2) Τα βήματα
Συγκεκριμένα βήματα θα πρέπει να ακολουθήσει κάποιος προκειμένου να δει εάν είναι δικαιούχος του ΚΟΤ. Αναλυτικά ο πολίτης:
- Μόλις εισέλθει στο σύστημα της ΗΔΙΚΑ θα πρέπει να επιβεβαιώσει τον ΑΜΚΑ του και να συναινέσει στο επεξεργαστούν τα στοιχεία που απαιτούνται (τα δικά του, του/της συζύγου και των προστατευόμενων τέκνων του).
- Αφού συναινέσει σε αυτό, θα εμφανιστεί φόρμα που θα αναφέρει κάποια προσωπικά στοιχεία του στην οποία θα πρέπει να επιλέξει την κατηγορία του ΚΟΤ για την οποία επιθυμεί να υποβάλει αίτηση.
- Θα πρέπει να συμπληρώσει τον αριθμό παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, το e-mail του και έναν αριθμό κινητού τηλεφώνου που αυτά θα χρησιμοποιηθούν για να αποσταλούν τυχόν ειδοποιήσεις.
- Θα πρέπει να επιβεβαιώσει τα στοιχεία που εμφανίζονται για την κατηγορία ΚΟΤ για την επιθυμεί να υποβάλει αίτηση.
Εφόσον έχουν δοθεί όλες οι τυχόν απαιτούμενες συναινέσεις των ενήλικων μελών του νοικοκυριού του και έχει γίνει η συμπλήρωση όλων των απαιτούμενων πεδίων μετά θα εμφανιστεί η πληροφορία αναφορικά με το εάν πληροί τα κριτήρια ή όχι.
Συνεπώς για να καταστεί ο πολίτης δικαιούχος του ΚΟΤ θα πρέπει να κλικάρει στο [Υποβολή Αίτησης]:
- και εάν πληροί τα κριτήρια, τότε θα εμφανιστεί και το όριο τετραμηνιαίας κατανάλωσης για τιμολόγηση με το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο που αιτήθήκε.
- εάν όμως δεν συμβεί αυτό, τότε θα αναφέρονται αναλυτικά οι λόγοι για τους οποίους απορρίφθηκε.
3)Η αλλαγή παρόχου
Εάν ο καταναλωτής του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου ρεύματος αλλάξει πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας, τότε θα πρέπει να κάνει τις εξής ενέργειες προκειμένου να παραμείνει στο ΚΟΤ. Αναλυτικά ο πολίτης θα πρέπει:
- Να ολοκληρώσει τη διαδικασία για την μεταφορά της παροχής του στο νέο πάροχο.
- Να καλέσει στην τηλεφωνική γραμμή του ΔΕΔΔΗΕ (11500) προκειμένου να βεβαιωθεί πως η παροχή του είναι συνδεδεμένη με το ΑΦΜ του.
- Να ακυρώσει την παλιά αίτηση του ΚΟΤ που είχε υποβάλλει στον προηγούμενο πάροχό του.
- Να υποβάλει στον καινούριο πάροχο νέα αίτηση για το ΚΟΤ.
4) Σε ποιες περιπτώσεις κόβεται το ρεύμα
Το ρεύμα κόβεται σε δικαιούχο του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου όταν έχει αφήσει συνεχόμενα δύο απλήρωτους λογαριασμούς. Σε αυτήν την περίπτωση ο καταναλωτής ενδέχεται να λάβει σχετική ενημέρωση, ωστόσο αυτό είναι στην ευχέρεια του παρόχου το πώς θα το διαχειριστεί. Πάντως η διακοπή του ρεύματος μπορεί να γίνει μόνο τους παρακάτω μήνες αν υπάρχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές από τον καταναλωτή:
- Από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο.
- Από τον Σεπτέμβριο έως τον Οκτώβριο.
ΚΟΤ: Πότε θα τεθεί εκτός λειτουργίας η πλατφόρμα για τις αιτήσεις και πότε ανοίγει εκ νέου
Σύμφωνα με ενημέρωση από την ιστοσελίδα της ΗΔΙΚΑ, μετά το πέρας της προθεσμίας για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων του φορολογικού έτους 2024 ( δηλαδή μετά τις 21 Ιουλίου) η εφαρμογή για το ΚΟΤ θα τεθεί εκτός λειτουργίας, ώστε να αναβαθμιστεί με τα οικονομικά δεδομένα του 2024. Μετά την αναβάθμιση και την επαναλειτουργία του συστήματος, οι δικαιούχοι θα πρέπει να υποβάλλουν εκ νέου αίτηση.
Μάλιστα η πλατφόρμα για τις αιτήσεις αναφορικά με το ΚΟΤ αναμένεται να ανοίξει ξανά εκτός μεγάλου απροόπτου το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου