Ο Άνθρωπος της Michelin, το γνωστό σήμα της εταιρείας ελαστικών Michelin, ήταν κάποτε βαρύς, καπνιστής και πότης!
Ο 115 χρόνων χαρακτήρας είναι ένα από τα πιο παλιά σήματα κατατεθέν και επίσης ένα από τα πιο αγαπητά. Αλλά οι πρώτες εικόνες του Bibendum, όπως είναι το όνομα του, είναι τρομακτικές!
Ο Bibendum ήταν επινόηση των Edouard και André Michelin, των αδερφών που ίδρυσαν την εταιρεία.
Ο Edouard παρατήρησε μια στοίβα ελαστικά σε μια αυτοκινητοβιομηχανία στη Λυών της Γαλλίας το 1894 και είπε στον André ότι έμοιαζε με έναν άνθρωπο χωρίς πόδια και χέρια.
Μερικά χρόνια αργότερα. ο André είχε μια έμπνευση όταν έπεσε πάνω σε ένα σχέδιο που είχαν απορρίψει του σχεδιαστή διαφημίσεων Marius Rossillon, του οποίου το ψευδώνυμο ήταν O’Galop.
Το σχέδιο παρουσίαζε έναν άνθρωπο που κρατούσε ένα ποτήρι και έλεγε στα Λατινικά "Nunc est bibendum", το οποίο μεταφράζεται "Τώρα ας πιούμε!".
Ζήτησε από τον O’Galop να αντικαταστήσει τον χαρακτήρα με τον Άνθρωπο της Michelin και να γεμίσει το ποτήρι με σπασμένα γυαλιά και καρφιά. Ο καλλιτέχνης τότε πρόσθεσε τις λέξεις "C'est à dire: À votre santé. Le pneu Michelin boit l'obstacle", δηλαδή "Τώρα είναι ώρα να πιούμε. Δηλαδή, στην υγεία σας. Τα ελαστικά Michelin πίνουν εμπόδια".
Ο Άνθρωπος της Michelin δίπλα σε ένα όχημα που χρησιμοποιήθηκε για διαφήμιση το 1926 στην Santa Clara
Κάρο με δυο Ανθρώπους της Michelin το 1911
Διαφήμιση του 1898
Ο Bibendum, με καρφιά στα πόδια και πούρο στο στόμα, το το 1912
Επειδή τα ελαστικά ήταν λευκά προς το γκρι στις αρχές του 1900, ο Bibendum ήταν λευκός.
Διαφημιστικό όχημα το 1926
Με τα χρόνια, διάφοροι καλλιτέχνες σχεδίασαν τον Bibendum. Ανάμεσα στις μορφές που απέκτησε ήταν ένα Σκοτσέζος που έπαιζε γκάιντα, ένας ζωγράφος, ένας σαματατζής και ένας διασκεδαστής της υψηλής κοινωνίας.
Το σημερινό, πιο αθλητικό του ύφος, το απέκτησε το 1998 στα 100α γενέθλια του.
Ο σημερινός Άνθρωπος της Michelin
Δεν διαφέρει και πολύ από αυτόν του 1950
Ο Bibendum το 1926
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου