Η φωτεινή ένδειξη στο ταμπλό του αυτοκίνητου που προκαλεί τρόμο στους οδηγού
Το πορτοκαλί ή κίτρινο λαμπάκι του κινητήρα είναι αυτό που κανένας οδηγός οχήματος δε θέλει να δει αναμμένο κατά τη διάρκεια της οδήγησης!
Το συγκεκριμένο λαμπάκι που φέρει το σήμα της… λυχνίας έχει σχεδιαστεί για να υποδεικνύει πότε υπάρχει πρόβλημα με τον κινητήρα ή με κάποια λειτουργία του αυτοκινήτου.
Ακολουθούν, οι πιο συνηθισμένες αιτίες που ενεργοποιούν την συγκεκριμένη ένδειξη:
Βλάβη στα μπουζί
Το μπουζί είναι υπεύθυνο για τη δημιουργία σπινθήρα με αποτέλεσμα την ανάφλεξη του καυσίμου στον κινητήρα και την εκκίνηση του αυτοκινήτου.
Αν κάποιο μπουζί έχει πρόβλημα, τότε μπορεί να δείτε αναμμένο το check engine στο καντράν ελέγχου.
Θα πρέπει να αντικαθιστάτε τα μπουζί σύμφωνα με το πρόγραμμα συντήρησης του κατασκευαστή σας, έτσι ώστε να αποφύγετε μια δυσάρεστη αστοχία τους, μετά από αρκετή χρήση!
Βλάβη αισθητήρα ροής αέρα
Ο αισθητήρας ροής αέρα MAF είναι υπεύθυνος για τη μέτρηση και ρύθμιση της ποσότητας αέρα που εισέρχεται στον κινητήρα και βοηθά αντίστοιχα την ρύθμιση της αναλογίας καύσιμου και αέρα.
Όταν ο αισθητήρας ροής αέρα τεθεί εκτός με πρόβλημα, τότε θα δείτε αναμμένο το λαμπάκι checkengine και επιπλέον θα νιώσετε άμεσα τα συμπτώματα στην συμπεριφορά του αυτοκινήτου σας.
Τα συμπτώματα ενός χαλασμένου αισθητήρα ροής αέρα MAF περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων πρόβλημα στην επιτάχυνση του αυτοκινήτου σας, μη σταθερό ρελαντί, αυξημένη κατανάλωση καθώς και δυσκολία στην εκκίνηση του κινητήρα.
Προβλήματα στο σύστημα μετάδοσης
Το φωτάκι του κινητήρα μπορεί επίσης να το δείτε αναμμένο αν υπάρχει πρόβλημα στο σύστημα μετάδοσης του αυτοκινήτου σας. Τα πιο κοινά προβλήματα είναι τα χαμηλά υγρά μετάδοσης ή κάποια αποτυχία στο σύστημα.
Μπορείτε να καταλάβετε κάποιο πιθανό πρόβλημα στο σύστημα μετάδοσης καθώς το αυτοκίνητό σας ίσως να έχει δυσκολία στην αλλαγή των ταχυτήτων ή ακόμα και μεγάλες καθυστερήσεις στην επιτάχυνση.
Πρόβλημα με την μπαταρία ή το σύστημα ψύξης/θέρμανσης του κινητήρα
Αν έχετε πρόβλημα με την μπαταρία, τον εναλλάκτη ή το σύστημα ψύξης/θέρμανσης του κινητήρα σας, τότε πολύ πιθανόν θα δείτε αναμμένο το λαμπάκι του κινητήρα.
Σε αυτήν την περίπτωση πρέπει άμεσα να επισκεφθείτε το κοντινότερο ηλεκτρολογείο αυτοκινήτων για να δείτε που ακριβώς βρίσκετε το πρόβλημα καθώς μπορεί να χρειάζεστε αλλαγή μπαταρίας ή να υπάρχει κάποια πιο περίπλοκη βλάβη στο αυτοκίνητό σας.
Αυτά ήταν τα πιο συχνά προβλήματα που παρουσιάζονται σε ένα αυτοκίνητο, αν δείτε αναμμένη την λυχνία του check engine.
Βλάβη αισθητήρα οξυγόνου (αισθητήρας Λάμδα)
Ένας από τους πιο συνηθισμένους λόγους που βλέπουμε το λαμπάκι κινητήρα αναμμένο είναι ένας ελαττωματικός ή χαλασμένος αισθητήρας οξυγόνου (ή αλλιώς αισθητήρας λάμδα).
Οι αισθητήρες λάμδα διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο στην παρακολούθηση της αναλογίας του εισερχόμενου αέρα προς το καύσιμο του κινητήρα και όταν αποτύχουν, έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της κατανάλωσης καθώς και τη μείωση της απόδοσης του αυτοκινήτου σας.
Άλλα συμπτώματα χαλασμένου αισθητήρα λάμδα είναι επίσης το τραχύ ρελαντί, η αυξημένη εκπομπή καυσαερίων και η αισθητά διαφορετική απόδοση του αυτοκινήτου σας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου