Οι Αμαζόνες ήταν λαός γενναίων πολεμιστριών που ακρωτηρίαζαν το δεξί τους στήθος για να χειρίζονται
με ευκολία το τόξο και ζούσαν σε μια περιοχή κοντά στον Καύκασο. Στην πατρίδα τους οι άντρες δεν επιτρέπονταν καθόλου. Για τη διαιώνιση του είδους, δύο μήνες την άνοιξη πήγαιναν και έμεναν με έναν γειτονικό αρσενικό λαό, τους Γαργαρείς. Από τα παιδιά που γεννιούνταν κρατούσαν μόνο τα θηλυκά.
Τα αρσενικά ή τα σκότωναν ή τα ακρωτηρίαζαν ή τα έστελναν στους πατέρες τους.
Οι Μακεδόνες φημίζονταν για το παρουσιαστικό τους. Άλλωστε ετυμολογικά ο Μακεδών προέρχεται από την λέξη Μακεδνός που σήμαινε ψηλόλιγνος και ευπαρουσίαστος άντρας.
Σύμφωνα με τον ελληνικό μύθο, η βασίλισσα των Αμαζόνων Θάληστρις έφερε 300 γυναίκες στον Μέγα Αλέξανδρο ελπίζοντας να αναπαραγάγει μια φυλή παιδιών τόσο ισχυρών και ευφυών όπως αυτός.
Έμεινε με τον Μακεδόνα βασιλιά για 13 ημέρες και νύχτες με την ελπίδα ο μεγάλος στρατηλάτης να γίνει πατέρας μιας κόρης από αυτήν. Παρόλα αυτά, αρκετοί από τους βιογράφους του Αλεξάνδρου αμφισβητούν την αξίωση αυτή.
Η ερωτική συνάντηση της Αμαζόνας και του Μεγαλέξανδρου
Οι Αμαζόνες έμαθαν ότι ο περίφημος στρατηλάτης βρισκόταν στην Υρκανία, αρχαία χώρα της ΝΔ Ασίας, εκεί όπου σήμερα βρίσκεται η επαρχία Μαζαντεράν του Ιράν.
Η Θάληστρις έφτασε με 300 γυναίκες στο στρατόπεδο του Μακεδόνα βασιλιά ευελπιστώντας πως η ερωτική συνεύρεση με τον όμορφο Μακεδόνα στρατηλάτη, θα της εξασφάλιζε ένα όμορφο και έξυπνο παιδί. Εξήγησε στον Μ.Αλέξανδρο τον σκοπό της επίσκεψης της.
Ο Μ. Αλέξανδρος συμφώνησε να ικανοποιήσει την επιθυμία της. Έδωσε στον στρατό του άδεια 13 ημερών.
Εκείνη έμεινε μαζί του 13 μέρες και 13 νύχτες εκμεταλλευόμενη και ικανοποιώντας τις ερωτικές επιθυμίες του Μ. Αλέξανδρου προκειμένου να εξασφαλίσει μια εγκυμοσύνη. Όταν θεώρησε πως πέτυχε τον σκοπό της έφυγε από το στρατόπεδο και εκείνος συνέχισε την εκστρατεία του.
Οι αμφισβητήσεις
Ο Ρωμαίος ιστορικός Κούρτιος Ρούφος αναφέρει το ίδιο περιστατικό δίνοντας έμφαση και περιγράφοντας λεπτομερώς την εμφάνιση της Αμαζόνας. Οι Αμαζόνες κυκλοφορούσαν γυμνόστηθες, έχοντας κόψει το ένα στήθος για να μεταφέρουν με μεγαλύτερη ευκολία τα όπλα τους. Προσθέτει επίσης ότι η Θάληστρις απογοητεύτηκε κάπως από το παράστημα του Μ. Αλέξανδρου, καθώς περίμενε να τον δει με πιο έντονη αθλητική διάπλαση.
Το ίδιο περιστατικό με κάποια παραλλαγή αναφέρει και ο ιστορικός Φλάβιος Αρριανός. Σύμφωνα με την δική του εκδοχή, κάποιες Αμαζόνες έφτασαν στο στρατόπεδο του Μ. Αλέξανδρου, αλλά εκείνος τις έδιωξε γιατί τις θεώρησε επικίνδυνο πειρασμό για το στράτευμά του, αλλά υποσχέθηκε πως θα ταξίδευε ο ίδιος να συναντήσει την βασίλισσά τους και να της χαρίσει ένα παιδί.
Πολλοί βιογράφοι του Μ. Αλέξανδρου, μεταξύ των οποίων και ο Πλούταρχος, αμφισβητούν το γεγονός. Μάλιστα αναφέρει 14 συγγραφείς που ασχολήθηκαν με το θέμα. Κάποιοι το θεωρούσαν γεγονός, ενώ κάποιοι άλλοι μύθο. Συγκεκριμένα, ο Πλούταρχος αναφέρει το εξής περιστατικό: Ο Ονησίκριτος, Έλληνας ιστορικός που συνόδευε τον Μ. Αλέξανδρο στις εκστρατείες του διάβασε το επίμαχο απόσπασμα στον Λυσίμαχο, βασιλιά της Θράκης, ο οποίος είχε πάρει μέρος στην εκστρατεία και επομένως είχε άμεση γνώση.
Τότε ο βασιλιάς γύρισε προς τον ιστορικό και χαμογελώντας του είπε: » Και εγώ που ήμουν όταν συνέβησαν αυτά; «
Η αξιοπιστία του γεγονότος αμφισβητείται και από κάποιους σύγχρονους μελετητές, που ισχυρίζονται ότι ο μύθος της Αμαζόνας και του Μ. Αλέξανδρου βασίζεται σε ένα άλλο τεκμηριωμένο συμβάν όταν ένας βασιλιάς από τις νομαδικές φυλές που ονομάζονταν Σκύθες και ζούσαν στα παράλια της Μαύρης θάλασσας και την κεντρική Ασία, προσέφερε την κόρη του ως σύζυγο στον Μ. Αλέξανδρο, ο οποίος την αρνήθηκε ευγενικά. Η αληθινή ιστορία της προσφοράς της νύφης ίσως ενέπνευσε τον μύθο της Αμαζόνας.
πηγή
με ευκολία το τόξο και ζούσαν σε μια περιοχή κοντά στον Καύκασο. Στην πατρίδα τους οι άντρες δεν επιτρέπονταν καθόλου. Για τη διαιώνιση του είδους, δύο μήνες την άνοιξη πήγαιναν και έμεναν με έναν γειτονικό αρσενικό λαό, τους Γαργαρείς. Από τα παιδιά που γεννιούνταν κρατούσαν μόνο τα θηλυκά.
Τα αρσενικά ή τα σκότωναν ή τα ακρωτηρίαζαν ή τα έστελναν στους πατέρες τους.
Οι Μακεδόνες φημίζονταν για το παρουσιαστικό τους. Άλλωστε ετυμολογικά ο Μακεδών προέρχεται από την λέξη Μακεδνός που σήμαινε ψηλόλιγνος και ευπαρουσίαστος άντρας.
Σύμφωνα με τον ελληνικό μύθο, η βασίλισσα των Αμαζόνων Θάληστρις έφερε 300 γυναίκες στον Μέγα Αλέξανδρο ελπίζοντας να αναπαραγάγει μια φυλή παιδιών τόσο ισχυρών και ευφυών όπως αυτός.
Έμεινε με τον Μακεδόνα βασιλιά για 13 ημέρες και νύχτες με την ελπίδα ο μεγάλος στρατηλάτης να γίνει πατέρας μιας κόρης από αυτήν. Παρόλα αυτά, αρκετοί από τους βιογράφους του Αλεξάνδρου αμφισβητούν την αξίωση αυτή.
Η ερωτική συνάντηση της Αμαζόνας και του Μεγαλέξανδρου
Οι Αμαζόνες έμαθαν ότι ο περίφημος στρατηλάτης βρισκόταν στην Υρκανία, αρχαία χώρα της ΝΔ Ασίας, εκεί όπου σήμερα βρίσκεται η επαρχία Μαζαντεράν του Ιράν.
Η Θάληστρις έφτασε με 300 γυναίκες στο στρατόπεδο του Μακεδόνα βασιλιά ευελπιστώντας πως η ερωτική συνεύρεση με τον όμορφο Μακεδόνα στρατηλάτη, θα της εξασφάλιζε ένα όμορφο και έξυπνο παιδί. Εξήγησε στον Μ.Αλέξανδρο τον σκοπό της επίσκεψης της.
Ο Μ. Αλέξανδρος συμφώνησε να ικανοποιήσει την επιθυμία της. Έδωσε στον στρατό του άδεια 13 ημερών.
Εκείνη έμεινε μαζί του 13 μέρες και 13 νύχτες εκμεταλλευόμενη και ικανοποιώντας τις ερωτικές επιθυμίες του Μ. Αλέξανδρου προκειμένου να εξασφαλίσει μια εγκυμοσύνη. Όταν θεώρησε πως πέτυχε τον σκοπό της έφυγε από το στρατόπεδο και εκείνος συνέχισε την εκστρατεία του.
Οι αμφισβητήσεις
Ο Ρωμαίος ιστορικός Κούρτιος Ρούφος αναφέρει το ίδιο περιστατικό δίνοντας έμφαση και περιγράφοντας λεπτομερώς την εμφάνιση της Αμαζόνας. Οι Αμαζόνες κυκλοφορούσαν γυμνόστηθες, έχοντας κόψει το ένα στήθος για να μεταφέρουν με μεγαλύτερη ευκολία τα όπλα τους. Προσθέτει επίσης ότι η Θάληστρις απογοητεύτηκε κάπως από το παράστημα του Μ. Αλέξανδρου, καθώς περίμενε να τον δει με πιο έντονη αθλητική διάπλαση.
Το ίδιο περιστατικό με κάποια παραλλαγή αναφέρει και ο ιστορικός Φλάβιος Αρριανός. Σύμφωνα με την δική του εκδοχή, κάποιες Αμαζόνες έφτασαν στο στρατόπεδο του Μ. Αλέξανδρου, αλλά εκείνος τις έδιωξε γιατί τις θεώρησε επικίνδυνο πειρασμό για το στράτευμά του, αλλά υποσχέθηκε πως θα ταξίδευε ο ίδιος να συναντήσει την βασίλισσά τους και να της χαρίσει ένα παιδί.
Πολλοί βιογράφοι του Μ. Αλέξανδρου, μεταξύ των οποίων και ο Πλούταρχος, αμφισβητούν το γεγονός. Μάλιστα αναφέρει 14 συγγραφείς που ασχολήθηκαν με το θέμα. Κάποιοι το θεωρούσαν γεγονός, ενώ κάποιοι άλλοι μύθο. Συγκεκριμένα, ο Πλούταρχος αναφέρει το εξής περιστατικό: Ο Ονησίκριτος, Έλληνας ιστορικός που συνόδευε τον Μ. Αλέξανδρο στις εκστρατείες του διάβασε το επίμαχο απόσπασμα στον Λυσίμαχο, βασιλιά της Θράκης, ο οποίος είχε πάρει μέρος στην εκστρατεία και επομένως είχε άμεση γνώση.
Τότε ο βασιλιάς γύρισε προς τον ιστορικό και χαμογελώντας του είπε: » Και εγώ που ήμουν όταν συνέβησαν αυτά; «
Η αξιοπιστία του γεγονότος αμφισβητείται και από κάποιους σύγχρονους μελετητές, που ισχυρίζονται ότι ο μύθος της Αμαζόνας και του Μ. Αλέξανδρου βασίζεται σε ένα άλλο τεκμηριωμένο συμβάν όταν ένας βασιλιάς από τις νομαδικές φυλές που ονομάζονταν Σκύθες και ζούσαν στα παράλια της Μαύρης θάλασσας και την κεντρική Ασία, προσέφερε την κόρη του ως σύζυγο στον Μ. Αλέξανδρο, ο οποίος την αρνήθηκε ευγενικά. Η αληθινή ιστορία της προσφοράς της νύφης ίσως ενέπνευσε τον μύθο της Αμαζόνας.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου