Σημαντική ημέρα ξημέρωσε για την Θεσσαλονίκη, καθώς σήμερα
(30/11/2024) το μεσημέρι στις 12:00 θα πραγματοποιηθεί η τελετή έναρξης λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης.Στην εκδήλωση θα παρευρεθεί η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, ενώ ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα εκφωνήσει ομιλία, σηματοδοτώντας την έναρξη μιας νέας εποχής για τις δημόσιες συγκοινωνίες της πόλης.
Η παράδοση του έργου στο κοινό θα γίνει στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας, όπου βρίσκεται το υπερσύγχρονο κέντρο ελέγχου λειτουργίας και ασφάλειας του Μετρό.
Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της τελετής, οι πύλες του Μετρό θα ανοίξουν για τους πολίτες, οι οποίοι θα μπορούν να χρησιμοποιούν δωρεάν τις γραμμές έως και την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου. Από την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου θα τεθεί σε ισχύ το νέο, μειωμένο εισιτήριο, με κόστος 0,60 ευρώ, το οποίο θα ισχύει τόσο για το Μετρό όσο και για τα αστικά λεωφορεία. Παράλληλα, η τιμή της μηνιαίας κάρτας διαδρομών θα ανέρχεται στα 16 ευρώ.
Η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης
Η βασική γραμμή του Μετρό, μήκους 9,6 χιλιομέτρων, εκτείνεται από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι την Νέα Ελβετία, περιλαμβάνοντας 13 σταθμούς. Οι δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς διασφαλίζουν ταχύτητα και αποτελεσματικότητα στις μετακινήσεις, με ολόκληρη τη διαδρομή να διαρκεί μόλις 17 λεπτά.
Το έργο είναι σχεδιασμένο να εξυπηρετεί έως και 250.000 επιβάτες ημερησίως, ενισχύοντας τις δημόσιες συγκοινωνίες της πόλης και μειώνοντας τη συμφόρηση στο κέντρο.
Οι συρμοί του Μετρό είναι 18 στο σύνολο, τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι και υπερ-αυτόματοι, καθώς κινούνται χωρίς οδηγό. Ωστόσο, για λόγους ασφαλείας, κάθε συρμός θα συνοδεύεται από συνοδό, ενώ οι σταθμοί διαθέτουν αυτόματες θύρες που εγγυώνται ασφαλή πρόσβαση.
Η επέκταση
Το επόμενο μεγάλο ορόσημο του έργου θα είναι η παράδοση της επέκτασης προς την Καλαμαριά στα τέλη του 2025, με την προσθήκη πέντε επιπλέον σταθμών. Παράλληλα, έχουν ήδη ξεκινήσει οι σχεδιασμοί για επεκτάσεις προς τις δυτικές και βόρειες συνοικίες της Θεσσαλονίκης, ενισχύοντας τη συνδεσιμότητα σε ολόκληρη την πόλη.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης αποτελεί ένα έργο-ορόσημο για τη συμπρωτεύουσα, που αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα ζωής των κατοίκων, να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των επισκεπτών της και να αναδείξει την πόλη σε κόμβο σύγχρονων υποδομών.
Πώς θα λειτουργεί το μετρό της Θεσσαλονίκης
Το υπόγειο ταξίδι με το μετρό της Θεσσαλονίκης, από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη, δηλαδή από τη Νέα Ελβετία μέχρι και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, θα διαρκεί 17 λεπτά μαζί με τις 13 στάσεις για να διασχίσει τα 9,8 χλμ. της διαδρομής, με τη μέση ωριαία ταχύτητα του κάθε συρμού θα είναι 40 χλμ./ώρα και μέγιστη τα 80 χλμ./ώρα.
Η αναμενόμενη ημερήσια επιβατική κίνηση στο μετρό Θεσσαλονίκης θα ανέρχεται σε περίπου 254.000 επιβάτες, με μεταφορική ικανότητα 18.000 επιβατών ανά ώρα και ανά κατεύθυνση, ενώ με την ενσωμάτωση της επέκτασης προς Καλαμαριά σε ένα χρόνο θα προστεθούν άλλοι 78.000 με 80.000 επιβάτες ημερησίως.
Η χρονική απόσταση μεταξύ των 18 συρμών που θα κινούνται στη γραμμή του μετρό θα είναι αρχικά 3,5 λεπτά και σταδιακά, με την ενσωμάτωση και των άλλων 15 νέων συρμών που θα εξυπηρετούν την επέκταση της Καλαμαριάς με πέντε σταθμούς, αυτή θα μειωθεί στο 1,5 λεπτό. Οι συρμοί είναι κατασκευασμένοι από ανακυκλώσιμα υλικά κατά 92% και σε κάθε έναν από αυτούς, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, θα μπορούν να επιβιβάζονται 465 άτομα (καθήμενοι και όρθιοι).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου