Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα των άρθρων -Τα δημοσιεύματα στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν τους συγγραφείς.

Φεβρουαρίου 02, 2025

Βρέθηκε αριστούργημα του Βίνσεντ βαν Γκογκ αξίας εκατομμυρίων σε παζάρι γκαράζ

 

Ανακαλύφθηκε ένας άγνωστος πίνακας του Βίνσεντ βαν Γκογκ αξίας

14,5 εκατομμυρίων ευρώ σε ένα παζάρι στη Μινεσότα


Ένας συλλέκτης αρχαιοτήτων αγόρασε έναν πίνακα για 50 δολάρια (48 ευρώ) σε μια πώληση γκαράζ στη Μινετόνκα της Μινεσότα το 2016. Βρέθηκε ανάμεσα σε φωτογραφίες και παλιές κορνίζες, ο προηγούμενος ιδιοκτήτης δεν είχε ιδέα για την προέλευση του έργου τέχνης.


Τώρα πιστεύεται ότι ο πίνακας, "Elimar", θα μπορούσε να είναι ένα αυθεντικό έργο του Ολλανδού καλλιτέχνη Βίνσεντ βαν Γκογκ, που πιθανώς ζωγραφίστηκε το 1889 κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο ψυχιατρικό σανατόριο Saint-Paul στο Saint-Rémy-de-Provence της Γαλλίας.


Αυτός ο καμβάς θα μπορούσε να είναι μέρος της πιο παραγωγικής εποχής του - της ίδιας περιόδου κατά την οποία ο καλλιτέχνης δημιούργησε τα έργα "The Starry Night" και "Prisoners' Round".


Η πιθανή αξία του νεοανακαλυφθέντος αριστουργήματος έχει εκτιμηθεί σε περίπου 15 εκατομμύρια δολάρια (14,5 εκατομμύρια ευρώ).

Ο νέος ιδιοκτήτης είχε υποβάλει σχετικό αίτημα στο Μουσείο Βαν Γκογκ στο Άμστερνταμ το 2018. Ωστόσο, το μουσείο υποστήριξε ότι δεν πίστευε ότι επρόκειτο για αυθεντικό έργο του Βαν Γκογκ. Στη συνέχεια, παρέδωσαν τον πίνακα στην LMI Group το 2019, η οποία πέρασε περίπου πέντε χρόνια για να συντάξει μια πρόσφατα δημοσιευμένη έκθεση για την αυθεντικότητα του πίνακα.

Η LMI αξιολόγησε το "Elimar" ως παράδειγμα της πρακτικής του van Gogh να "μεταφράζει" έργα άλλων καλλιτεχνών, στην προκειμένη περίπτωση το "Πορτρέτο του Niels Gaihede" του Δανού καλλιτέχνη Michael Ancher.


Η κεντρική φιγούρα του "Elimar" είναι ένας ψαράς με μελαγχολικό βλέμμα, που κοιτάζει μακριά στο βάθος, ενώ χρησιμοποιεί την χαρακτηριστική ζωηρή προσέγγιση του van Gogh στο χρώμα. "Τα πορτρέτα ψαράδων και τα θέματα της ζωής στη θάλασσα ήταν μερικά από τα πρώτα του θέματα", αναφέρεται στην έκθεση.


Στην έκθεση 458 σελίδων, η LMI εξηγεί πώς αξιολόγησε την προέλευση του πορτραίτου. "Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ένα έργο του van Gogh που δεν είχε καταγραφεί προηγουμένως εμφανίζεται σήμερα στην αγορά για διάφορους λόγους", αναφέρεται.

"Ο αποδιοργανωτικός τρόπος ζωής του Βαν Γκογκ, που προκλήθηκε από την κακή του υγεία και τις αυθόρμητες μετακινήσεις του, είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια σημαντικού αριθμού έργων του, ακόμη και προσωπικών του αντικειμένων".

Μέρος των προσπαθειών της εταιρείας να πιστοποιήσει την αυθεντικότητα του έργου προήλθε από την ανάλυση της γραπτής επιγραφής του ονόματος του έργου "Elimar" στον καμβά.

Η πρόεδρος της Scientific Analysis of Fine Art, Jennifer Mass, διαπίστωσε επίσης ότι ο αριθμός των κλωστών του καμβά ταιριάζει με αυτούς που χρησιμοποιούνταν κατά την εποχή εκείνη, καθώς και με τις χρωστικές ουσίες που χρησιμοποιήθηκαν για τη ζωγραφική του έργου.


Μια χρωστική ουσία όμως καταγράφηκε ως ανωμαλία. Η χρωστική ουσία που χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία των βιολετί αποχρώσεων στον ουρανό του πορτραίτου πιστώθηκε σε μια γαλλική πατέντα από τις αρχές του 20ού αιώνα. Ωστόσο, η έρευνα των δικηγόρων ευρεσιτεχνίας βρήκε μια πατέντα για τη χρωστική ουσία που καταχωρήθηκε στο Παρίσι το 1883 - όπου ο αδελφός του van Gogh, Theo, θα μπορούσε να την έχει προμηθευτεί και να την έχει στείλει στον ζωγράφο.

Ενώ η εκτεταμένη έρευνα των 20 εμπειρογνωμόνων του LMI υποδηλώνει ότι το "Elimar" είναι ένα πραγματικό van Gogh, δεν έχει ακόμη πιστοποιηθεί επίσημα. Για να συμβεί αυτό, πρέπει να επικυρωθεί από έναν μελετητή του Μουσείου Βαν Γκογκ στο Άμστερνταμ, το οποίο αρχικά απέρριψε τον ισχυρισμό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου