Στις αμερικανικές εκλογές του 2024 σημειώθηκε ρεκόρ στη συγκέντρωση
κεφαλαίων, με συνολικά 15,9 δισεκατομμύρια δολάρια να έχουν συγκεντρωθεί από τους υποψηφίους, όπως αναφέρει η οργάνωση OpenSecrets.Το ποσό αφορά τόσο την προεκλογική καμπάνια της Δημοκρατικής αντιπροέδρου, Κάμαλα Χάρις, και του Ρεπουμπλικανού πρώην προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, όσο και των υποψηφίων για το Κογκρέσο. Το νέο αυτό ρεκόρ ξεπερνά κατά πολύ το προηγούμενο του 2020, που έφτανε τα 15,1 δισεκατομμύρια δολάρια, και είναι υπερδιπλάσιο του αντίστοιχου ποσού για το 2016, που ήταν 6,5 δισεκατομμύρια δολάρια.
Στη μάχη για τον Λευκό Οίκο, η Χάρις συγκέντρωσε περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια, εκ των οποίων το 40% προέρχεται από μικρούς δωρητές. Επιπλέον, οι πολιτικές επιτροπές που τη στηρίζουν πρόσθεσαν στο ποσό 586 εκατομμύρια δολάρια. Από την πλευρά του, ο Τραμπ συγκέντρωσε 382 εκατομμύρια δολάρια, με το 28% αυτών να προέρχονται από μικρές συνεισφορές, ενώ οι επιτροπές υποστήριξής του συνεισέφεραν επιπλέον 694 εκατομμύρια.
Ο μεγαλύτερος δωρητής για τη φετινή εκλογική περίοδο είναι ο τραπεζίτης Τίμοθι Μέλον, 81 ετών, ο οποίος προσέφερε 197 εκατομμύρια δολάρια σε υποψηφίους των Ρεπουμπλικανών, συμπεριλαμβανομένου του Τραμπ. Από την άλλη πλευρά, οι Δημοκρατικοί είδαν σημαντικές δωρεές από τον Μάικλ Μπλούμπεργκ, με 93 εκατομμύρια δολάρια, ενώ ο Τζορτζ Σόρος πρόσφερε 56 εκατομμύρια μέσω της επιτροπής του.
Η πλειονότητα των κονδυλίων, συνολικά 10,5 δισεκατομμύρια δολάρια, κατευθύνθηκε σε πολιτική διαφήμιση. Συνολικά, οι καμπάνιες των δύο βασικών υποψηφίων δαπάνησαν 2,6 δισεκατομμύρια δολάρια για διαφημίσεις από τον Μάρτιο μέχρι την 1η Νοεμβρίου, με την εκστρατεία της Χάρις να ξοδεύει 1,6 δισεκατομμύρια και αυτή του Τραμπ 993 εκατομμύρια δολάρια. Η στρατηγική της Χάρις εστίασε σε ζητήματα φορολογίας, υγείας, δικαιωμάτων και οικονομίας, ενώ η καμπάνια του Τραμπ επικεντρώθηκε στη μετανάστευση, τον πληθωρισμό, την εγκληματικότητα και την οικονομική πολιτική.
Οι πολιτείες-κλειδιά όπου οι δύο υποψήφιοι επικέντρωσαν τις δαπάνες τους ήταν η Πενσιλβάνια, το Μίσιγκαν και η Τζόρτζια. Παρόλο που οι ψηφοφόροι χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τα κοινωνικά δίκτυα, μόνο το 17% των συνολικών δαπανών των δύο εκστρατειών πήγε σε διαδικτυακές διαφημίσεις. Οι Δημοκρατικοί ξόδεψαν 132,4 εκατομμύρια δολάρια στις πλατφόρμες της Meta (Facebook και Instagram), ενώ οι Ρεπουμπλικάνοι δαπάνησαν 24,7 εκατομμύρια δολάρια. Στην πλατφόρμα Χ (πρώην Twitter), οι Ρεπουμπλικάνοι ξόδεψαν 1,1 εκατομμύριο, ενώ οι Δημοκρατικοί περιορίστηκαν σε 150.000 δολάρια, σύμφωνα με τα στοιχεία της AdImpact.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου