Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα των άρθρων -Τα δημοσιεύματα στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν τους συγγραφείς.

Δεκεμβρίου 29, 2024

Νότια Κορέα: Επταήμερο πένθος για το αεροπορικό δυστύχημα – Προσευχήθηκε για τα θύματα ο πάπας Φραγκίσκος

Η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας ανακοίνωσε επταήμερο εθνικό πένθος, που θα διαρκέσει έως τις 4 Ιανουαρίου, μετά την τραγωδία με την συντριβή αεροσκάφους Boeing της Jeju Air στο διεθνές αεροδρόμιο της Μουάν, η οποία στοίχισε τη ζωή σχεδόν σε όλους τους 181 επιβαίνοντες.

Ο πάπας Φραγκίσκος προσευχήθηκε για τα θύματα της αεροπορικής καταστροφής.


 «Οι σκέψεις μου κατευθύνονται προς το πλήθος των οικογενειών της Νότιας Κορέας που πενθούν σήμερα μετά την δραματική αεροπορική συντριβή. Ενώνομαι μέσω της προσευχής με τους επιζήσαντες και τους νεκρούς», δήλωσε ο ποντίφικας.

Ο τελικός απολογισμός των νεκρών από το αεροπορικό δυστύχημα στη Νότια Κορέα είναι 179, που σημαίνει ότι μόνο δύο άνθρωποι επέζησαν, αναφέρει η πυροσβεστική υπηρεσία.


Δύο μέλη του πληρώματος επέζησαν από τη συντριβή της Jeju Air αφού ανασύρθηκαν από την ουρά του αεροπλάνου. Και οι δύο νοσηλεύονται στο νοσοκομείο, αλλά η κατάστασή τους δεν έχει γίνει ακόμη γνωστή.


Από τους νεκρούς, οι 84 είναι άνδρες και οι 85 είναι γυναίκες ενώ το φύλο των 10 ατόμων δεν έχει επιβεβαιωθεί, σύμφωνα με τις αρχές.

Φωτογραφία: Reuters

Η Jeju Air, ιδρυθείσα το 2005, είναι αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους που εκτελεί πτήσεις προς Ιαπωνία, Ταϊλάνδη, Φιλιππίνες, καθώς και εγχώριες διαδρομές. Το αεροσκάφος Boeing 737-800 που εμπλέκεται στο δυστύχημα κατασκευάστηκε το 2009.

Προειδοποίηση για σμήνος πουλιών

Σύμφωνα με το Υπουργείο Γης, Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο είναι υπεύθυνο για την αεροπορική ασφάλεια της χώρας, ο πύργος ελέγχου είχε εκδώσει προειδοποίηση για πιθανή σύγκρουση με σμήνος πουλιών στις 8:57 π.μ. (τοπική ώρα), μόλις έξι λεπτά πριν το δυστύχημα.

«Κατά την προσπάθεια προσγείωσης στον διάδρομο Νο. 1, ο πύργος ελέγχου εξέδωσε προειδοποίηση για πιθανή σύγκρουση με σμήνος πουλιών και ο πιλότος δήλωσε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λίγο αργότερα», ανέφερε το υπουργείο.

Ο πιλότος εξέδωσε σήμα συναγερμού (mayday) στις 8:59 π.μ., ενώ η πρώτη προσπάθεια προσγείωσης έγινε στις 9:00 π.μ.

Το αεροσκάφος συνετρίβη στις 9:03 π.μ., χωρίς να έχει ανοίξει το σύστημα τροχών για την προσγείωση.

Αύξηση των περιστατικών με σμήνη πτηνών

Το Υπουργείο απέρριψε τους ισχυρισμούς ότι το μήκος του διαδρόμου συνέβαλε στο δυστύχημα. Ο διάδρομος στο αεροδρόμιο του Μουάν έχει συνολικό μήκος 2.800 μέτρα, αλλά λόγω έργων κατασκευής η διαθέσιμη απόσταση ήταν περίπου 2.500 μέτρα.

Η Κορεατική Αρχή Αεροδρομίων (KAC) ανέφερε ότι τα 14 διεθνή και εγχώρια αεροδρόμια που διαχειρίζεται έχουν σημειώσει αύξηση περιστατικών με σμήνη πτηνών τα τελευταία χρόνια.

Συγκεκριμένα:

  • 76 το 2020
  • 109 το 2021
  • 131 το 2022
  • 152 το 2023

Η KAC υπογράμμισε ότι χρησιμοποιεί ηχητικά συστήματα που τα αποτρέπουν να πλησιάσουν και άλλα μέτρα για την απομάκρυνση των πτηνών από τις περιοχές προσγείωσης και απογείωσης.

Ανακτήθηκε το μαύρο κουτί

Το Υπουργείο Μεταφορών της χώρας έστειλε μέλη του Συμβουλίου Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων στο αεροδρόμιο του Μουάν το απόγευμα της Κυριακής.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου