Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα των άρθρων -Τα δημοσιεύματα στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν τους συγγραφείς.

Δεκεμβρίου 05, 2025

Απαγορεύτηκε διαφήμιση συμπληρώματος διατροφής που πωλείται και στην Ελλάδα – Κρίθηκε παραπλανητική για τους καταναλωτές

Tο σποτ υπερβάλλει στις ιδιότητες του προϊόντος, δημιουργώντας

παραπλανητική εντύπωση για την ενίσχυση της ανοσίας


Το Ινστιτούτο Αυτορρύθμισης Διαφήμισης (IAP) στην Ιταλία εξέδωσε εντολή (αρ. 33/25 της 17/11/2025) κατά της εταιρείας ESI Srl για τη τηλεοπτική διαφήμιση του συμπληρώματος διατροφής Immunilflor. Το σποτ, που προβλήθηκε στο κανάλι Canale 9 τον Οκτώβριο του 2025, κρίθηκε προφανώς αντίθετο με τα άρθρα 2 (παραπλανητική εμπορική επικοινωνία) και 23bis (συμπληρώματα διατροφής και διαιτητικά προϊόντα) του Κώδικα Αυτορρύθμισης Εμπορικής Επικοινωνίας.

 Η διαφήμιση επικεντρωνόταν στο σλόγκαν «Για να ενισχύσετε τις άμυνες του οργανισμού». Στο σποτ, μια γυναίκα, αρχικά πολύ ντυμένη, απαντά σε μια φωνή εκτός κάδρου ότι πρέπει να «ντυθεί» για τις άμυνες του οργανισμού. Ο αφηγητής προτείνει τότε τη χρήση του Immunilflor ως συμπλήρωμα διατροφής φυσικής προέλευσης «για τη φυσιολογική λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος». Η γυναίκα, αφαιρώντας τα περιττά ρούχα, καταλήγει με το εμφατικό «Λειτουργεί!».

Σύμφωνα με το Συμβούλιο Ελέγχου η συνολική επικοινωνία του εικονιζόμενου συμπληρώματος είναι παραπλανητική, καθώς αποδίδει στο προϊόν αποτελεσματικότητα που υπερβαίνει τη φύση του.

Το Συμβούλιο Ελέγχου έκρινε ότι η συνολική επικοινωνία είναι παραπλανητική, καθώς αποδίδει στο προϊόν αποτελεσματικότητα που υπερβαίνει τη φύση ενός απλού συμπληρώματος διατροφής. Παρά το γεγονός ότι η φωνή εκτός κάδρου αναφέρεται σε «υποστηρικτική δράση», η επιγραφή στην οθόνη – που υπονοεί πραγματική «ενίσχυση» της ανοσίας – κυριαρχεί στο μήνυμα και μπορεί να οδηγήσει τον καταναλωτή να πιστέψει ότι η χρήση του προϊόντος είναι επαρκής για αυτόν τον σκοπό. Το IAP επισήμανε ότι αυτή η αμφισημία παραβιάζει τις αρχές σαφήνειας και διαφάνειας, ιδίως όταν πρόκειται για μήνυμα που απευθύνεται σε κοινό «ιδιαίτερα ευαίσθητο», όπως οι καταναλωτές που ενδιαφέρονται για θέματα υγείας και ευεξίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου