Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα των άρθρων -Τα δημοσιεύματα στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν τους συγγραφείς.

Σεπτεμβρίου 29, 2019

Δεν παρακμάζει τυχαία η Σουηδία: Πρόταση αφαίρεσης διδασκαλίας της Ιστορίας από τα Αρχαία Χρόνια ως το 1700 στα δημοτικά

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 Ένα νέο αναλυτικό πρόγραμμα που αναπτύχθηκε για τα δημόσια δημοτικά σχολεία της Σουηδίας από την Εθνική Υπηρεσία Εκπαίδευσης της χώρας προτείνει δραστικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο πρέπει να διδάσκεται η ιστορία και οι ανθρωπιστικές επιστήμες, σημειώνει το πρακτορείο Sputnik.

Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι η κλασική αρχαιότητα και ο Μεσαίωνας, μια περίοδος δημιουργίας για τον δυτικό κόσμο γενικότερα και ειδικότερα για τη Σουηδία, θα εξαφανιστούν από το πρόγραμμα σπουδών εντελώς!


Σύμφωνα με την καθημερινή εφημερίδα Svenska Dagbladet, οι «αρχαίοι πολιτισμοί, από τους προϊστορικούς χρόνους μέχρι το 1700» θα αφαιρεθούν από το πρόγραμμα εξ 'αιτίας των «ανεπαρκών ωρών διδασκαλίας». Αντ 'αυτού, θα δοθεί έμφαση στους μεταπολεμικούς καιρούς και στη μεταμοντερνιστική αντίληψη της κοινωνίας και της ιστορίας, αντί της κλασσικής φιλοσοφικής προοπτικής που εκπροσωπούν οι αρχαίοι Έλληνες στοχαστές όπως ο Σωκράτης, ο Πλάτωνας και ο Αριστοτέλης.

Λόγω της πρόσφατης τάσης εστίασης στην κοινωνική γνώση και το πρόσφατο ιστορικό, η αρχαία ιστορία έχει σταδιακά αποπροσανατολιστεί μέσω "εκτεταμένων διαγραφών". Τώρα, μεγάλα κομμάτια ιστορίας, συμπεριλαμβανομένης της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, της Εποχής των Βίκινγκ και ακόμη και της Σουηδικής Αυτοκρατορικής Εποχής, θα αφαιρεθούν εντελώς.


Αντίθετα, η προτεινόμενη διδακτέα ύλη περιλαμβάνει αρκετά πολιτικοποιημένα θέματα όπως είναι ο ρόλος των φύλων, η μετανάστευση, το περιβάλλον, το κλίμα, οι αποκαλούμενες κανονικές προκλήσεις, οι δημοκρατικές αξίες και η κριτική θεωρία. Όταν πρόκειται για την ιστορία, θα δοθεί έμφαση στη δυτική αποικιοκρατία, στο δουλεμπόριο και στον εθνικισμό.


Η Εθνική Υπηρεσία για την Εκπαίδευση αναγνώρισε ότι η απόφαση να κοπούν οι δεσμοί με τόσο σημαντικούς ακρογωνιαίους λίθους στην ιστορία της Σουηδίας και της Ευρώπης είναι αμφιλεγόμενη.


«Βλάπτει και εμάς», δήλωσε στην Svenska Dagbladet η Άννα Βέστερχολμ, επικεφαλής του τμήματος σπουδών της Σουηδικής Εθνικής Υπηρεσίας Εκπαίδευσης. "Έχουμε κάνει μια αρκετά εμπεριστατωμένη εξέταση για να δούμε πως θα ταιριάξουμε ταιριάζει το περιεχόμενο και τις ώρες και γνωρίζουμε ότι το θέμα της ιστορίας έχει πολύ μεγάλο φορτίου. Το έχουμε συμπιέσει πάρα πολύ. Οι ώρες δεν αρκούν». Σύμφωνα με τον Westerholm, η αφαίρεση στοιχείων που ορίζονται ως κλασική ιστορία« πονάει το λιγότερο».


Η Εθνική Υπηρεσία για την Εκπαίδευση αναγνώρισε ότι η πρόταση "θα συναντήσει την αντίδραση της αντιπολίτευσης", αναγνωρίζοντας ότι αυτό το δραστικό μέτρο "θα ήταν προτιμότερο να αποφευχθεί". Εντούτοις, κρίθηκε απαραίτητο να «μετριαστεί η σοβαρή και καλά τεκμηριωμένη συμφόρηση ουσιών».


Οι αντιδράσεις δεν άργησαν να έρθουν. Η Jenny Wallensten, ερευνητής αρχαίου πολιτισμού και κοινωνικών επιστημών στο Σουηδικό Ινστιτούτο στην Αθήνα, χαρακτήρισε την πρόταση "παράλογη".


"Η αρχαιότητα, η οποία έχει ένα μοναδικό ιστορικό και αρχαιολογικό υλικό, είναι πραγματικά το σημείο εκκίνησης που μπορεί να δημιουργήσει μια μακροπρόθεσμη προοπτική", δήλωσε ο Wallensten στη Svenska Dagbladet. «Εάν δεν γνωρίζετε την αρχαία ιστορία, δεν μπορείτε να έχετε κανένα σεβασμό για το μέλλον», υποστήριξε.


Ο πρώην ηγέτης του Φιλελεύθερου Κόμματος Jan Björklund είπε ότι είχε σταματήσει μια παρόμοια πρόταση όταν ήταν υπουργός Παιδείας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου