Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα των άρθρων -Τα δημοσιεύματα στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν τους συγγραφείς.

Απριλίου 14, 2020

Πανελλήνιες: Αυτό είναι το νέο σενάριο που εξετάζεται


Πανελλήνιες 2020: Οι λύσεις που καλείται να βρει και οι πονοκέφαλοι που πρέπει να αντιμετωπίσει το υπουργείο Παιδείας για την διοργάνωση των φετινών πανελλαδικών

Σκέψεις να πραγματοποιηθούν τη φετινή χρονιά σε πανεπιστημιακά αμφιθέατρα φέρεται να κάνει το υπουργείο Παιδείας σχετικά με τη διοργάνωση των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Όπως είναι λογικό, σε πρώτο πλάνο είναι η αξιοποίηση όλων τα τάξεων του κάθε σχολείου. «Πονοκέφαλος» ωστόσο αποτελεί η τήρηση των μέτρων ασφαλείας για τους υποψηφίους. Από την άλλη, η πιθανότητα οι υποψήφιοι να εξεταστούν σε… δόσεις δημιουργεί κινδύνους για άνιση μεταχείρισή τους.


Όπως ανέφερε στην «Καθημερινή» υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου, εφόσον η εξεταστέα ύλη θα είναι όσα διδάχθηκε στην τάξη ο μαθητής, έτσι και αυτό θα μπορεί να αξιολογηθεί με τους βαθμούς των τριμήνων έως και τις αρχές Μαρτίου που έκλεισαν τα σχολεία.

Η ηγεσία του υπουργείου προχωρά στον σχεδιασμό της «επόμενης μέρας» πολύ προσεκτικά όσον αφορά την εξ αποστάσεων εκπαίδευση. Ο σχεδιασμός του υπουργείου αναμένεται να ξεκαθαριστεί μετά το Πάσχα και θα γίνει με τις υποδείξεις του υπουργείου Παιδείας.

Κρίσιμο είναι επίσης το ζήτημα της επιστροφής των μαθητών όλων των τάξεων στα σχολεία καθώς επίσης και το αν θα γίνουν οι προαγωγικές εξετάσεις αλλά και ο τρόπος υλοποίησης των πανελλαδικών


Όσον αφορά τις πανελλαδικές το υψηλόβαθμο στέλεχος δήλωσε πως «σε κάθε σχολικό συγκρότημα μπορούν αξιοποιηθούν οι αίθουσες που φιλοξενούν την Α΄ και τη Β΄ Λυκείου. Έως πέρυσι είχαμε 100 με 150 υποψηφίους σε κάθε εξεταστικό κέντρο. Φέτος μπορούμε να τους απλώσουμε σε περισσότερες αίθουσες». Έως τώρα το βασικό σενάριο θέλει 10 μαθητές ανά αίθουσα.

Ωστόσο το ερώτημα είναι τι θα γίνει με την εξέταση των «πολυπληθέστερων» μαθημάτων, όπως είναι η Νεοελληνική Γλώσσα – Λογοτεχνία, με δεδομένο ότι όλοι οι υποψήφιοι πρέπει να εξετάζονται στα ίδια θέματα ώστε να διασφαλίζεται η ίση αντιμετώπισή τους. Το υπουργείο κάνει σκέψεις να τεθεί ως ενδεχόμενο η αξιοποίηση μεγάλων αμφιθεάτρων ΑΕΙ, όπου είναι δυνατή η τήρηση των μέτρων ασφαλείας.

Τα μέτρα κατά της διασποράς του κορωοϊού δυσχεραίνουν τη διενέργεια μαθημάτων αλλά και προαγωγικών εξετάσεων με ένα τόσο μεγάλο αριθμό μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι θα πρέπει να τηρούν τις αποστάσεις ασφαλείας. Στο πλαίσιο αυτό ενισχύεται η πρόταση να ολοκληρωθεί εσπευσμένα το σχολικό έτος που έχει διατυπώσει ο πανεπιστημιακός και σύμβουλος της κυβέρνησης κ. Ηλίας Μόσιαλος. «Εξετάζουμε το ενδεχόμενο να αξιοποιηθεί ο χρόνος με διδασκαλία στην τάξη και να μη γίνουν οι ενδοσχολικές εξετάσεις», ανέφερε (ΣΚΑΪ) η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη.

Ως προς τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών η κ. Ζαχαράκη δήλωσε ότι «εάν οι μαθητές δεν θα δώσουν εξετάσεις, θα προαχθούν στην άλλη τάξη με τον βαθμό τετραμήνου». Παράλληλα, από το επόμενο σχολικό έτος, σε συνδυασμό με την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων, αυξάνεται ο βαθμός δυσκολίας προαγωγής και απόλυσης στο Λύκειο. Σε νομοσχέδιο που θα δοθεί σε διαβούλευση ορίζεται ότι οι μαθητές πρέπει να έχουν γενικό μέσον όρο 10 από 9,5 σήμερα.

Με πληροφορίες από Καθημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου