Στις 4 Ιουνίου του 1896, νωρίς το πρωί, ο Χένρι Φορντ οδήγησε
Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο του Φορντ και το είχε κατασκευάσει στο υπόστεγο πίσω από το σπίτι του στο Ντιτρόιτ. Όταν προσπάθησε να το μετακινήσει έξω από το κτίριο, συνειδητοποίησε ότι οι πόρτες του υπόστεγου δεν ήταν αρκετά φαρδιές για να το βγάλει έξω. Έτσι, πήρε ένα τσεκούρι και γκρέμισε έναν τοίχο από τούβλα για να μεγαλώσει το άνοιγμα.
Εκείνη την εποχή, ο Φορντ ήταν επικεφαλής μηχανικός για την Edison Illuminating Company που ήταν υπεύθυνη για την ηλεκτρική ενέργεια στο Ντιτρόιτ. Στην αρχή και προς το τέλος της βάρδιας του, ο Φορντ βρήκε χρόνο για να φτιάξει το Quadricycle του. Αναφερόμαστε σε μια εποχή όπου κάθε αυτοκίνητο ήταν μοναδικό, φτιαγμένο με ξεχωριστές προδιαγραφές, οπότε ο Φορντ είχε γοητευτεί από την ιδέα των κινητήρων με αιθανόλη και των ελαφρών μηχανοκίνητων οχημάτων. Συνειδητοποίησε ότι με αρκετή παραποίηση, θα μπορούσε να φτιάξει μια άμαξα χωρίς άλογα που θα δούλευε.
Ουσιαστικά, το Quadricycle ήταν ένα τετράτροχο ποδήλατο με κινητήρα αιθανόλης προσαρτημένο στο πλαίσιο. Ο κινητήρας ήταν δικύλινδρος με απόδοση τέσσερις ίππους που τροφοδοτούσε τους πίσω τροχούς. Είχε δύο ταχύτητες: η πρώτη ήταν περίπου 10 μίλια/ώρα και η δεύτερη ήταν περίπου 20 μίλια/ώρα. Ολόκληρο το όχημα ζύγιζε 500 κιλά. Ο Φορντ έφτιαξε τον κινητήρα -το βασικό συστατικό- με φίλους του στο τραπέζι της κουζίνας του και βασίστηκε σε ένα σχέδιο που είχε δει σε ένα περιοδικό.
Το δοκιμαστικό πήγε καλά και το Quadricycle έφτασε τα 20 μίλια την ώρα. Δεν είχε φρένα και το τιμόνι του ήταν απαίσιο, αλλά έχοντας έναν φίλο του να οδηγεί μπροστά του με ποδήλατο και να ανοίγει το δρόμο, τα πράγματα κύλησαν σύμφωνα με το σχέδιο -μάλιστα σταμάτησαν στο εργοστάσιο του Έντισον για να αντικαταστήσουν μερικά μέρη που χαλάρωσαν.
Το Quadricycle ήταν μια επιτυχία κάτι που έκανε τον Φορντ να συνεχίσει το ενδιαφέρον του για τα βενζινοκίνητα αμαξίδια χωρίς άλογα και το 1903 θα παρήγαγε το πρώτο Ford Model Α.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου