Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα των άρθρων -Τα δημοσιεύματα στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν τους συγγραφείς.

Μαΐου 21, 2016

Οι αεροπορικές τραγωδίες που συγκλόνισαν τον κόσμο

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Μπορεί το αεροσκάφος να θεωρείται το ασφαλέστερο μέσο μετακίνησης, όμως κάθε αεροπορική τραγωδία μένει βαθιά χαραγμένη
στη μνήμη των ανθρώπων. Ορισμένες από αυτές μάλιστα έγιναν υπό τόσο παράδοξες συνθήκες που ο ανθρώπινος νους αδυνατεί ακόμη και σήμερα να συλλάβει, παρά το γεγονός ότι τα αίτιά τους έχουν εξακριβωθεί πλήρως.

1977 -Τενερίφη: 583 νεκροί από σύγκρουση αεροσκαφών στο έδαφος

Πρόκειται για το ατύχημα με τον μεγαλύτερο αριθμό θυμάτων στην παγκόσμια ιστορία. Λόγω αλλεπάλληλων λαθών τόσο του πύργου ελέγχου, όσο και των πιλότων δύο αεροσκαφών, αλλά και ενώ επικρατούσε πολύ πυκνή ομίχλη στο αεροδρόμιο ένα Boeing 747 της Ολλανδικής KLM, κατά τη διάρκεια της απογείωσης έπεσε πάνω σε αεροσκάφος της PanAmerican, που περίμενε στην άλλη άκρη του διαδρόμου περιμένοντας εντολές για την δική του απογείωση.



Η σύγκρουση των δύο αεροσκαφών ήταν σφοδρότατη. Προκλήθηκε έκρηξη στο σταθμευμένο αεροσκάφος της PanAmerican, ενώ το Boeing της KLM συνέχισε για 150 πριν προσκρούσει στο έδαφος και διαλυθεί μέσα σε μια πύρινη σφαίρα.
Μπορεί να ακουστεί ως θαύμα, αλλά από αυτήν την αδιανόητη τραγωδία υπήρξαν 56 επιζώντες, ανάμεσά τους, 5 μέλη των πληρωμάτων και οι πιλότοι.

1974 – Παρίσι – 346 νεκροί από συντριβή DC-10 της Turkish Airlines



Πριν την τραγωδία της Τενερίφης, το πιο σοβαρό και πολύνκερο δυστύχημα στην παγκόσμια ιστορία ήταν αυτό της Turkish Airlines στις 3 Μαρτίου 1974. Ενα DC-10 των Τουρκικών Αερογραμμών απογειώνεται από το αεροδρόμιο του Orly του Παρισιού με προορισμό του Χίθροου στο Λονδίνο. Μια πόρτα στον χώρο των αποσκευών δεν ήταν επαρκώς σφραγισμένη με αποτέλεσμα το αεροσκάφος να υποστεί αποσυμπίεση και απώλεια στήριξης. Το DC10 συνετρίβη στο δάσος της Ερμενονβίλ βορειοανατολικά του Παρισιού.Κανένας από τους επιβάινοντες δεν επέζησε.

1985 – Ιαπωνία:  520 νεκροί από συντριβή Boeing της Japan Airlines



Το αεροσκάφος είχε αναχωρήσει από το αεροδρόμιο Χανέντα του Τόκιο για την πτήση 123 προς την Οζάκα. Λόγω λανθασμένης λειτουργίας του συστήματος ελέγχου της πίεσης στην καμπίνα, προκλήθηκε εκρηκτική αποσυμπίεση. Για περίπου μισή ώρα οι πιλότοι κατάφεραν να χειριστούν το αεροσκάφος παρά το γεγονός ότι οι ζημιές στα συστήματα πλοήγησης ήταν τεράστιες. Τελικά το Boeing συνετρίβη στο όρος Φούτζι. Τα σωστικά συνεργεία ανακάλυψαν μόλις τέσσερις επιζώντες. Ανάμεσά τους δύο κορίτσια 8 και 12 ετών. 

1996 – Ινδία: 349 νεκροί σε σύγκρουση αεροσκαφών εν πτήσει



Ενα Boeing  των Σαουδαραβικών αερογραμμών που εκτελούσε πτήση από το Νταχράν της Σαουδικής Αραβίας με προορισμό το Δελχί και ένα Ιλιούσιν των Αερογραμμών του Καζαχστάν με ίδιο προορισμό, συγκρούσθηκαν στο αέρα με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι 349 επιβαίνοντες στα δύο αεροσκάφη.
Αιτία του δυστυχήματος ήταν η απόφαση του πιλότου του Ιλιούσιν να πετά χαμηλότερα από τις υποδείξεις του πύργου ελέγχου, γεγονός που τον έφερε σε τροχιά σύγκρουσης με το Σαουδαραβικό αεροσκάφος.

1985 – Ιρλανδία: 329 νεκροί από εκρηξη βόμβας σε πτήση της Air India



 Boeing 747 των Ινδικών αερογραμμών που εκτελούσε την πτήση 182 συνετρίβη στον Ατλαντικό Ωκεανό, εν΄τος του Ιρλανδικού εναέριου χώρου μετά από έκρηξη βόμβας που είχε τοποθετηθεί στον χώρο των αποσκευών, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν οι 307 επιβάτες και τα 22 μέλη του πληρώματος. Οι έρευνες έδειξαν ότι η βόμβα βρισκόταν στην αποσκευή ενός άνδρα που ποτέ δεν επιβιβάστηκε στο αεροπλάνο. Πίσω από την επίθεση βρίσκονταν εξτρεμιστές Σιχ και ήρθε ως αντίποινα για την εισβολή των Ινδικών δυνάμεων στον ιερό ναό των Σιχ στην πόλη Αμριτσάρ.

1988 -Περσικός Κόλπος: 290 νεκροί από κατάρριψη αεροσκάφους της Iran Air



Πύραυλος cruise που εκτοξεύθηκε από το αμερικανικό πολεμικό πλοίο Vincennes προκάλεσε την κατάρριψη του Airbus A300 της Iran Air, που εκτελούσε την πτήση 655 από το Μπαντάρ Αμπάς του Ιράν προς το Ντουμπάϊ. Το αμερικανικό πλοιό συμμετείχε σε αεροναυτικά γυμνάσια στα στενά του Ορμούζ, στον Περσικό Κόλπο.
Η αμερικανική κυβέρνηση αρνήθηκε να ζητήσει συγγνώμη για την τραγωδία. Το 1996 οι δύο χώρες ήρθαν σε συμβιβασμό ενώπιον του Διεθνούς Δικαστηρίου, με την Ουάσιγκτον να καταβάλει αποζημίωση 61,8 εκατομμυρίων δολαρίων για τα θύματα, δηλαδή 213.000 δολάρια για κάθε νεκρό.

1979 – Σικάγο: 273 νεκροί από συντριβή DC-10 της American Airlines



Το DC-10 της American Airlines εκτελούσε την πτήσης 191, από το Σικάγο προς το Λος Αντζελες. Λίγο μετά την απογείωση, ο πιλότος έχασε τον έλεγχο με αποτέλεσμα το αεροσκάφος να συντριβή δίπλα στο κτίριο του αεροδρομίου O’Hare Εκτός από τους 271 επιβαίνοντες, σκοτώθηκαν και δύο άνθρωποι στο έδαφος. Το πιο θανατηφόρο ατύχημα στην ιστορία των εμπορικών μεταφορών στις Ηνωμένες Πολιτείες, εξαιρουμένων των επιθέσεων μέχρι τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου 2001.

1983 – Νήσος Σαχαλίνη: 269 νεκροί από την κατάρριψη Νοτιοκορεατικού Jumbo



Την 1η Σεπτεμβρίου 1983, ένα Σοβιετικό αεροσκάφος αναχαίτισης Sukhoi Su-15 κατέρριψε το Κορεατικό Boeing 747-230B της Korean Air Lines που εκτελούσε την πτήση 007, από τη Νέα Υόρκη προς τη Σεούλ μέσω Ανκορατζ (Αλάσκα), σκοτώνοντας και τους 269 επιβάτες, μαζί με το πλήρωμα.
Ο χειριστής του Sukhoi, Gennadi Osipovich, ισχυρίστηκε ότι πριν από την κατάρριψη προηγήθηκαν τρεις ειδοποιήσεις προς τον κυβερνήτη του Jumbo, ότι πετούσε σε σοβιετικό εναέριο χώρο, τον οποίο έπρεπε να εγκαταλείψει άμεσα.
Την κατάρριψη του Κορεατικού Jumbo καταδίκασαν τότε όλες σχεδόν οι κυβερνήσεις του δημοκρατικού κόσμου, καθώς και όλες οι κυβερνήσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης (τότε ΕΟΚ), με θλιβερή εξαίρεση την ανεκδιήγητη ελληνική κυβέρνηση.

2001 – Νέα Υόρκη: 265 νεκροί από πτώση Airbus της American Airlines



Στις 12 Νοεμβρίου 2001, ένα Airbus A300 της American Airlines που εκτελούσε την Πτήση 587, από τη Νέα Υόρκη προς το Las Américas της Δομινικανής Δημοκρατίας συνετρίβη στην περιοχή Belle Harbor του Queens στη Νέας Υόρκης, λίγο μετά την αναχώρησή του από το αεροδρόμιο John F. Kennedy.
Σαν αιτία της πτώσης φέρεται να υπήρξε η καταστροφή των πτερυγίων του πηδαλίου που προκλήθηκε από τις αναταράξεις που προκλήθηκαν από ένα Boeing 747 της Japan Airlines που πέρασε “ξυστά” από το Airbus, λίγο μετά την απογείωση. Κατά τη συντριβή σκοτώθηκαν 260 άτομα που επέβαιναν στο αεροσκάφος, καθώς και 5 άτομα στο έδαφος.

1988 – Λόκερμπι Σκωτίας: 270 νεκροί από έκρηξη στο Boeing της Pan Am



Στις 21 Δεκεμβρίου 1988, μια βόμβα που είχε τοποθετηθεί σε κασετόφωνο που βρισκόταν στο χώρο αποσκευών του αεροσκάφους, εξερράγη καθώς το Boeing 747-121 της πτήσης 103 της Pan American από τη Φρανκφούρτη στο Ντιτρόϊτ, μέσω Λονδίνου και Ν. Υόρκης, πετούσε στα 31000 πόδια πάνω από την πόλη Λόκερμπι της Σκωτίας, με κατεύθυνση τη Νέα Υόρκη.
Η έκρηξη διέλυσε την άτρακτο και το αεροπλάνο με το τεπόζιτο γεμάτο καύσιμα που θα του επέτρεπαν μια πλήρη υπερατλαντική πτήση, έπεσε φλεγόμενο σχεδόν στο κέντρο της σκωτικής κωμόπολης, παρασύροντας στο θάνατο 243 επιβάτες, 16 άτομα του πληρώματος, καθώς και 11 άτομα κατοίκους του Λόκερμπι.
Οπως κατέδειξαν οι έρευνες που ακολούθησαν, τη βόμβα είχε τοποθετήσει στο αεροσκάφος ο Abdelbaset al-Megrahi, αξιωματικός των μυστικών υπηρεσιών της Λιβύης, μετά από εντολή του ίδιου του προέδρου της Λιβύης, Μουαμάρ Γκαντάφι.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου