Η Ελλάδα από εδώ και πέρα θα βιώνει την καταστροφή των 8 ετών μνημονίων. Μπορεί σήμερα να ήχησαν τα κουδούνια στα σχολεία όλης της χώρας, όμως στα Διαπόντια Νησιά, στο δαντελωτό βορειοδυτικότερο σημείο της ελληνικής επικράτειας, οι κλειδαμπαρωμένες πόρτες των δημοτικών σχολείων παρέμειναν κλειστές.
Τα παιδιά δεν ξεχύθηκαν στους δρόμους, οι παπάδες δεν έκαναν αγιασμούς, τα θρανία έμεινα κενά.
«Δεν έχουμε πλέον παιδιά στα Διαπόντια Νησιά. Είναι τόπος γερόντων» λέει πικραμένη, στο ΑΠΕ η αντιδήμαρχος Κέρκυρας, Νόνη Μάστορα. Όπως εξηγεί, «οι ακατάλληλες υποδομές και ο πλήρης συγκοινωνιακός θαλάσσιος αποκλεισμός των Διαποντίων Νήσων, οδήγησε και τις ελάχιστες εναπομείναντες οικογένειες με παιδιά που ζούσαν στα τρία αυτά νησιά να εγκαταλείψουν το τόπο τους και να μετοικήσουν στην Κέρκυρα ή σε άλλους τόπους».
«Δεν φταίνε τα σχολεία που έμειναν κλειστά, δεν φταίνε οι οικογένειες που άφησαν την πατρίδα τους. Φταίνε οι πολιτικές που ασκήθηκαν και ερήμωσαν τα νησιά μας. Φταίει το κάθε αρμόδιο υπουργείο, φταίει ο Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας που ακόμη δεν προέβη στον καθαρισμό του λιμένα του Αγίου Στεφάνου» καταγγέλλει η ίδια.
Το τελευταίο κουδούνι που χτύπησε στα Διαπόντια Νησιά ήταν του Δημοτικού Σχολείου Ερεικούσσας, που μετά από 100 χρόνια λειτουργίας «σίγησε» και αυτό τον περυσινό χειμώνα.
«Ο κώδωνας του κινδύνου της απόλυτης εγκατάλειψης των νησιών μας δεν ήταν απόλυτα ηχηρός για να ληφθούν όλα εκείνα τα απαραίτητα μέτρα, ώστε το τελευταίο βορειοδυτικό σύνορο της Ελλάδας μας να παραμείνει ζωντανό» αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Μάστορα.
Ερεικούσσα, Οθωνοί και Μαθράκι έχουν αποκλειστεί ήδη από τον Ιούλιο με το τελευταίο καράβι, τον «Αλέξανδρο», μετά από μηχανική βλάβη, να είναι ακόμα δεμένο στο λιμάνι, και να θεωρείται «έκπτωτο» του διαγωνισμού που εξέδωσε το υπουργείο Ναυτιλίας για την ακτοπλοϊκή γραμμή Κέρκυρας- Διαπόντιων Νησιών, σύμφωνα με την αντιδήμαρχο Κέρκυρας. Μία γραμμή που δεν κέρδισε τελικά το ενδιαφέρον κανενός πλοιοκτήτη, με αποτέλεσμα τα νησιά να μείνουν «χωρίς ζωή» αυτήν τη νέα σχολική χρονιά, με την κατάσταση να βρίσκεται στο «κόκκινο», καθώς δεν μπορεί να γίνει μερικές φορές ούτε ανεφοδιασμός των συγκεκριμένων νησιών με προϊόντα.
Ο μοναδικός -πλέον- τρόπος μετάβασης στα Διαπόντια Νησιά και επιστροφής από αυτά είναι ένα μικρό πλοιάριο που μπορεί να εξυπηρετήσει ελάχιστα άτομα.
«Η παρουσία των ακριτών στα νησιά είναι ένα εθνικό έργο διασφάλισης της εθνικής μας κυριαρχίας και αν τα νησιά εγκαταλειφθούν, τότε δεν θα πάψει μόνο να υπάρχει ζωή εκεί, αλλά θα πάψει να υπάρχει η παρουσία της πατρίδας και η έπαρση της ελληνικής σημαίας» είχε δηλώσει τον Δεκέμβριο του 2016, κατά την επίσκεψή του στην Ερεικούσσα, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Πάνος Καμμένος.
Τον Ιούνιο του 2018 επισκέφθηκε την Ερεικούσσα ο γγ Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, Χρήστος Λαμπρίδης, προκειμένου να εγκαινιάσει την κατασκευή ενός νέου λειτουργικού λιμανιού της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, κόστους 7,3 εκατομμυρίων ευρώ. Ο κ. Λαμπρίδης μίλησε για τη γεωπολιτική σημασία των Διαποντίων Νήσων, αλλά και για τη δημιουργία όλων των απαραίτητων προϋποθέσεων, «ώστε πολίτες που κατοικούν σε αυτό το τμήμα της επικράτειας να νιώσουν ισότιμοι πολίτες αυτής της χώρας».
«Αν τα νησιά αυτά δεν υποστηριχθούν και δεν αναπτυχθούν, τότε θα μαραζώσουν και θα ξεχαστούν ακόμη και από τις μνήμες μας» τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Μάστορα, με τους ηλικιωμένους σήμερα να θυμούνται αμυδρά τα δικά τους παιδικά χρόνια στα Διαπόντια Νησιά, όταν η πρώτη μέρα του σχολείου ήταν γεμάτη από σκανδαλιές και χαρούμενες φωνές που έδιναν «ανάσα» στο ακροτελεύτιο κομμάτι ελληνικής γης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου