Σεπτεμβρίου 02, 2024
Πώς η εποχή του «οι άντρες ήταν άντρες» γέννησε τα πρώτα drag show της Αμερικής
Η δεκαετία του 1920 ήταν σαν τη δεκαετία του 1990: ένας αέρας ελευθερίας, ευημερίας και ανοιχτότητας κυριαρχούσε στην αμερικανική κουλτούρα.
Στο νέο βιβλίο Beautiful: The Story of Julian Eltinge, America’s Greatest Female Impersonator, ο συγγραφέας Andrew L Erdman καταγράφει τη ζωή ενός καλλιτέχνη των αρχών του αιώνα, του οποίου η καριέρα εξακολουθεί να θεωρείται ριζοσπαστική περισσότερα από ογδόντα χρόνια μετά το θάνατό του.
Ο Julian Eltinge ήταν διάσημος, για το περίτεχνο μακιγιάζ του που δημιουργούσε μια οπτική ψευδαίσθηση και για τους στενούς κορσέδες του. «Εκείνος ήταν αυτή η τέλεια, όμορφη γυναίκα», δήλωσε ο Erdman σε συνέντευξή του. «[Η γυναικεία μίμηση] ομαλοποιήθηκε πολύ τη δεκαετία του 1920 … υπήρχε πολύ παιχνίδι των φύλων και άνοιγμα σε όλο το φάσμα».
Η δεκαετία
Πιθανότατα να μην το γνωρίζατε, αλλά στις δεκαετίες του 1910 και του 1920, το «varsity» αναφερόταν τόσο στα κολεγιακά drag musical – «κανονικοί» τύποι με υπέροχα φορέματα και λαμπερά τακούνια- όσο και στο ποδόσφαιρο.
Το University of Michigan Mimes, το University of Wisconsin Haresfoot Club, το Princeton Triangle Club και αμέτρητα άλλα αποτελούσαν το καμάρι των αντίστοιχων πανεπιστημιουπόλεών τους.
Mετά την κατάρρευση του χρηματιστηρίου και την άνοδο του φασισμού στην Ευρώπη, πολλοί performers και crossdressers λογοκρίθηκαν, η δουλειά τους ποινικοποιήθηκε και η δήθεν «επιστημονική» σκέψη που εξυπηρετούσε πολιτικά συμφέροντα και αντικατόπτριζε την δυσωδία της κοινωνίας, τους βάφτισε «διεστραμμένους»
Το 1923, πρωτοσέλιδα εφημερίδων εγκωμίαζαν τον πασαδόρο του Dartmouth, Haley Mills, επειδή «απολάμβανε διπλά τα φώτα της δημοσιότητας» ως «αστέρας του gridiron» και «μιμητής γυναικείων ρόλων». Οι νεαροί άνδρες που έδειχναν ιδιαίτερα απολαυστικοί με φούστες και παπούτσια συχνά αποκαλούνταν «broilers» – όπως τα νόστιμα κοτόπουλα.«Γάμοι χωρίς γυναίκες»
Πολλά από τα ονόματα αυτών των διασκεδαστών, συμπεριλαμβανομένων των Julian Eltinge, Bothwell Brown, Bert Savoy και Karyl Norman, έχουν αποσιωπηθεί με την πάροδο των δεκαετιών. Αλλά δεν υπήρχε τίποτα σκοτεινό γι’ αυτούς τότε. Διοικούσαν τεράστια πλήθη, απολάμβαναν συμβόλαια αξίας εκατοντάδων και χιλιάδων δολαρίων την εβδομάδα και πρωταγωνιστούσαν στα πάντα, από θεάματα βαριετέ μέχρι θεατρικά μιούζικαλ και βωβές ταινίες.
Από το 1912 έως τα τέλη της δεκαετίας του 1930, το θέατρο Julian Eltinge στεκόταν περήφανα στη διεύθυνση West 42nd Street στο Μανχάταν, παρουσιάζοντας μερικά από τα πιο δημοφιλή έργα αυτής της κατεξοχήν αμερικανικής μορφής τέχνης, το σόου του Μπρόντγουεϊ. Το Eltinge μετονομάστηκε μερικές φορές, και στις αρχές της δεκαετίας του 1990, κυριολεκτικά το σήκωσαν και το μετέφεραν κάτω από το τετράγωνο για να γίνει το κινηματογραφικό συγκρότημα Οι τοιχογραφίες στην οροφή λέγεται ότι είναι ιδεαλιστικά οράματα της γυναικείας φύσης εμπνευσμένα από τις απαιτητικές μιμήσεις του Julian Eltinge.
Mετά την κατάρρευση του χρηματιστηρίου και την άνοδο του φασισμού στην Ευρώπη, πολλοί performers και crossdressers λογοκρίθηκαν, η δουλειά τους ποινικοποιήθηκε και η δήθεν «επιστημονική» σκέψη που εξυπηρετούσε πολιτικά συμφέροντα και αντικατόπτριζε την δυσωδία της κοινωνίας, τους βάφτισε «διεστραμμένους».
Είναι αλήθεια ότι οι genderqueer θα παρέμεναν καταπιεσμέν@ μέχρι την εξέγερση του Stonewall και όχι μόνο.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου