Στην τελευταία κινητοποίηση των οδηγών ταξί, ο νούμερο ένα… εχθρός ήταν η Uber και όσοι χρησιμοποιούν τη συγκεκριμένη εφαρμογή. Πρόσφατα οι οδηγοί ταξί στην Αθήνα έκαναν κινητοποιήσεις. Πορείες, διαμαρτυρίες αλλά και επιθέσεις. Όπως αυτή που παρακολουθήσαμε στο Σύνταγμα σε βάρος ενός οχήματος που όπως ανέφεραν τα ρεπορτάζ ήταν ένα «Uber»
Ως εδώ, καλά, αλλά τι είναι αυτό το Uber αναρωτήθηκαν οι περισσότεροι. Διότι η συγκεκριμένη εφαρμογή το τελευταίο διάστημα έχει αρχίσει να απλώνεται και στην Ελλάδα, στην Αθήνα κυρίως, παρότι από το 2009 έχει εξαπλωθεί σε όλο τον κόσμο. Η Uber, που ξεκίνησε επί του πρακτέου τη δράση της το 2010 στο Σαν Φρανσίσκο, σήμερα δραστηριοποιείται σε 663 πόλεις σχεδόν σε όλες τις χώρες του κόσμου. Επί της ουσίας, μετατρέπει κατόχους οχημάτων σε οδηγούς… ταξί. Είναι μια start up επιχείρηση, η οποία προσφέρει την πλατφόρμα της σε οδηγό και σε επιβάτη κι αυτοί στην συνέχεια κανονίζουν μεταξύ τους το κόστος της διαδρομής και τα σχετικά. Χωρίς, όμως, να υπόκεινται σε νόμους και διατάξεις που αφορούν τους επαγγελματίες οδηγούς ταξί. Αρκεί και οι δυο να έχουν την εφαρμογή στα κινητά τους και ο ένας να έχει δηλώσει πως είναι οδηγός και ο άλλος πως αναζητά ένα όχημα για να πάει, για παράδειγμα, από την Κηφισιά στον Πειραιά.
Οι αντιδράσεις, προφανώς, δεν προέκυψαν μόνο στην Ελλάδα. Η εν λόγω επιχείρηση φημολογούταν πως θα φτάσει και στη χώρα μας από το 2014 αλλά τα τελευταία δυο χρόνια έχει αρχίσει να εμφανίζεται δειλά-δειλά στους δρόμους της Αθήνας με τα οχήματά της. Τα οποία βέβαια, μισούν… θανάσιμα οι οδηγοί των ταξί. Ο λόγος είναι προφανής. Παίρνουν μερίδιο από την «πίτα» της αγοράς στην οποία δραστηριοποιούνται και όπως οι ίδιοι τους κατηγορούν οι «Ουμπεράδες» δεν είναι επαγγελματίες οδηγοί και ενισχύουν τον αθέμιτο ανταγωνισμό. Παρόμοιες αντιδράσεις με αυτές στην Αθήνα, είχαν προκληθεί όταν τα Uber εμφανίστηκαν στη Βαρκελώνη.
Μια κίνηση του σωματείου των οδηγών ταξί της Καταλανικής πρωτεύουσας, να απευθυνθεί στο ευρωπαϊκό δικαστήριο για να αποφασίσει εκείνο αν η Uber είναι εταιρία ταξί εν τέλει και όχι εταιρία παροχής υπερησίων όπως η ίδια υποστήριζε, έδωσε κι ένα πρώτο δεδικασμένο. Το δικαστήριο της Ε.Ε. αποφάσισε πως πράγματι η Uber είναι εταιρία ταξί κι όχι μια απλή εφαρμογή, συνεπώς θα πρέπει να υπαχθεί στην ισχύουσα νομοθεσία κάθε χώρας και να πληροί προϋποθέσεις για να «βγάλει» κι άλλα οχήματα στον δρόμο. Το σίγουρο, βέβαια, είναι πως με αντιδράσεις όπως αυτές στο παραπάνω βίντεο δεν θα κερδίσει κανείς τίποτα αλλά και ότι αυτή η ιστορία θα έχει… κι άλλα επεισόδια.
Πηγή: funtime.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου