Ανάμεσα στους αγνοούμενους είναι ο λεγόμενος «Βρετανός Μπιλ Γκέιτς», Μάικ Λιντς, η 18χρονη κόρη του Χάνα και ο πρόεδρος της τράπεζας Morgan Stanley International Τζόναθαν Μπλούμερ
.Οι δύτες που συμμετέχουν στην επιχείρηση έρευνας λένε ότι το σκάφος αξίας 30 εκατομμυρίων λιρών έχει ακινητοποιηθεί στον πυθμένα σε βάθος 50 μέτρων κάτω από την επιφάνεια με «σχεδόν τα πάντα άθικτα». Ωστόσο τα έπιπλα εμποδίζουν τις προσπάθειες των δυτών να εισέλθουν στο εσωτερικό του και να αναζητήσουν σορούς επιβατών.
Επειδή το βάθος είναι μεγάλο κάθε δύτης έχει στην διάθεση του 12 λεπτά για να καταδυθεί. Σύμφωνα με όσα μεταδίδουν ιταλικά ΜΜΕ, ο κάθε δύτης μπορεί να ερευνήσει για περίπου 10 λεπτά το σκάφος. Μέχρι στιγμής οι δύτες έχουν επεξεργαστεί το εξωτερικό κομμάτι και την γέφυρα του γιοτ. Δεν έχουν καταφέρει να δουν μέσα στο σκάφος και αναζητούν τρόπο για να εισέλθουν στο εσωτερικό.
«Δεν το περιμέναμε»
Από τις μαρτυρίες των διασωθέντων φαίνεται ότι η βύθιση έγινε μέσα σε λίγα λεπτά γι’ αυτό υπάρχουν φόβοι ότι οι 6 αγνοούμενοι έχουν παγιδευτεί μέσα στο σκάφος.
Η καταιγίδα χτύπησε στις 05:00 τα ξημερώματα όταν όλοι οι επιβάτες κοιμόντουσαν στις καμπίνες τους. Κάποιοι βγήκαν στο κατάστρωμα για να δουν τι συνέβαινε και γι’ αυτό κατάφεραν να πέσουν στο νερό και να γλιτώσουν. Συνολικά 15 άτομα, ανάμεσα τους και η σύζυγος του Μάικ Λιντς διασώθηκαν από το ναυάγιο.
Ο καπετάνιος του πλοίου, Τζέιμς Κάτφιλντ διασώθηκε και νοσηλεύεται σε νοσοκομείο κοντά στο Παλέρμο. Βρίσκεται σε κατάσταση σοκ και κατάφερε να πει μία μόνο φράση στην ιταλική εφημερίδα La Repubblica: «Δεν περιμέναμε να συμβεί αυτό».
Έφταιγε το κατάρτι για την βύθιση;
Το υπερπολυτελές γιοτ ήταν αγκυροβολημένο λίγο έξω από το λιμάνι κοντά στις ακτές του Πορτιτσέλο όταν χτυπήθηκε από την καταιγίδα.
Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες, το αλουμινένιο κατάρτι του, ύψους 11,51 μέτρων που ήταν το ψηλότερο στον κόσμο έσπασε στα δύο. Το σενάριο που εξετάζεται, σύμφωνα με ναυτιλιακούς εμπειρογνώμονες, είναι αφού έσπασε να αναποδογύρισε το γιοτ, το οποίο τελικά παρασύρθηκε στον βυθό.
Ο πρώην διευθυντής του ναυπηγείου και τεχνικός ναυτιλιακός επιθεωρητής, Τζίνο Σιριάτσι δήλωσε στην ιταλική εφημερίδα Corriere Della Sera ότι μόλις έπεσε το κατάρτι, το πλοίο ήταν πολύ πιο επιρρεπές σε κλίση και κύλιση καθώς χτυπιόταν από τα κύματα χωρίς τα πανιά να το σταθεροποιούν.
Εξήγησε ότι στην περίπτωση του γιοτ η νεροποντή ήταν τόσο βίαιη που το σκάφος, το οποίο είχε παρασυρθεί από το σπασμένο κατάρτι του, έγειρε στο νερό μέχρι που η άκρη του καταστρώματος γλίστρησε κάτω από την επιφάνεια.
Η βύθιση είναι πιθανόν να κράτησε μόλις λίγα λεπτά και το γιοτ βούλιαξε γρήγορα καθώς έμπαζε νερά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου