqla

Υπάρχει ένα μέρος αρχαίου ναού που αποτελείται από αμάλαγες πέτρες γρανίτη στους πρόποδες του βουνού και τα ευρήματα των μικρών, αρχαίων μαρμάρινων στηλών δίπλα του, όπως ακριβώς περιγράφεται στο Βιβλίο της Εξόδου.

Λέγεται πως ο Μωυσής έχτισε έναν ναό από αμάλαγες πέτρες στους πρόποδες του όρου Σινά και έστησε  δίπλα του 12 στήλες που αντιπροσώπευαν τις 12 φυλές του Ισραήλ.

Μέχρι στιγμής, έχουν βρεθεί εννέα στήλες από με πολλά διάσπαρτα θραύσματα μαρμάρου  στην περιοχή.

Το θραύσμα είχε ένα φαρδύ χείλος με τρεις ομόκεντρες λωρίδες σε σχέδιο σαν πλέγμα και είχε διακόσμηση με σχοινί

To σημείο της λατρείας του χρυσού μόσχου

Ακόμη δύο ευρήματα σπουδαίας σημασίας στο βουνό είναι το λεγόμενο σημείο της λατρείας του χρυσού μόσχου, καθώς και σημάδια ενός νεκροταφείου.  Το κεφάλαιο 32 της Εξόδου αφηγείται την ιστορία του περιστατικού με τον χρυσό μόσχο, όπου οι Ισραηλίτες, όσο ο Μωυσής βρίσκεται στο Όρος Σινά, φτιάχνουν ένα χρυσό μοσχάρι, που ήταν αιγυπτιακή θεότητα και το λατρεύουν.

Όταν ο Μωυσής κατέβηκε απ’ το βουνό, οι προσκυνητές του χρυσού μόσχου καταδικάζονται και σκοτώνονται για ειδωλολατρία.

Ο κος. Mauro εξηγεί: «Το σημείο αυτό βρίσκεται κοντά στο βουνό,  και είναι καλυμμένο από απεικονίσεις των ανθρώπων που λάτρευαν ταύρους και αγελάδες. Το σημαντικότερο όλων είναι ότι αυτές οι βραχογραφίες βρίσκονται αποκλειστικά στη συγκεκριμένη περιοχή-δεν είναι λαξευμένες σ’ ολόκληρο το βουνό».

Ο σχισμένος βράχος στο Όρος Χωρήβ (Όρος Σινά)

Το μονοπάτι προς το εξιστορούμενο Όρος Σινά, είναι ένας επιβλητικός, σχισμένος βράχος πάνω σ’ έναν μεγάλο λόφο. Ο βράχος και ο λόφος από κάτω του φέρουν σημάδια εκτεταμένης διάβρωσης απ’ το νερό-η περιοχή ωστόσο, έχει ελάχιστες βροχοπτώσεις.

Ο κος. Mauro αναφέρει: «Πιστεύουμε ότι αυτό το ορόσημο είναι ο βράχος τον οποίο ο Θεός διέταξε τον  Μωυσή ν’ ανοίξει, αναβλύζοντας νερό απ’ το εσωτερικό του, προσφέροντάς το θαυματουργά στους Ισραηλίτες».

Η καμένη κορυφή του βουνού

Ο ιερός τόπος, λέει, βρίσκεται στη βορειοδυτική επαρχία της Σαουδικής Αραβίας, και υπάρχουν αδιάσειστες αποδείξεις που το υποστηρίζουν.

Στη συνέχεια, οι ερευνητές αναγνώρισαν το  Jabal Maqla, μία κορυφή της οροσειράς Jabal al-Lawz, ως το  όρος Σινά.  Σύμφωνα με τη Βίβλο, ο Θεός κατέβηκε από το Όρος Σινά με την μορφή φωτιάς.

Σύμφωνα με τους μελετητές  το βουνό με τις ξεκάθαρα καμένες κορυφές του υποδηλώνει αυτό το σημείο που αναφέρεται στη Βίβλο.

Σημάδια του μονοπατιού κάτω απ’ την Ερυθρά Θάλασσα

Στο Βιβλίο της Εξόδου, ο Μωυσής περπατάει με τη ράβδο του και ο Θεός χωρίζει τη θάλασσα για να περάσει ο λαός του. Σύμφωνα με την ιστορία, το νερό μετά ξαναγυρίζει, καταβροχθίζοντας τα αιγυπτιακά στρατεύματα.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η αναφορά γίνεται στην παραλία Nuweiba, το πιο πιθανό σημείο διάβασης, καθώς μελέτες έχουν βρει μονοπάτια γης κάτω απ’ το νερό.

Οι αποδείξεις αποδίδονται στον Σουηδό επιστήμονα Δρ. Lennart Moller, ο οποίος αποκάλυψε τα ευρήματα του στρατού που έτρεχε να δραπετεύσει. Υποστηρίζεται ότι βρήκαν τα σχήματα των αρμάτων που ήταν εγκιβωτισμένα σε κοράλλι, αν και το μέταλλο, όπως και  το ξύλο θα είχαν αποσυντεθεί από καιρό.

Σ’ όλη την Ερυθρά Θάλασσα, υποστηρίζεται ότι υπάρχουν ενδείξεις που μαρτυρούν πιθανή αντιστοιχία με τους καταυλισμούς του Elim, που λέγεται ότι είχε 12 πηγάδια και 70 φοινικόδεντρα με τις 12 πηγές νερού, οι οποίες  υπάρχουν έως σήμερα.

 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου