Έγινε καρφίτσα και γραμματόσημο. Διακόσμησε τσάντες, μπλουζάκια, καπέλα, ευχετήριες κάρτες, παρμπρίζ αυτοκινήτων και μπήκε πρώτο και καλύτερο σε e-mails και SMS. Το στρογγυλό κίτρινο κεφάλι με το μεγάλο χαμόγελο έγινε στην κυριολεξία σήμα κατατεθέν της χαράς, του γέλιου και της ευτυχίας.
Η είσοδός του το 1971 ως εμπορικό σήμα στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στη Γαλλία, οπότε και βαφτίστηκε Smiley, το έφερε στην αιχμή της δημοτικότητάς του απογειώνοντας τις πωλήσεις των καρφιτσών με το χαμογελαστό πρόσωπο σε περισσότερα από 50 εκατομμύρια κομμάτια. Το λογότυπό του συνδέθηκε στο μυαλό όλων με την καλή, χαρούμενη και θετική είδηση και χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον από τον τύπο προς αυτή την κατεύθυνση.
Εφευρέθηκε για να κατευνάσει
Όπως συμβαίνει συνήθως σε κάθε περίπτωση εμπορικού σήματος, υπήρξαν διαφωνίες και δικαστικές διαμάχες για την πατρότητά του. Επικρατέστερος για τον τίτλο ήταν ο Αμερικανός διαφημιστής – γραφίστας Harvey R. Ball(πέθανε το 2001) από τη Μασαχουσέτη, ο οποίος είχε δηλώσει ότι εφηύρε την κίτρινη καρικατούρα το 1963, όταν του ζητήθηκε να κατευνάσει τους εξεγερμένους εργαζόμενους μια αμερικανικής ασφαλιστικής εταιρείας υπό συγχώνευση.
Η ιδέα του Ball ήταν η αστεία, χαμογελαστή φάτσα με την ηρεμιστική επίδραση, που ενώ δεν εξέπεμπε συνειδητά κανένα νόημα, έφτιαχνε τη διάθεση. Εμφανιζόταν σαν να λέει: «Να έχετε μια καλή μέρα». Ήδη, όπως λέγεται, το λεκτικό σύνθημα το είχε δώσει το 1960 το τραγούδι Put on a happy face.
Ο Smiley και σε πολιτικές καμπάνιες
Στα χρόνια που ακολούθησαν ο Smiley χρησιμοποιήθηκε σε πολιτικές καμπάνιες, ως έμβλημα αισιοδοξίας και ευοίωνων προοπτικών.
Πολύ αργότερα, το 1999, ο Ball έφτιαξε τη δική του εταιρεία (World Smile), της οποίας τα έσοδα διανέμονται σε φιλανθρωπικούς σκοπούς. Επίσης καθιερώθηκε και σχετική Παγκόσμια Ημέρα για την ενθάρρυνση καλών πράξεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου