Το τέρας της Κασπίας ήταν ένα μυστικό σοβιετικό όπλο -ένα υβρίδιο ανάμεσα σε πλοίο και αεροπλάνο,το εκρανοπλάνο!!
Το σκάφος αυτό εκμεταλλευόταν την ώση που δημιουργείται από την πτήση κοντά σε στερεή επιφάνεια και στην ουσία αιωρείται λίγα μέτρα πάνω από το νερό,πάγο ακόμη και στερεό έδαφος!
Τον Αύγουστο του 1967 ένας αμερικανικός δορυφόρος που πετούσε πάνω από την Κασπία 'έπιασε' κάτι εκπληκτικό!Ένα γιγάντιο σκάφος που έμοιζε με αεροπλάνο αλλά 'πετούσε' με ιλλιγιώδη ταχύτητα πάνω από τη θάλασσα.
Οι Αμερικανοί έδειξαν αμέσως ενδιαφέρον για το παράξενο σοβιετικό μυστικό όπλο και άρχισε να δουλεύει η κατασκοπία τους για να μάθουν περισσότερα γι'αυτό.Μάλιστα του έδωσαν το παρατσούκλι 'το τέρας της Κασπίας' σε αναλογία του τέρατος του Λοχ Νες.Εκείνη την εποχή ήταν το μεγαλύτερο και βαρύτερο αεροσκάφος.
Το εκρανοπλάνο όπως το ονόμαζαν οι Σοβιετικοί αναπτύχθηκε και δοκιμάστηκε στα νερά του Βόλγα σε μια απομονωμένη και απαγορευμένη για τους ξένους δασώδη περιοχή στο Νίζνι Νόβγκοροντ της Ρωσίας.
Το σκάφος έφτανε σε μήκος τα 80 μέτρα ,ύψος 20 και ζύγιζε πάνω από 550 τόνους!!Πραγματικό τέρας δηλαδή
Μπορούσε να μεταφέρει πάνω από 137 τόνους εμπορεύματος και εξοπλισμού σε ύψος μόλις 5 μέτρων με ταχύτητα με μέγιστη ταχύτητα το 500 χιλιόμετρα την ώρα!!Μπορούσε να πετάξει πάνω από νερό,πάγο ακόμη και έδαφος!Είναι λίγο μεγαλύτερο από ένα σύγχρονο μεγάλο μεταφορικό αεροσκάφος.Η έκδοση Λουν ήταν ικανή να μεταφέρει μέχρι και τέσσερις πυρηνικές κεφαλές!
Ήταν πολύ πιο οικονομικό και είχε πολύ μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα από οποιοδήποτε αεροπλάνο της εποχής.Ήταν ικανό να βυθίσει οποιοδήποτε πολεμικό πλοίο της εποχής.Κύρια αποστολή του ήταν η καταστροφή αεροπλανοφόρων σε συνεργασία με τον υπόλοιπο στόλο.
Παρόλα αυτά είχε κάποια μειονεκτήματα.Χρειαζόταν πάρα πολύ χώρος για να πετάξει και το έδαφος ή ο πάγος από κάτω θα έπρεπε να είναι τελείως λείο.Γι'αυτό και προτιμούταν η πτήση του πάνω από νερό.
Επίσης δεν μπορούσε να κάνει εύκολα ελιγμούς,να στρίψει απότομα γιατί η μια φτερούγα του θα έβρισκε στο έδαφος.
Παρά τα μειονεκτήματά του κάποτε πιστευόταν ότι θα αντικαθιστούσε τα μεταφορικά πλοία.
Το εκρανοπλάνο εγκατελείφθηκε μετά το τέλος του Ψυχρού Πολέμου. Όμως το σχέδιο δεν εξέλειψε τελείως.Συνέχισαν να φτιάχνονται παραλλαγές του εκρανοπλάνου σε μικρή κλίμακα για ιδιωτική χρήση.
Το σκάφος αυτό εκμεταλλευόταν την ώση που δημιουργείται από την πτήση κοντά σε στερεή επιφάνεια και στην ουσία αιωρείται λίγα μέτρα πάνω από το νερό,πάγο ακόμη και στερεό έδαφος!
Τον Αύγουστο του 1967 ένας αμερικανικός δορυφόρος που πετούσε πάνω από την Κασπία 'έπιασε' κάτι εκπληκτικό!Ένα γιγάντιο σκάφος που έμοιζε με αεροπλάνο αλλά 'πετούσε' με ιλλιγιώδη ταχύτητα πάνω από τη θάλασσα.
Οι Αμερικανοί έδειξαν αμέσως ενδιαφέρον για το παράξενο σοβιετικό μυστικό όπλο και άρχισε να δουλεύει η κατασκοπία τους για να μάθουν περισσότερα γι'αυτό.Μάλιστα του έδωσαν το παρατσούκλι 'το τέρας της Κασπίας' σε αναλογία του τέρατος του Λοχ Νες.Εκείνη την εποχή ήταν το μεγαλύτερο και βαρύτερο αεροσκάφος.
Το εκρανοπλάνο όπως το ονόμαζαν οι Σοβιετικοί αναπτύχθηκε και δοκιμάστηκε στα νερά του Βόλγα σε μια απομονωμένη και απαγορευμένη για τους ξένους δασώδη περιοχή στο Νίζνι Νόβγκοροντ της Ρωσίας.
Το σκάφος έφτανε σε μήκος τα 80 μέτρα ,ύψος 20 και ζύγιζε πάνω από 550 τόνους!!Πραγματικό τέρας δηλαδή
Μπορούσε να μεταφέρει πάνω από 137 τόνους εμπορεύματος και εξοπλισμού σε ύψος μόλις 5 μέτρων με ταχύτητα με μέγιστη ταχύτητα το 500 χιλιόμετρα την ώρα!!Μπορούσε να πετάξει πάνω από νερό,πάγο ακόμη και έδαφος!Είναι λίγο μεγαλύτερο από ένα σύγχρονο μεγάλο μεταφορικό αεροσκάφος.Η έκδοση Λουν ήταν ικανή να μεταφέρει μέχρι και τέσσερις πυρηνικές κεφαλές!
Ήταν πολύ πιο οικονομικό και είχε πολύ μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα από οποιοδήποτε αεροπλάνο της εποχής.Ήταν ικανό να βυθίσει οποιοδήποτε πολεμικό πλοίο της εποχής.Κύρια αποστολή του ήταν η καταστροφή αεροπλανοφόρων σε συνεργασία με τον υπόλοιπο στόλο.
Παρόλα αυτά είχε κάποια μειονεκτήματα.Χρειαζόταν πάρα πολύ χώρος για να πετάξει και το έδαφος ή ο πάγος από κάτω θα έπρεπε να είναι τελείως λείο.Γι'αυτό και προτιμούταν η πτήση του πάνω από νερό.
Επίσης δεν μπορούσε να κάνει εύκολα ελιγμούς,να στρίψει απότομα γιατί η μια φτερούγα του θα έβρισκε στο έδαφος.
Παρά τα μειονεκτήματά του κάποτε πιστευόταν ότι θα αντικαθιστούσε τα μεταφορικά πλοία.
Το εκρανοπλάνο εγκατελείφθηκε μετά το τέλος του Ψυχρού Πολέμου. Όμως το σχέδιο δεν εξέλειψε τελείως.Συνέχισαν να φτιάχνονται παραλλαγές του εκρανοπλάνου σε μικρή κλίμακα για ιδιωτική χρήση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου